Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jak jahůdka z Jogobelly přišla o iluze

04. 09. 2003
16
0
3976
Autor
KayTee

 

Jednou v létě jsem se procházela po naší krásné zahrádce u domečku a kradla jsem si jahůdky. Vtom mi jedna vykřikla pod rukou zrovna, když jsem jí chtěla utrhnout: “Aúúúúú!!! Hele dávej pozor! To bolí!” “Promiň!” odskočila jsem. Pak jsem si klekla na kolena a hledala jsem jahůdku, která vykřikla. 'Ještě, že jsem jí neutrhla‘, řekla jsem si v duchu‚ 'vždyť je ještě zelená!‘ “Kuk!” dožadovala se pozornosti malá nezbednice. “Kuk!” nedala jsem se. Podívala se na mně a začali jsme se smát. “Jak se jmenuješ?” zeptala se mě. “Katka, a ty?” “Já nemám jméno …,” řekla jahůdka smutně, “mé rodiče snědl tvůj bratr ještě dřív, než mě stihli pojmenovat!” “Och, to je mi moc líto … a můžu ti dát jméno já?” “Ty bys byla tak hodná?” vyskočila jahůdka radostí. “Jo, proč ne? Ale nech mě chvilku přemýšlet …,” zamyslela jsem se. “Už to mám! Jarmilka! Líbí se ti Jarmilka?” zeptala jsem se opatrně. Jahůdka zavřela oči a šeptla: “Jarmila, jahůdka z Jogobelly … jóóó, to zní dobře! Líbí, líbí a líbí…děkujiii!” Vykulila jsem oči: “Jahůdka z Jogobelly???” Začala jsem se smát, až mi tekly slzy. “Co se ti na tom nelíbí?” Urazila se jahůdka. “Až budu velká, chci být jahůdkou z Jogobelly!” Řekla mi rozhodně. Smutně jsem se na ní podívala a tiše jsem se zeptala: “Jarmilko, ale proč chceš být jahůdkou z Jogobelly?” Zatvářila se, jako bych byla ten nejhloupější tvor na Zemi. “No, proto, že je tak krásně jemná a lahodná! A aspoň se nebudu muset bát, že mě někdo utrhne a sní … jako mé rodiče!” Přišlo mi jí hrozně líto. Byla tak přesvědčena o své pravdě, tak dětsky naivní. “Jarmilko, podívej … Jogobella je sice krásně jemná a lahodná a já ji taky zbožňuji, ale … víš … já nevím jak ti to mám říct …” “C ... c … co mi chceš říct?” Jahůdka se vystrašeně zakoktala a její krásné očka se zaplnily slzami. “Jogobellu si kupují lidé, jako jsem já a můj bratr a … a jedí ji … ” Nedokázala jsem se na ní podívat. “A ovoce v ní taky…” Dodala jsem potichu. Věděla jsem, že jsem ji právě zničila celý její krátký život, ale musela jsem jí to říct. Musela … “Ne! To není pravda…já nechci…ne!” Rozplakala se a já viděla, jak její oči za těch pár sekund zestárly. “Jarmilko, neplač, prosím …” “Neplač? A co mám dělat? Mám se smát??? Právě jsi mi dokázala, že jsem se narodila jen proto, aby mě někdo jako ty snědl a říkáš mi neplač???” Její slova píchala jak tisíc mečů… a přímo do srdce. Najednou byla tak smutně dospělá. “Jarmilko …” “Nech mě!!! Běž pryč … prosím … běž pryč a už se nevracej!” Její zničená tvář mi říkala, že to myslí opravdu vážně, tak jsem se zvedla a opustila jsem ji. Před tím, než jsem vešla do domu, ještě jednou jsem se ohlídla a viděla jsem, jak se za mnou bolestně dívá. “Sbohem … Jarmilko!” šeptla jsem a víc jsem ji už neviděla. Když jsem ji za týden hledala, už tam nebyla. Nevím … možná ji snědl můj bratr ... nebo se vydala na dalekou cestu a splnil se jí velký sen ... je jahůdkou z Jogobelly!


bokombrady
01. 08. 2005
Dát tip
pekne

Hermann
02. 04. 2004
Dát tip
Nemám slov...Dojemný príbeh a núti sa zamyslieť..a to je dobre...Vždy ak sa čitateľ po prečítaní zamyslí, to je dobre!!!!Ľutujem jahôdku, ale mohla si si ju vziať do kvetináča...Vykopať si ju a polievať ju a nechať sa tešiť svetom...Krásna poviedočka...Hermann a tip

KayTee
02. 04. 2004
Dát tip
díky ;o)

Hakim
08. 12. 2003
Dát tip
Krutý, ale nepostrádá to vtip* Mimochodem, píšeš hezky, tak uvolněně...

KayTee
08. 12. 2003
Dát tip
Hakime děkuji ;o)

DÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍKY! TEˇD SE NEMUSIM BÁT O SVUJ OSUD :-)))))

líbí ...::)

unstable
22. 11. 2003
Dát tip
je to krutý:)

hippiesanda
21. 11. 2003
Dát tip
a ještě klub antikonzum a m.č.

tak mi je najednou tak nějak milo a usměvavo :-) a chtěla bych být čekankou do Jogobelly..... °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°

KayTee
21. 11. 2003
Dát tip
Cekanko: tak jo...oficiálně ťe jmenuji na Čekanku do Jogobelly ;o) Rebecca a hippiesanda: moc děkuji ;o)

hippiesanda
21. 11. 2003
Dát tip
Rebecca:já vím:-)

Albireo
21. 11. 2003
Dát tip
Moc krásné! Opravdu moderní pohádka. S patřičnou dávkou poezie i smutku - tal jak psával pan Andersen. TIP

KayTee
21. 11. 2003
Dát tip
Albireo: od Tebe si tuhle kritiku obzvlášť cením! ;o)))) Děkuji

studanka
21. 11. 2003
Dát tip
posílám jeden zahrádkářský TIP :-)

Seregil
21. 11. 2003
Dát tip
Moc líbí... moc

geper
30. 10. 2003
Dát tip
Krásná hororová pohádka se sílou mezi řádky zamyšlení...bez typu to fakt nejde...

hippiesanda
18. 10. 2003
Dát tip
No nevim, tak jak to tak vidim tak odteď asi budu držet hladovku a už nikdy nic nesnim*

pozorovatel
13. 09. 2003
Dát tip
No, jo no. Nic není takové, jak se zdá být. Tak už nejen lidé přicházejí o iluze. Ach jo. Každý jsme alespoň jednou přišli o svou Jogobellu. Jen ty reklami nám tu zůstali, aby připomínali naši naivitu. Jenom počkejte. Bude doba, kdy budem mít jen ty blbý reklami. Jako pohádka uspěla.

Plopez
12. 09. 2003
Dát tip
Klídek, když měl bys bejt neagresivní, když nejíš to maso, ne?

Plopez
10. 09. 2003
Dát tip
Docela fajně načatý, moderní určitě. Pokud se chceš dozvědět, kam tohle téma může vést dotažený do extrému, podívej se na ten link dole, povídka na neviditelnym psovi: Paragraf_324

Plopez
10. 09. 2003
Dát tip
Vážně dobrá, přečtěte si to všichni, hlavně VEGETARIANI (nic proti)

park
10. 09. 2003
Dát tip
Jak nic proti? já jsem vegetarián a Tvá poznámka je jemně řečeno, NEMÍSTNÁ! Svůj popis vepřových hodů, proložený monologem osiřelého selátka, také nezakončím poznámkou hlavně pro MASOŽRAVCE! (NIC PROTI), Ale jinak Kay Tee ....milé je to:)))

Tygřík
09. 09. 2003
Dát tip
Dobrý.Dávám TIP!

KayTee
09. 09. 2003
Dát tip
díky kluci ;o)))

Skip
08. 09. 2003
Dát tip
Jo, to je fakt dobrý:-) tip

KayTee
07. 09. 2003
Dát tip
Jahodky asi strajkovali ;o)))

aramis
06. 09. 2003
Dát tip
ach jahodkova jogobela, keby si nebola po zaruke, mohol som mat vcera pekny vecer... :)

kaktusik
04. 09. 2003
Dát tip
Celkom fajn .. aj so zabudovanou realitou .. :-)

FLO
04. 09. 2003
Dát tip
Ježiš, ty seš teda...fakt nemáš srdce. :o)*

Hynie
04. 09. 2003
Dát tip
Příjemně odpočinkové, úplně vidím tu zahrádku zalitou sluncem... Ještě že jsi jí neřekla, že většinou ovoce do jogurtů krájíí... To by asi už ani nedozrála...*

KayTee
04. 09. 2003
Dát tip
Hynie....to už jsem fakt nemohla....to by se pak už asi snědla sama ;o)

Hynie
04. 09. 2003
Dát tip
V pořádku, vždyt jsi milísek, ne? ... ;o)))

Stefano
04. 09. 2003
Dát tip
KayTee - řeknu Ti nic krásnějíšího jsem doposavaď nečetl. jsi opravdu talent a myslím si, že by si ostatní mohli vzít z Tebe příklad, protože ty jsi opravdu vyjímečná a prostě tak jedinečná, že tvé dílo "Jak jahůdka z Jogobelly přišla o iluze" je něco úžasného a fascinujícího. Stefano Mc Ray

KayTee
04. 09. 2003
Dát tip
Stefano... Jsi OK?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru