Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

rebarborová reveň

Výběr: Armand
19. 06. 2000
4
1
2525
Autor
kirkov

Detektivní jednoaktovka s hádankou.



Obsazení:
A:intelektuál (primitiv amatér)
B:sedlák (intelektuál primitiv)
C:rybář (amatér)
-------------------------------
A: budeme tepat společenské poměry
když neznáme svoje vlastní?

B: na to holenku
máš příliš tenké štětce!

C: ba, že na to se treska
dlouho netřela
aby mlíčím plítvala!

A: a chceme vlastně lepší společnost?

B: nýčko těžko čerchmantovi
přetřeš kožich, když líná!

C: tresky nejsou tažné ryby!
vytírají se v moři a v tu chvíli
je dobré políčit proužky krájeného
mníka na duralových háčcích

A: tudíž společnost snad kromě
mníků lze považovat za hluchou

B: lehko nadojit krávu
jíž tele zběhlo!

C: ale prosím vás
o treskách nebylo řeči!

A: ctím zásady humanizmu
a nevodů neužívám
jen vlečných sítí

B: než na mrtvolku
štiky nelapíš

C: kluzkost!
je třeba vzít drhadla a pokud
není to, pak špinavého hadru

A: vlajku na ryby?!
šílenče!

B: přivezli kubánské pomeranče?

C: ne! pohřbili Samaranche!

A: není důležité zvítězit
ale zůčastnit se

B: VIVA LA FRANCE!

C: to nebyl španěl?
----------------------------
A nyní otázka pro diváky: Kdo byl záhadný francouz. Byl to skutečně jen sprostý nástroj k utahování matic?


1 názor

Armand
26. 03. 2007
Dát tip
tohle je jako uragán! :)))*V*

Brablenec_P
10. 08. 2000
Dát tip
Já bych se příkláněl ke zde proběhnuvšímu názoru. Díky té skvěle vyhlížející a plodné diskuzi následující pod touto temnou prupovídkou jest tip vpravdě na místě. Ještě bych tam čekal SLUNCE V DUŠI !

Stevenson
20. 07. 2000
Dát tip
a ten jeden TIP si uzkoprsy autor zaslouzil uz za tu nasledujici diskusi, co?)) Ovsem jinak jste vsichni uplne vedle, protoze z hledicka ideologickeho zachvostovani se irritace vsech revoluci projevovali celkem nebanalne, hlavne v banalnostech..

Laďa
20. 07. 2000
Dát tip
Steve tak o tom mě musíš přesvědčit. :-)

Bříza
20. 07. 2000
Dát tip
VIVÁ(le)LA FRANCE: připravíme si jemné těsto. Nejlépe použijeme li čerstvou lískovku, neboť použitá již neobsahuje příměs phalloidinu, který je pro úspěch nezbytný. Sýr použijeme zásadně nazrálý, nikoli však Italský, či Holandský - neboť Chovénisty diskriminovat z kolektivu strávníků je špinavost. Nezapomenutelný kulinářský zážitek docílíme, přimísíme-li do polenty směs sekaných Balzacových spisů spolu s Bazalkou a zázvorem. Neboť proces zapékání je třeba intermitentně kontrolovat, je lépe po dobu 90 minut usadit se na "tabourette" přímo ve vyhřáté pícce, či troubičce. (150) Nesnesitelné sucho doporučujeme občas podlít vlastní šťavou, nebo zmírnit navlhčeným náčinkem. Hodláme-li stát se rovněž strávníkem, nezapomeneme na láhev Chianti. Správně propečený Kirkov pozná se, pokud vypískne při polehtání vidlicí. Až libová vůně a zlatistá kůrčička nás upozorní na dokončený majstrštyk. Podáváme se na modrém podkladě s přísadou soli a pepře. Jíme zásadně stříbrným příborem, kosti obíráme rukama. Komu nechutná, vaří příště !

Laďa
20. 07. 2000
Dát tip
Blééééééééééé

Laďa
28. 06. 2000
Dát tip
Dědku :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Laďa
27. 06. 2000
Dát tip
V zákonité podstatě to je vždy to, co nečekáme. :-)

Dědouch
27. 06. 2000
Dát tip
P.Š.Ouk dokonce výslovně uvádí:"Cokoli čekat je již samo o sobě determinující pro tuto budoucnost a nebezpečné pro čekatele." Pokusil jsem se tuto teorii ověřit pokusem sám na sobě a zde je výsledek: Člověk který se měsíc nemeje a čeká že bude smrdět čeká správně....

Laďa
26. 06. 2000
Dát tip
O.K. or K.O.?

Dědouch
26. 06. 2000
Dát tip
ve své prapodstatě oboje, dycky se ukáže až časem vo co šlo..:-)))

Dědouch
25. 06. 2000
Dát tip
:-)

Laďa
23. 06. 2000
Dát tip
Co Dědku? Hryzlo tě něco pod bradičku?

Laďa
23. 06. 2000
Dát tip
Co Dědku? Hryzlo tě něco pod bradičku? A ještě avízo.

Laďa
22. 06. 2000
Dát tip
Já jsem připravena se vzdát jakýchkoli dalších diskuzí. Dědku kdyby si radši toho hrocha. :-) Zareaguji na jakékoliv podnětné podněty.

Dědouch
22. 06. 2000
Dát tip
grlmfff:-(

Laďa
21. 06. 2000
Dát tip
Pochopitelně věc názoru, koukám, že Dědouch má dost nastudováno. Jako laik zde nemám co pohledávát. Ovšem vzhledem k době, kdy probíhala jedna z francouzských revolucí, musím podotknout, že Trihnát ve své době mnoho o prinicpu kataklatrofických revolucí probíhajících zejména ve Francii, nemohl mít potuchy. Ledaže by předběhl dobu, což ovšem v jeho době bylo pravděpodobné, neboť to byla doba úprku kupředu i vzad.

Cyndi
21. 06. 2000
Dát tip
Dědouchovo polychlapální hledisko troufám si s úspěchem zpochybnit, neb globálně nasíráno odkazy k nastolené stoličné revoluci nacházíme již ve slavném s-pysku A.Z. Furrého "Demontážní diaré coby základ zdravé společnosti". Toť vše.

Dědouch
21. 06. 2000
Dát tip
oceňuji odvahu Ladi s jakou se přiznává ke své fatální neznalosti tématu...o to více mne irituje rouhavé prohlášení Cyndi, že Sousil broubel svoji trousil..Je nejapné a dechlochtální nazírat problém takto vysertálně, zvláště bereme-li v úvahu Šlemsonovo pravidlo shnilého středu.Cyndi: před další ventilací tvých anaerobních úvah doporučuji prostudovat: Hlenerádová:Jak trouchnivět NADAS 1824 PRcDr.Rozdrtilová, ChrChr. : Vyhuhnějte si bubláky Odeon 1956 ing.ot Tlamkatý : Vyvrtat či odvrtět? PLCH 1998 Jsem připraven o daném problému vést další diskusi, pochopitelně na odpovídající úrovni.

Dědouch
20. 06. 2000
Dát tip
aha,teď ses podřek, prozradila tě pravopisná chyba.Už z toho,že Šklebken zaůtočil jako třetí, je zřejmé,že se to muselo stát úplně jinde!Ani Jetlebová se nemohla plouhat jak uvádíš.Vyplývá z toho logický závěr: Ačkoli ses narodil zdráv, tvoje dosud nepočatá sestra z toho musela být nešťastná! Na první pohled zvláštní,že?...a přitom naprosto logické!

Cyndi
20. 06. 2000
Dát tip
Alenka v říši před obražofkou, za obražofkou nikomu nesmí stát, nebo nebudu hrát. Intel inside, Kirkov outside? - toť vječná otázka postavení Kolumbových vajec na špíčku. Ještě lepčí na smetaně, ale ty ani Dědouch nedostane.

Laďa
20. 06. 2000
Dát tip
Záhadný Francouz má divný dialekt a francouzsky moc neumí. Slyšela jsem ho. Šklebken neútočil jako třetí, protože on nezaútočí, když někdo útočí. Útočí tedy jedině jako první, protože nechce být druhý,nebo třetí.

Dědouch
20. 06. 2000
Dát tip
já bych to nekomplikoval, mnou vyvrhované řešeto dokundale vyhovnuje zahnání...

Cyndi
20. 06. 2000
Dát tip
uzel na předsevzetí a už ani Muk

djPes
20. 06. 2000
Dát tip
D je v pravde leseni (prilehnete!)

kirkov
20. 06. 2000
Dát tip
Nechápete, zručnost té metafory mluvkové toť nerozumějí si velchoť, ale jejich myšlení jest paralelou celé francouzské revoluce, tudíž v každém z nich dříme upjatý katolík se zdviženou pravící a praví: "Šípy ve sv. Šebestiánu nevězí nadarmo, mučedník není ježek." Otázka pak je pouze jediná, byl i ježíš hmyzožravec? A pokud ano byl to spíš rejsek nebo bělozubka? Či snad vrápenec?

Dědouch
20. 06. 2000
Dát tip
přečti si Trihnátovo "Vypučení repoluce v podmínkách mravního kataklysmatu." Najdeš tam odpovědi na většinu otázek které si kladeš...Z polychlapálního hlediska jsou některé jeho uzávěry ovšem poněkud dehuhňální, byť berou v úvahu Kirchhamrův teorém i Šplechtysovu dešklebetaci.Osobně se domnívám že Dlouben nemá pravdu, hovoří-li o chrochtální smrkoltáži jako o čemsi korpusrvoucím! Je to ovšem pochopitelně věc názoru.

kirkov
19. 06. 2000
Dát tip
pozn. Najde se schopný režisér? A co tři ambiciózní herci? Nabízím možnost přívídělku v naší kompostárně.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru