Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

som tak zvedavá

01. 08. 2003
2
1
1174
Autor
zvedavec

no toto by som chcela vedieť - naozaj

som tak zvedavá

 

 

či ľudia,  ktorí hovoria,

 

 

...že majú v rukách života opraty

že oni si vybrali

a smer ich života – vždy a naveky - len dohora

a poznajú pohyb iba kam oni rozhodli

a im vždy všetko vraj musí vychádzať...

 

 

či aj oni

mávajú trápenie,

ako vidím zase u iných

 

som tak veľmi zvedavá,

aká je pravda

(no to sa - nedozviem)

 

či sa prežívať

 

úspech a šťastie

a

všetkým tieňom vyhnúť sa

 

ako? dá sa naozaj?


1 názor

zvedavec
24. 09. 2003
Dát tip
No, niektorí mi tvrdia, že sa to dá. Že ak mi niečo nevychádza, je to preto, lebo som niečo ZÁKONITE ZANEDBALA. Že zákonite je chyba vo mne. Moja skúsenosť je iná. ale keď Ti niekto opakuje do nekonečna, že VŠETKO sa dalo aj inak, t.j. lepšie...že všetky nešťastia je možné obísť...že zodpovedám za každý neúspech plnou mierou...aj keď ja robím čo môžem, a to naplno (no, úprimne: nie vždy, ale kto dokáže všetko robiť vždy na 100? dokonalo?), samozrejme dodatočne prídem na to, že som porobila tisíc hlúpostí, že sa dalo aj inak, ale čo z toho, keď v čase rozhodovania som sa rozhodla podľa stupňa svojich znalostí, inak som nevedela? Ak túžim po vyhnutí sa, len do tej miery, čo súvisí s vlastnou hlúposťou, nedostatočným poznaním: ale mám dojem, že ani tu sa nevyhnem, len tej miery to ide, do akej miery mám všeličo prežité. Či nie?

beda
24. 09. 2003
Dát tip
Vyhnout se dá pouze tomu, co je již vnitřne prožito a pochopeno. Tak, tak. Alespoň myslím. :)) Člověk se rozhoduje podle možností a schopností, které má v danou chvíli k dispozici a když to přijme jako fakt, nemusí se minulostí trápit. Byla to cesta sem. Souhlasím s tebou. Tedy doufám, že jsem to dobře pochopil. :)))

beda
23. 09. 2003
Dát tip
Ta otázka je žert, že jo ? :-))) No promiň, promiň .. . A nevyhýbej se. Nejde to ! :))) Neštěstí ! :) Opravdu naštěstí .. . :)

zvedavec
03. 08. 2003
Dát tip
len ja to neviem :-)

zvedavec
03. 08. 2003
Dát tip
len ja to neviem :-)

des_te_meer
03. 08. 2003
Dát tip
snad casem nekdy co nejdriv poznas? :-))

zvedavec
03. 08. 2003
Dát tip
Milá Desi - tak dá sa to, alebo nie? Ako si sa TY rozhodla? :-) Ja skôr naopak - z predstavy, že sa to dá (pozitívne myslenie a pod. ...) prechádzam k názoru, že sa to VŽDY nedá. Aj keď naďalej si myslím, že ak robím opatrenia, tak sa môžem dostať ďalej - že viac vecí ovplyvním. Ale nezdá sa mi, že vždy všetko, čo len JA CHCEM.

des_te_meer
03. 08. 2003
Dát tip
jee, tak to pak promin, ze jsem ti zkazila ten dojem, co se oni urcite snazili pracne navodit. :)) tak... tak treba daaa.. ;-)))

des_te_meer
02. 08. 2003
Dát tip
neda. :)

zvedavec
02. 08. 2003
Dát tip
Ale niektori mi trvdili donekonecna opak. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru