Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

zmena

30. 08. 2003
3
1
1171
Autor
zvedavec

Toto je venované štyrom ľuďom, ktorí sa v tom možno aj nájdu. Ak sem zablúdia.

Zmena

 

 

Hviezdy sa neobyčajne trblietali a mesiac až nekompromisne ostro svietil. A potom ten svit zjemnel: taký zamat... A svet ľudí sa premenil na svet ticha. Hluk blízkej diaľnice zmĺkol... zašumel vánok... a v blízkej stajni zaerdžal koník...všetko ponorené do mäkkého rozpitého jasu... pomalé zaostrenie...

 

V diaľke zaznela tichúčko hudba. A oči si pomaly zvykali na tmavnúcu tmu. Napokon z  machule tmy vystúpil obrys členitého, majestátneho zámku. Pri pohľade naň sa myseľ začínala uberať neobvyklými cestičkami.

 

Hviezdy zažmurkali po prvý raz...

 

Z diaľky zaznel gagot divých husí. Zámocké dvere sa otvorili. Hudba na chvíľu zosilnela. Vybehla vrtká myška. A za ňou z dverí napodiv dôstoje vyšiel i šašo, dvorný blázon. Ten, čo beztrestne hovorí každému múdru pravdu.

 

Nasledoval myšku. Medzi nimi bolo puto. Veď i spoločne - bez slova - zastali. Šašo vytiahol skadesi prútik. Dotkol sa ním hviezd a švihol. Zrazu na mieste šaša stál Čarodej a i myška zmizla. No bola tam neskutočne priezračná a jemná Víla.

 

 Hviezdy zažmurkali po druhý raz...

 

Gagot divých husí znel zrazu celkom blízko. Veď pristávali! Zapriahnuté do kráľovského koča! A z neho vystúpil Exupéryho Malý Princ!  Ten s nadhľadom, z iného sveta!

 

A teraz hviezdy zažmurkali i po tretí raz...

 

Čarodej, krásna Víla i Malý Princ sa zvítali. Potom družne, pomalým krokom sa vybrali k lesnému jazierku. Na miesta, kam víla patrí.

 

Prišli. Osud Víly sa naplnil, keď sa vybrala po hladine jazierka naproti svojmu milému a keď došlo stretnutiu tam v diaľke – na vode – a keď i hviezdy sa zachveli.

 

Hviezdy zažmurkali i po štvrtý raz, keď sa Malý Princ a Čarodej vracali cestičkou späť do zámku.

 

Napokon hviezdy zažmurkali po piaty raz, tušiac toľké zmeny...

 

Dvojica zamierila do zámockej sály. Hudba.  Maškarný ples. Tak veľa masiek... Ako nájsť Princeznú? Ako vyhľadať tú pravú, vznešenú, najmladšiu, Otcom tak milovanú? A ako ju odkliať?  Ktorá maska skrýva práve jej tvár?

 

Čarodej pozbieral sily. A znovu švih – a prútik ho vedie k maske: Odmerané, tvrdé črty, chlačenské maniere..., brnenie, nie sukňa. Toto má byť skutočne ONA? Princezná, tá najmilšia? Polnoc sa blíži...

 

A keď odbila polnoc, keď padli masky, metódou objatia nastala naozaj zázračná zmena: z tvrdého - milá, jemná a láskavá žena! Princezná konečne nájdená! Toľkými skutočnými princami očakávaná!

 

***

Po polnoci svet rozprávky sa chystal zmeniť: skadesi znovu zaznel hluk diaľnice a hudba stíchla... Ostrý svit mesiaca... nie zamat...

 

No ostatné zostalo navždy!


1 názor

Krel
07. 09. 2003
Dát tip
je to moc hezké...jemné poskládané ze střípků...a moc se mi líbí slovenšťina...je to super, dostalo mne to. !!*

Zaľúbená
03. 09. 2003
Dát tip
Také príjemné zimomriavky mi behali pri čítaní po chrbte.

Johani
03. 09. 2003
Dát tip
zaujímalo by ma kto je čarodejník :-))

zvedavec
03. 09. 2003
Dát tip
vďaka všetkým! Johani: ;-)))) Ty tuším máš svoj typ, keď sa pýtaš, kto to je. Predpokladáš teda asi, že je z okruhu Tvojich priateľov, či známych. Tuším máš svoje indície. Ostatné postavy Ťa nezaujímajú? hovorila som, že budem veci o sebe vyjavovať, svoje DOJMY o druhých radšej nie takto verejne... Verím, že práve Ty si už budeš vedieť niečo domyslieť. Možno priradíš ešte správnejšiu osobu, ako ja :-)

Johani
01. 09. 2003
Dát tip
:-))

zvedavec
31. 08. 2003
Dát tip
Rada som rozprávkou potešila. :-) Šťastnú cestu, Desi, aj pobyt!

Kenvelo
30. 08. 2003
Dát tip
Víla, čarodej, Exupéryho Malý princ a Princezná? Nepoznám ;o)*

des_te_meer
30. 08. 2003
Dát tip
Jéé, tohle je náádherné, takový příběh já moc ráda četla. Nevadí, když si ho vytisknu a vzala bych si ho jako takové pěkné čtení zítra do autobusu na tu dlouhou cestu? :) ***********************************

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru