Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Volba

30. 08. 2003
0
0
810
Autor
soldi

Potrat. Pri tomto slove mnohým naskakujú zimomriavky. Jedným z náboženských dôvodov, druhým kvôli strachu,že i im by sa to mohlo stať. No a s tretími to nerobí absolútne nič nerobí.

Umelo vyvolaný potrat, čiže inerrupcia, je však čoraz viac v móde. No, možno ani nie viac, len táto téma, ako mnoho iných prestáva byť tabu. Ľudstvo sa však stále delí na dva tábory. Jeden vraví, že umelý potrat je vražda, druhý tvrdí, že do istého obdobia nie. Ale kde je pravda?

Mohli by sme sa na to dívať aj z iného pohľadu. Napríklad také umelé oplodnenie. Zoberieme vajíčka, spermie, oplodníme, odložíme do Petriho misky a potom do vhodnej maternice. Oplodnené vajíčko sa nazýva embryo. Pre istotu sa embrií do maternice vkladá viac, aby bola vyššia šanca úspechu. 

Ak je to však takto a pri troške šťastia sa čo len jedno embryo uchytí, čo tie ostatné?! Tie predsa zahynú! Nie je aj toto vražda?! Však pri včasnej inerrupcií sa z tela odstranuje tiež "len" embryo. Tak ako mám tomu chápať?!

Tiež je diskutabilné, že žena, ktorá sa už po šiestykrát pokúša otehotnieť , keď predtým päť razy potratila, otehotnie a ZAS A ZNOVA potratá a ZAS A ZNOVA sa o to pokúša, to nie je vražda? Ja nemám nič proti, len sa teta snaž, ale potom nenazývajte ani inerrupciu vraždením !

Ak mladé dievča, alebo i staré , otehotnie v nevhodnom čase,t.j. napr.: ešte nestojí na vlastných nohách, nemá dosť peňazí, je pristará, či primladá na to, aby to jej telo zvládlo, tak jej zostávaju cca tri možnosti: 1. isť na potrat. 2.dať dieťa na adopciu. 3.nechať  si dieťa a pokúsiť sa ho vychovať.

Pravdaže tieto možnosti sa individuálne môžu meniť, ja som ich len zovšeobecnila.

Aký ma zmysel nechať si dieťa, ktoré bude vyrastať vo svete možno obklopené láskou, ale o hlade, bez poriadneho oblečenia, či na ulici?Áno, samozrejme, môže z neho vyrást budúci Einstein, alebo Beethoven, ale tiež to môze byť ďalší Jack Rozparovač. To vám nikto nemôže zaručiť.

Ja nechcem nikomu nič radiť, len sa snažím povedať, aby ste si to riadne rozmysleli, kým spravíte niečo neuvážené.

Možno sa to stane aj vám, zistíte , že máte tehotnú priateľku, bojíte sa to povedať rodičom, a keď to z vás konečne vypadne, oni vás nútia si ju zobrať.

A vy teda, ako riadny gentleman a poslušný synček idete a požiadate ju o ruku. Dievca celé šťastné, povie áno, tým sa aspoň čiastočne vyriešia jej probémy .Ale je rozumné brať si niekoho, kvôli mnohokrát oľutovaným chvíľkam rozkoše?

Však existujú také vecičky, ako kondómy, pilulky, či dočasná sterilizácia. A ak sa už prihodí nešťastná nehoda, ešte stále existuje postkoitálna tabletka Posterin, ktorá sa má užiť do 72 hodín po nechránenom pohlavnom styku, alebo už spomínanej nehode.

Teraz zrejme všetci čakáte, že tu napíšem nejaký vlastný názor na interrupciu, ale to by bolo nadlho.V skratke si myslím, že ak žena nechce mať dieťa, tak nech ide čo najskôr na potrat . Snažím sa neuvažovať nad tým až do takej hlbokej filozofickej roviny, ako je zmýšlanie o tom, čo by z neho vyrástlo, čo cíti a pod., lebo keby som to tak robila so všetkým, tak sa onedlho zbláznim. No v prvom rade sa snažím zabrániť tomu, aby som otehotnela :), nech nemusím riešiť takúto dilemu.


soldi
02. 09. 2003
Dát tip
Robím všetko preto, aby som si mohla užívať a neotehotnieť. Ale keby sa to stalo, viem, že by si ma môj chlapec bez váhania zobral o tiež viem, že moju maminu by to rozzúrilo.Možno by mi trošku pomohla,ale potom by ma zrejme zatratila. Tvoja posledná veta je strašne krásna.

Kolega
31. 08. 2003
Dát tip
Stotožňuji se s Dianou.

soldi
31. 08. 2003
Dát tip
pre Dianu a Kolegu Myslim, že v tomto s vami oboma súhlasím, nevyjadrila som sa moc dobre. Myslela som tým to,že dokiaľ mi niečo takéto akútne nehrozí, tak sa tak trošku bojím o tom rozmýšľať, lebo je to naozaj veľmi zložité. Myslím, že keby u mňa nastala takáto situácia teraz,keď som závislá od rodičov a študujem, tak by som sa asi rozhodla pre potrat a snažila by som sa nemyslieť na to,akú hroznú vec vlastne konám.

Diana
31. 08. 2003
Dát tip
Tím, že na to, soldi, nemyslíš, tu "hroznou věc" nevymažeš. Celá hrůza se dostaví, až bude pozdě na nápravu. Není lepší, přemýšlet předem? Pokud žiješ tak, že by se případně mohlo stát, že otěhotníš, měla bys mít řešení té situace promyšlené do VŠECH důsledků, protože s tím co uděláš, budeš muset žít po zbytek života. Být tebou, tak si někdy jen tak obecně popovídám s maminkou o životě. Jsem si jista, že by ti s děťátkem moc ráda pomáhala, a že by udělala pro tebe všechno, jen abys nevolila cestu potratu. Soldi, milá soldi, maminky nezabíjejí svoje děti!

Zly
30. 08. 2003
Dát tip
docela podrobný návod... asi to někoho zajímat bude

Diana
30. 08. 2003
Dát tip
Docela objektivní náhled a nejlepší by bylo jednat tak, aby nebylo třeba tohle dilema řešit. Nemohu však souhlasit s větou "Snažím sa neuvažovať nad tým až do takej hlbokej filozofickej roviny, ako je zmýšlanie o tom, čo by z neho vyrástlo, čo cíti a pod., lebo keby som to tak robila so všetkým, tak sa onedlho zbláznim" Dítě není cokoliv. Je snad to jediné, kdy by se člověk naopak MĚL zamýšlet ve všech rovinách, včetně hluboké filozofické roviny. Co podle Tebe je více hodno takového zamyšlení?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru