Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Strasti a slasti sportování

22. 06. 2000
0
0
782
Autor
Dworkin

Jednoho dne jsme psali písemnou práci z českého jazyka. Téma bylo: "Strasti a slasti sportování". Rozhodl jsem se, že vám ji opíšu (samozřejmě se pokusím bez chyb, abych tu nevypadal jako hňup). Byl bych rád, kdyby se "někdo" k této čtvrtletní práci vyjádřil, utrousil sem tam nějakou kritiku či názor a přitom všem (pokud to na něj nebude moc) napsal jakou by mi dal známku, jakožto můj učitel(ka) češtiny. Hodně zdaru k řešení této úlohy.... Dworkin :-D

Ne každý člověk je sportovně založen. Někoho to baví, někoho ne, jiní nemůžou; a ostatním to je jedno. Ti nejlepší sportovně nadaní "borci", co mají sportování takzvaně v krvi, jsou hýčkáni a opatrováni. Těší se všeobecné oblibě a jen při vzácných příležitostech se po nich požaduje nějaký ten výkon. Ti, kteří za své sportovní výkony nevděčí jen genům, ale i vlastnímu úsilí a hlasivkám svých trenérů, to mají težší. Právě jejich trenéři je trápí stále vyššími požadavky na rychlost, zručnost či výdrž. Není divu, že pak takto zničený sporotvec přijde domů (tedy - připlazí se) a pomáhá svým partnerkám - partnerům nicneděláním. No, ne zrovna nicneděláním, protože tím, že si lehnou na pohovku nebo do křesla, zabraňují jejímu zaprášení, čímž svým drahým polovinám ulehčují úklid. Oni to zajisté oceňují a nechají je pokračovat. Pokud však sportovci na svých výkonech hodně pracují, může jim být odměnou utkání s ostatními konkurenty v celorepublikových závodech. A jestli jsou k tomu všemu ještě hodní na svá domácí zvířátka, mohou se zúčastnit celosvětového klání nazvaného: Olympijké hry. Druhou skupinu tvoří lidé, kteří by rádi, ale nemohou či nesmí vůbec sportovat. Hlavní překážku - lenost - nejsou s to překonat, a tak se oddávají snění, že to mohli být právě oni, kdo by vyhráli všechny závody. V této skupině se také nacházejí lidé, kteří jsou totálními anti-talenty co se sportování týče. Jsou též označováni jako "sportovní negramoti" a uváděni ve všeobecnou nemilost. Jsou na svůj handicap tak dokonale naštvaní, že se nekoukají na sport v televizi, nečtou o něm v novinách, neposlouchají rádio..... Pokud se však před nimi někdo neprozřetelně o sportu zmíní, jejich jedinou záchranu skýtá úprk, neboť tento tvor, ač anti-talent, vyvíjí překvapivou aktivitu, končící nepříjemnými, nezřídka i trvalými následky. (Ne) neberte tato ponaučení vážně. Doktoři sice říkají: Sportování je zdravé pro organismus, ale zapomněli uvést, že nebezpečné pro zdraví.
Eowyn
30. 12. 2001
Dát tip
no tak, budte hodni na tatinka :-))

Novis
11. 12. 2000
Dát tip
I já bych se rád přidal. Perfektní, skvělý, super, bezva, bomba! To všechno bych rád řekl, ale nejde to. Pracuj na sobě Dwokine!

Dworkin
27. 06. 2000
Dát tip
No, Merle (a všichni ostatní). Jde hlavně o to, že jsem neměl moc času na přemejšlení (45 minut)a dotáhnutí do konce, protože jsem dopisoval přes celou přestávku. Někteří z jedinců, co to nestihli dopsat, dostali plnohodnotně - 5 !!!! Všem dík za oznámkování. Příště to snad bude lepší... :-P

Merle
26. 06. 2000
Dát tip
čau ty ajchymistickej nedouku ;-)) No já bych byl teda o dost tvrdší. Připadne mi to jen takový okecávání okolo, přičemž to ani není moc vtipný (až na tu ochranu před prachem), ale celkově to ústí v nic... hlavně ten konec, kterej to měl celý zachránit je víc než slabej. Já bych dal za tři, ale jen proto, že úroveň ostatních prací byla určitě ještě menší. S pozdravem máš cos chtěl se loučím ;-))

McCoal
23. 06. 2000
Dát tip
nevím, jestli to mám hodnotit jako literární dílo a nebo jako obyčejnou slohovku. (nic proti slohovkám) Jako školní práce je to docela dobrý, i když trochu nedotažený. Je tam spousta míst, který by se daly krásně rozvinout do nějaké myšlenky, ale vyzní na prázdno. Je to škoda. Takže ze slohové práce bych Ti dal za 2, a pokud bys chtěl, aby to překročilo rámec školního sešitu, navrhoval bych Ti ještě se na to podívat. :-))

Katerina
23. 06. 2000
Dát tip
Sem tam docela povedena veta, pridavam se k McCoalovi :-))

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru