Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TÁBORÁK-3

20. 05. 2005
1
0
2077
Autor
fungus2

ČÁST TŘETÍ ZÁVĚREČNÁ

„Tak, že bys vstal a šel ty hořící kousky uhasit, ne!“ rozkřikla se Mirka na Romana, který poněkud zmateně hleděl na velké množství hořících kousků papírů poletujících vzduchem. Její hlas ho zvedl ze židle a za chvíli běhal nejen on po zahradě od místa k místu.

„Podívej se! Máme těma černejma papírkama zapadaný buřty!“ ozvala se po chvíli.

„Ty to přežijou,“ konstatoval on.

„To je teda zase táborák. Ještě štěstí, že tu vedle nás nejsou sousedi,“ mínila babička.

„No, co? Až tak hrozný to nebylo. Nic jsme nepodpálili a podívej se,  oheň se už rozhořívá,“ řekl děda.

„To teda brzo. A to jsme museli vykouřit celý okolí a pak ho ještě pokrejt takovým množstvím černejch papírků?“ zeptala se babička.

Děda raději neodpověděl a napíchl si buřt na špičku železného opékače. Ostatní ho následovali a brzo se ozývalo praskání ohně.

„Tak tohle mi připomíná studentský časy, kdy jsme v létě tábořili v přírodě,“ mínil Roman.

„To tam teda muselo vypadat,“ konstatovala Mirka.

„Náhodou jsme se chovali velmi ukázněně.“

„Jen do vypití prvního piva, že.“

Roman chtěl něco namítnout, ale předběhl ho jejich syn Vítek, který řekl: „Já tam přiložím!“ A hned hodil do ohně několik větších polínek, ale to tak nešťastně, že srazil Romanovi buřta do ohně.

„Ježíšmarja!!! Co děláš!“ vykřikl Roman a prudce vstal.

„Je šikovnej po tobě. Já ti říkala, abys ho nenapichoval až úplně nakonec,“ řekla Mirka.

„Do prkýnka! Byl skoro už vopečenej!“ rozkřikl se.

„Nehulákej! Máme jich ještě dost.“

Roman si prudce sedl zpátky na židli a opřel se o opěradlo, což mělo za následek, že se židle na nerovném terénu převrátila dozadu. Když padal, rozmáchl se rukama a pravou rukou zavadil o lahve na stole. Ty se vzápětí ocitly v trávě a jedna mu spadla přímo na hlavu, přičemž se její obsah vylil.

„To bych do toho kopnul!“ rozkřikl se. Ve stejný okamžik se zakuckala babička, které zaskočilo. Děda na ní  chvíli nevěřícně hleděl, ale pak vstal a začal ji bušit do zad. Židle, která byla plátěná,  náhle nevydržela její tíhu a poté se ozvalo rupnutí,  po kterém babička seděla zaražená až skoro na zemi.

„Co děláš?“ vyhrkl překvapeně děda.

„Co bych dělala? Pomoz mi ven!“ odpověděla mu a děda ji počal tahat nahoru, ale vůbec mu to nešlo. To už k nim přiběhla Mirka a uchopila rukama židli zezadu,  zatímco Roman klel v sedě na zemi. Když se konečně podařilo babičku vytáhnout ven, tak děda zavrávoral a sedl si nechtěně na okraj ohniště. Hned na to vyjekl a byl na nohách. Od zadní části kalhot se mu kouřilo a objevilo se i několik malých plamínku. Poté se rozeběhl přes zahradu a posadil se do malého sudu,  ve kterém byla voda. Zůstal však v něm zaražen sedět a nebyl schopný vylézt. Za okamžik dědu sborově tahali ven.

„Je,  podívejte! Támhle hoří strom!“ ozval se pojednou Vítek a ukázal na konec zahrady, kde od spodu hořela borovička.

„To se ti teda ten táborák vopravdu poved!“ vykřikla Mirka.

A tak všichni  popadli kbelíky a nastalo hromadné běhání mezi stromem a sudy.

KONEC

 

 


Alojs
21. 06. 2005
Dát tip
prd nezajímavý! tohle je skvělý. Dlouho jsem tu něco podobného nečetl. Realita je prostě realita! ***/***

fungus2
21. 06. 2005
Dát tip
Tudíž děkuji. Jsem moc potěšen!!

fungus2
23. 05. 2005
Dát tip
Jasně. Je to hodně podle skutečnosti.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru