Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mlha

15. 08. 2003
2
0
1004
Autor
Stařec

Tu noc jsem ulehl znaven jako vždy bádáním po něčem co není , místo, abych hledal něco, co je .

Se zasténáním jsem ulehl na postel .

Pak jsem to uviděl, pod přivřenými víčky jsem viděl, co se děje o dva pokoje dál, kde jsem ubytoval Přítele a Ženu, kteří přijeli na návštěvu .

Přítelovo nahé tělo se rytmicky v oblasti beder nadzvedávalo a klesalo.

Žena sténala. Náhle omočila svou ruku v Tekutině života mého Přítele.

" Budeš navždy můj ? " zeptala se .

" Ano ", opakoval neustále Přítel, zatímco líbal její ňadra .

" Přísahej ! "

" Přísahám ! "

" Přísahej ještě jednou  ! "

" Přísahám ! "

" Ještě ! "

" NE ! " vpadl jsem náhle do pokoje, odhodil Přítele do kouta a na ženu hodil deku. " To nepřipustím ! "

Popadl jsem muže v koutě a odvedl si jej do svého pokoje .

" Copak ses úplně zbláznil ? Cele se jí obětovat bez možnosti valastnit jakékoliv právo na svobodu, svěřit do těch nejjemnějších zákoutí svůj život jejímu ? Propojit své duše ? To chceš, ty mladý a ukvapený blázne ? Zatratit se ? Nemáš ponětí, co sis mohl právě způsobit  ! "

" Ale ty to nechápeš, Starče !

 Lidé se sami sobě navzájem zaslibují a milují se ! Návzajem si svěřují své životy !

A, Starče, lidé využívají mimo svých myslí taky tělo ! Všichni se nesnaží docílit absolutní, šiléné, ba zvrácené moudrosti ! "

Pak jsem si to uvědomil . Jakým právem se mu pletu do života ? Jakým právem jej nutím být svobodný, jakým právem vnucuji moudrost jeho duši, která tu temnotu objímající vidoucnoust nechce ?

" Jsem už starý, Příteli ..."

Objal mne a já se mu vybrečel na rameno, stejně jako to on dělal na mém rameni před deseti lety .

 

O měsíc později Přítel a Žena ohlasili zasnoubení .

Nakonec jsem si ji oblíbil, třebaže jsem byl stále obezřetný, protože jsem nezapomínal, že chtěla duševně ovládnout mého přítele.

" Proč mne nemáš rád, Starče ? " zeptala se mne jednoho dne .

" Proč se ptáš na něco naco znáš odpověď ? "

" nechápu, jak můžeš považovat lásku za důvod k nenávisti, strýčku ."

Schválně zvolila toto oslovení . Myslela,že se obměkčím,. když mi připomene náš příbuzenský vztah .

Začala vzlykat . Byl jsem její jediný příbuzný a ke všemu jsem ji zavrhl .

Objal jsem ji.

Zvedla se mlha vypovídající světu mou zradu vůči vidění pravdy a Smrti.

 

Omšelá hudba, plačící rodiče, tleskající lidé, ano, hádáte správně . Přítel a Žena se vzali . Pobýval jsem ve svém domě u lesa . Nikdy nechodím blízko ke kněžím, kteří neustále tak směšně kázali o lásce jejich krutého a egoistického boha .

 

Podzim .

Podzim je roční období plné mlh .

Špatně se mi dýchalo.

Zrak se mi kalil .

Přítel mi slzami smáčel přikrývku .

" Jsem už starý, Příteli . Byl jsem tu, zatímco mladí umírali a nyní přišel čas i na mne . "

Přestala mi proudit krev v žilách .

Zemřel jsem .

Bylo to zvláštní . Nebyla to žádná očista ani konec .

Zvedly se mlhy a utvořily kolem mne neviditelnou věž v níž jsem toto právě sepsal .

Mlha .

Zahalila mé tělo a sním pohřbila starou, zahořklou moudrost starců, kteří se v hávu šílenství stávali mudrci .

Mlha .

Přítel vykřikl pološílený bolestí, kterou mu způsobila má smrt .

Mlha .

Nic po ní nezbylo .

Žádný odkaz .

Vše bez milosti zahalila a s ní se svět Starce vzdálil do další a nedohlednější říše, než je realita .

 

 

 


Stařec
30. 09. 2004
Dát tip
Vlastně to je patos. Ale patos je koneckonců také umělecký útvar...

Stařec
27. 03. 2004
Dát tip
Duncane, je mi líto, ale stáří je holt mrcha a je mu jedno, koli je oběti let a říkal jsem ti, ať si filosofické věci nečteš. dal jsem ti možnost a jestli nebudeš tolerantní, vezmu na to ohledy zase já ! A jestli ty si Lord, tak se pokloň monsignorovi Olavvovi Starci Drávidu Moudrému ap Merlinovi íbn Taliesinovi ! ( Olavv je druidský titul )

yoyo
02. 01. 2004
Dát tip
zvláštní....

Drago
20. 08. 2003
Dát tip
nemohu říct, jestli je to pěkné či škaredé - mě se to líbí. rozhodně to je velmi zvláštní... 3/5+T

katugiro
16. 08. 2003
Dát tip
jaksi mě to nebavilo jednoslovné věty ve vlastních odstavcích, podstatná jména místo vlastních a osudové dialogy, to tvoří patos, pro který nevidím v celém obsahu ani malé opodstatnění... že bych přehlédl ten vyšší smysl? :)

Stařec
16. 08. 2003
Dát tip
Ne, nepřehlédl . Kdo ho tam chce mít, ten ho najde, ale nejspíš tam z větší části ani není . To víš, ke stáru měkne mozek .

Lysandra
16. 08. 2003
Dát tip
Mě se to líbilo moc : ) *

Stařec
16. 08. 2003
Dát tip
Děkuji .

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru