Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Takový normální rozhovor

22. 06. 2000
2
0
729
Autor
Acynonyx

N: Tak co, sektáři? K: Já nejsem v sektě. N: Jasně, no. K: Konfucius udělal nápravu pojmů. Myslím, že by se měla udělat i dnes. N: Jaks to myslel? K: Přesně tak jak jsem to řek. ...No, že tvrdíš, že jsem v sektě, ale ani nevíš, co to sekta je. N: Všechny tyhle náboženství, satanisti, jehovisti, pánbíčkáři, ti všichni jsou sektáři. K: To jsi teda na omylu. N: Jasně, no. . . . N: Hele, v Irsku zase po sobě střílí katolíci a protestanti. To je to tvoje křesťanství? K: Ne. Řeknu ti jednu věc.... N: (přeruší ho) Ty svatý války, okrádání lidí, vůdcovství církve,... K: Nepřerušuj mě. N: A co mi můžeš říct na to, že se kvůli křesťanství ve světě válčí? K: Ačkoli neznám ty lidi, kteří spolu válčí a kradou, a já nevim co, můžu ti s klidem říct, že to nejsou křesťani, ale lidé, kteří se za ně považují. N: To je totéž. K: Ne, není. N: Počkat, takže ty katolíci, kteří lidem prodávali odpustky a ... K: Nebyli křesťani. V Bibli se o nich píše jako o farizejech a zákonících. Vše dělají jen na oko. N: Jak mám tedy poznat, kdo je a kdo není křesťan? K: To je těžké. Křesťan je definován pouze v Bibli. Je to někdo, kdo by měl milovat své rodiče, bližní i nepřátele jako sám sebe. N: A ty to děláš? K: Není to lehké, ale snažím se. Měl by se řídit Biblí... N: Jo, jasně, chodit do kostela, modlit se, věřit v Boha a doufat, že až umře, tak se dostane do nebe. No fakt skvělý! K: No počkej. To není tak jednoznačné. Chodit do kostela- i rozkolník jej navštěvuje; modlit se- i ty se modlíš před písemkou matiky a nejsi křesťan; věřit v Boha- i satan věří v Boha. N: No teď to nechápu. Tak nemam chodit do kostela, modlit se,... K: Ne neřekl jsem, že nemáš. Ale nemůžeš všechny, kdo se modlí nebo chodí do kostela a já nevim co všechno, hned řadit automaticky mezi křesťany. Za další, já nedoufám, že se dostanu do nebe, ale já jsem si tím jistý. V Bibli je to napsáno jednoznačně. N: Hele, já už musím jít. K: Jo tak se měj. Čau. N: Čau. . . . . N: ( někde v skrytu duše ) Stejně je to sektář.
nicka
26. 06. 2000
Dát tip
o))))))))))) - ja vedela, ze si budete s Chrjacem rozumet.

Miroslawek
23. 06. 2000
Dát tip
Acynonyxi, sice nic objevného, ale v zásadě máš pravdu. Jen bych to neviděl tak úzce, to je obecnější přístup, že někteří jedinci jsou přesvědčeni o své pravdě a toho druhého vůbec neposlouchají, argumenty druhé strany doléhají pouze k jejich uším, nikoliv však k mysli. Moc se mi líbí, že se s Tebou dá diskutovat, přestože názorově jsme každý trochu jinde. Nebo asi ani nejsme, že? TIP Chrjaci, vůbec nic jsi nepochopil, tohle je právě i o Tobě.

Acynonyx
23. 06. 2000
Dát tip
Miroslawku, zjištuji, že jsi docela normální člověk a děkuji ti, že respektuješ naše vyznání. Už jsem si myslel, že nás tu budeš jenom kritizovat.

Katerina
23. 06. 2000
Dát tip
Mas postreh a asi i pravdu!! tip

Chrjac
22. 06. 2000
Dát tip
Ano! Je tezke! Nekteri rikaji ze jses sektar ale skryvas se pod masku protestantu! :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru