Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

dnes už nádhera a krása

11. 07. 2003
4
1
1676
Autor
zvedavec

dnes už

 

NÁDHERA a KRÁSA

 

 

Vidím zrelú krásu obilného poľa,

nádheru poľa slnečníc,

zeleň stromov,

oblohu i divotvorné oblaky

 

KRAJINA VYTVORENÁ ĽUĎMI

 

Ty vravíš,

že jednotvárna, nudná,

rovina

 

že to pravé

sú vrchy, kopce,

divoká pestrosť,

na skalách

prskajúci potok,

pstruhy, raky,

v kvapôčkach hra dúhy

 

ORIGINALITA

 

Vravím ti „áno“,

veď i ja hľadiac tvojím zrakom

vidím to isté.

 

***

 

No vidím i rozsvietený Slovnaft...

mesto tajomné, žiariace

hľadím na Slovnaft cez deň...

vyzdobený horiacimi fakľami.

 

Na poli pred ním smejúc sa

môj pes

 

UHÁŇA

 

ženie srny, vtáky, chytá myši,

máva chvostom! s radosťou

 

vyspevujú cvrčky, bzučia včely, mušky, čmeliaky

 

je vystúpením víly tanec motýlí

...žltý, biely, pestrý, belasý...

 

kobylka i koník... predvádzajú artistické výkony

 

nádherne zavial vetrík, skláňa steblá,

zdravia ma v úklone

 

na strážnej veži neba hliadkuje dravec

s rozprestrenými krídlami...

 

A to všetko v objatí komínov

FABRIKY SLOVNAFTU

 

pre mňa

dnes už

 

NÁDHERA a KRÁSA


1 názor

beda
27. 09. 2003
Dát tip
"Nakoniec hocico sa zacina pacit, ak ma s tym spajaju pozitivne emocie a spomienky." :-) To to vysvětluje, alespoň pro mne. :)))

Liso
16. 07. 2003
Dát tip
zvedavec ja pod tymi kominmi prechadzam kazdy den a zvykavam si v aute dost casto vypnut vetranie :-)

zvedavec
16. 07. 2003
Dát tip
;-))) Teda, a to tak surovo vytesnujes zo svojho auta VONU MOJHO DOMOVA???

zvedavec
15. 07. 2003
Dát tip
:-) To je tak, ze smrad nas, co sme rovno pod kominami, vacsinou obchadza (preto su tie vysoke kominy, aby sa dym rozptylil), to by musel fukat vietor zhora dole, aby sa dym dostaval priamo na nas! - ano ked ma prsat, a je nizky tlak, obcas to tu chvilu smrdí! Horsie bude, ak nieco v tom Slovnafte raz vybuchne. No, ale zivot je plny roznych rizik. A ze sa mi paci miesto, kde zijem? (ako pises, des_te_meer, Tebe sa paci sidlisko) Nakoniec hocico sa zacina pacit, ak ma s tym spajaju pozitivne emocie a spomienky. Pesnicka, miesto, ludia...Ak si poviem, "prave toto" je spate s niecim peknym. Ci nie? Mozno preto sa paci aj ta cista priroda, neporusena krasa, lebo zvacsa sa tam stretavame s niecim peknym, co nam ludom osozi.

Hynie
15. 07. 2003
Dát tip
Určitě, já jsem taky z města a nedal jsem na něj dopustit, pro různé nálady je večerní ponuré město nebo rozzářené světly (třeba o vánocích) super, znám to, ale poslední dobou inklinuji opět k čisté přírodě. I když i do toho města si rád někdy i dnes odskočím... ;)

Liso
14. 07. 2003
Dát tip
:-) Ked fuka vietor spravnym smerom, da sa kochat aj Slovnaftom :-)

Hynie
11. 07. 2003
Dát tip
Hmm... každý má svou lásku. Já mám radši čistotu těla a krajiny...

zvedavec
11. 07. 2003
Dát tip
No, chápem. :-) Chcela som len toľko: niekedy sa (napokon) podarí násť krása aj tam, kde predtým som ju nevidela. Mravenislo je prírodný výtvor - ten sa Ti páči? Alebo nejaké vtáčie hniezdo? Slovnaft je výtvor nás ľudí a my sme tiež časťou prírody. Vážne, nie je to napokon nič škaredé. Aspoň nie z diaľky a nie pre mňa. Samozrejme, pre krásu sa nedajú stanoviť žiadne merítka. :-)

des_te_meer
11. 07. 2003
Dát tip
to je jako kdyz ja neustale nekomu vysvetluju, proc se mi tak libi bydlet na sidlisti a proc mam rada mesto a vse co k nemu patri :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru