Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Tak, ako slnečnica otáča sa k Slnku

12. 07. 2003
4
1
2095
Autor
zvedavec

Napadlo ma pri pohľade na slnečnicové pole:

tak, ako slnečnica otáča sa k Slnku,

 

 

tak aj ja obraciam sa tvárou k Tebe

a prijímam tvoje lúče

 

vstrebávam

 

nasávam z Teba i z iných

 

a chcela by som vedieť,

 

či i zo mňa sálajú lúče

použiteľné

tebe i tým iným

či aj celkom iným...

 

či som zapojená do zmysluplných väzieb

a tým zbavená bez-zmyselnosti

či som súčasťou

ORGANIZMU

CELKU

 

a ako sa zapojiť naplno

 

keď veľakrát vôbec neviem, ako


1 názor

beda
25. 09. 2003
Dát tip
Součástí celku jsi jinak ani nelze. Nevyzařuj, pouze nech vyzařovat. Toť umění. Tohle je téma na úvahu. :)))

zvedavec
15. 07. 2003
Dát tip
:-) Moja predstava je trochu ina: Organizmus, celok - asi mi tam chyba ciarka. Mam predstavu, ze som castou niecoho co ma presahuje, co my vsetci, mozno aj so zvieratami, rastlinami, aj tym, co sa nam mozno zda aj nezive, spoluvytvarame. (Mam predstavu, ze je to nieco analogicke ako sme na nizsej urovni i my: tvoria nas bunky.) Mam predstavu, ze to, co vytvarame, je nieco, co ma este omnoho viac funkcii, ako mame my a ze nie sme schopni tomu nad nami porozumiet naplno. (Rovnako ako my mame urcite funkcie, ktore nase bunky nemaju.) Nermutim sa, som rada, ze si napisalo, ze viem, ako moje riadky vnimas. Vdaka.

ofčátko
15. 07. 2003
Dát tip
"vsichni jsme jenom prdy ve vichrici," napsal Vonnegut, a ja s nim souhlasim ;o)

zvedavec
15. 07. 2003
Dát tip
;-) Ibaze, nie to ci suhlasime, alebo nie je to najpodstatnejsie. Ale ako to je. a o tom az tak vela nevieme, akurat si tak mozeme vytvarat predstavy, co povies?

Liso
14. 07. 2003
Dát tip
Zvedavec: či som súčasťou ORGANIZMU CELKU Liso: Nestaci byt sucastou celku bez "NI"? :-) Chcem (trapnovtipne) povedat, ze niekedy netreba nic vysielat a staci iba s radostou (a nemusi byt hned ta orgasticka) kvitnut. ;-) Usmievat sa ako slnecnica ;-) Ktovie. Mozno v skutocnosti je to slnecnica, kto vysiela a bez jej salania, by aj Slnko zhaslo! :-)))

evol
14. 07. 2003
Dát tip
t

zvedavec
14. 07. 2003
Dát tip
vdaka vsetkym! :-) Liso, odpovedas na to - "keď veľakrát vôbec neviem, ako"? Napad je to dobry, aj som ho vyskusala. Radovat sa zo zivota. Prinasat cosi dobre i tymto pristupom zase inym. Dodat im energiu, nadej silu. Aby sa vedeli radovat zo zivota. Len treba mat nan vlastnu energiu, alebo aspon niekoho, kto ma nepresviedca 24 hodin denne o opaku. Su situacie, ked moja energia sa straca v nejakej ciernej diere, napriek tomu, ze nechcem, chcem presvedcit presvedcovatela o opaku. (nie, ja prichadzam o svoju energiu.) Ale nic netrva vecne. Ani takato situacia.

zvedavec
14. 07. 2003
Dát tip
No este to avizo, na ktore zabudam

ofčátko
14. 07. 2003
Dát tip
organismus celku, mi to zni jako bahno nebo neco podobne amorfni ;o) jdu se radsi zas uchylit jen k tem slunecnicim, prepacte... a nermutte se, si, vy :o) je prece takovych moznosti! (pravilo blbec... chjo)

des_te_meer
13. 07. 2003
Dát tip
tak nejak jako sleeping_beauty :-) *

Dash_707
12. 07. 2003
Dát tip
:))**fajn

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru