Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Evangelium, protože chci

Výběr: Print
08. 09. 2003
21
0
3109
Autor
hermit

Evangelium, protože chci

 

 

Ze svých batyskafů vypouštím girlandy kyslíku,

řetízky na břiše zlaté velryby, počitky nejkrásnějších měsíců:

mé naivní slunce, paprsky tečeš po mrznoucí zemi;

táhnu ti v ústrety, opakuji si tě,

i můj příběh běží znovu; už mi nevadí,

že tě nerozliším v paměti, už mi nevadí být věčný ve všem,

řítíš se povrchem džbánu a to bude mizejícím světlem...

 ...dobrou noc, asi to není džbán, ale to předbíhám,

dětská má čmáraná záře, bude to tím, že

mám strach podobný velkému čtverci, jsi uvnitř?

 - smrt nevypadá takhle,

nemoc takhle nevypadá,

život takhle nevypadá,

prostě jsem naivní v slunci v kapkách na čelním skle,

a vážně - takhle moudrost nevypadá...

 - třeba je to všechno jen kotva, neděle večer,

stesk a swing pro pamětníka;

 - všichni jste měli pravdu – totiž: vy všichni proti mně:

všechno je smrtelné a živoucí; mé hladové slunce, dohasínáš,

a pakliže ne tam, tak - ano, tady: všichni něco měli,

už nevím, je září, papír pokryla rez...

 ...parkem jaroměřického zámku pluly šedé postavy,

v hospodě na rynku měli desítku a sýr,

mně nebylo nijak, trochu pršelo a teď -

 - je noc; džbán umyla voda z vany, je lesklý a ztrácí se,

takže to už nedopíšu - a stejně už nevím... - ale

takhle konec nevypadá...


arthamir
10. 09. 2004
Dát tip
hmmm, ta je ale smutná a truchlivá... opravdu jako když kapky stékají po skle, stejně jako žal po drátech elektrického vedení... nikdo nepíše, nikdo nevolá... líbí se mi :-)

Elyn
06. 11. 2003
Dát tip
:) asi budu taky naivní a lehce ukecaná i v myšlenkách..;) Proto líbí...

Bledulka
19. 09. 2003
Dát tip
To je příliš mnoho informací najednou, i kdybych četla stokrát stejně bych vždy objevila něco nového a v tom je poezie, jen tak dál :-).

theo
17. 09. 2003
Dát tip
souhlas s Vijanem, úplný souhlas, moc slov, moc prostředí, moc obazů, tluče se to navzájem, kousky bych si vybral, zbytek bych nejedl, nebo někde jinde

rabako
14. 09. 2003
Dát tip
***

Bacil
10. 09. 2003
Dát tip
Víc takových oportunistů :-))

hermit
09. 09. 2003
Dát tip
Vyjane, schválně kvůli tobě zkusím eště druhou verzi, jinou, osekanou, i ldyž se mi tahle zatím docela líbí...:-) Dík za kritiku, co bych to byl za autora, kdybych si z ní něco dělal, že, ale:-) chci podotknout, že inspirace tam příliš nebyla, spíš jen lehký zlatý proužek pod mračny na horizontu... vím, co myslíš, ale stejně si trvám na svým... Původní verze byla dvakrát delší, za stávajícím koncem bylo ještě několik dalších veršů. No, nečekal jsem ani, že se právě tobě tohle bude líbit; tvá estetika je ostře ohraničená a tenhle způsob vyjádření je mimo vyjanovskou výseč. Třeba druhá verze tne i do tvé achillovky. :-) Díky. Díky všem.

Rowenna
09. 09. 2003
Dát tip
No právě, mi si tnul do achillovky dost a dosti. :-)

je mi blízký lyrický vypravěč Hermitův...a zde....pro mne skoro nejvíce :)

Vyjan
09. 09. 2003
Dát tip
hermit: však víš, že nejsem žádný inkvizitor, který by ti chtěl obracet kůži naruby. Prostě když čtu, reflektuji a poměřuji svým pojetím krásna. Stejně ale - ruku na srdce - místy mlžíš. ;-)

hermit
09. 09. 2003
Dát tip
rebecco, ne, tohle je furt to ono, druhou verzi přihodím jinam a jindy a označím ji. :-) a nebudu a nebudu, se stavte na hlavu...:-)) Vyjan: uvidím, co mi ukáže druhá verze, třeba se mi zalíbí víc. to zmíněný mlžení mi z textu vyvstane až když se se prach z něj usadí, a to bude pár dnůtýdnů trvati...

Ing_Vizitor
09. 09. 2003
Dát tip
Volal někdo inkvizici? :-)

Bacil
09. 09. 2003
Dát tip
Já se svého tipu zříkat nebudu. Snad-nedostatky, které vidí Vyjan... nechci tvrdit, že nejsou, ale jsou-li, pak jsou pod mou rozlišovací schopnost. A víte z čeho mám největší radost? Že v těchto dnech, kdy se děje na Písmáku spousta věcí, Hermit... prostě píše...

hermit
09. 09. 2003
Dát tip
Bacile, to by ale mohlo být z některých stran na mně hodnoceno taky jako oportunismus a bezpáteřnost... :-)) Krom toho nepíšu tak moc a vůbec - ono samo psaní vysiluje mou mikroskopickou kreativitu natolik, že na další aktivity nemám energy....;-))

per_zay
09. 09. 2003
Dát tip
hmmmmm ...... T

Vio
08. 09. 2003
Dát tip
S úctou... *

Pája
08. 09. 2003
Dát tip

Litochowitz
08. 09. 2003
Dát tip
...hodně silné, dost často je lepší nic neříkat...tak je.............T-p.

egil
08. 09. 2003
Dát tip
téda... líbí!***

paráda...text ***

Rowenna
08. 09. 2003
Dát tip
*****************************

Bacil
08. 09. 2003
Dát tip
desítku a sýr!

DV_SWAN
08. 09. 2003
Dát tip
*

Vyjan
08. 09. 2003
Dát tip
Mnohé obrazy a mnohé zvuky se mi líbí hodně, nicméně přesto mám pocit, že ses nechal příliš strhnout závratností inspirace. Pozor na to - inspirace je básníkova smrt. Například první tři verše jsou tak obžerně košaté, až z toho pálí žáha. Slavnostně tě to naladilo do té míry, že v dalším verši \"táhneš v ústrety\". Fuj, podobný slovník přenech hrdinským tenorům v italských operách. Vždyť přece naprosto normálně šlapeš, netáhneš s vojskem za zády. Řítíš se, předbíhám.... prrrrrrr! Neplaš se, promysli si verš, na každém slově záleží, neplýtvej jimi. Smrt nevypadá takhle (+ další dva verše) - vidíš, už ti zaskočilo. Tady přešlapuješ a lapáš po dechu. Jak z toho ven?! Prostě..., vážně... blebleble až ke skvostné kombinaci stesk a swing pro pamětníka. Před tímto padám na prdel. Pak zase blebleble až po rez na papíru a bing, kritik vyjan inkasuje další těžký hák a plive zuby: ten prokmit šedého světla jaroměřického zámku a kouř hospody, prostě ten vpád drsného poetična do canců, ze kterých už papír rezavěl a kritik šedivěl - ten přišel v pravý čas. Jak legendární vojska z dávných kronik... Nedopíšu, nevím... ale, ale, copak to je? Panu básníkovi se nechce dojídat, co nakousl? A to zase ne, milý hermite, tohle si spapáš a dopíšeš. Běž se proběhnout a znovu se vrať. Tvůj kritik počká. Tak - otevři zobáček. Za maminku... S úctou, ale dnes bez tipu tvůj věrný ctitel Vyjan.

Jochanien
08. 09. 2003
Dát tip
*) jermííííí

Armand
07. 09. 2003
Dát tip
.. je místo v srdci, kam ani srdce nevidí... ...protože to tam prostě nevypadá krása a nádhera vpravdě lví! Hluboce se klaním, s úsměvem skrytým do sebe.

dablik008
07. 09. 2003
Dát tip
!!!!

Krel
07. 09. 2003
Dát tip
hezké..

Lyryk
06. 09. 2003
Dát tip
stesk a swing pro pamětníka

Zly
06. 09. 2003
Dát tip
prostě jsem naivní v slunci v kapkách na čelním skle*

Danny
06. 09. 2003
Dát tip
************* umíš, moc

drfaust
05. 09. 2003
Dát tip
***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru