Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

PARALELNÍ SVĚT-9

03. 10. 2005
1
1
1136
Autor
fungus2

DEVÁTÁ ČÁST.

Podplukovník Michal Novotný vstoupil do místnosti, ve které seděla trojice mužů, kteří hráli karty. Ihned vstali, ale gestem ruky je zase posadil na židle.

„Jak bylo pane podplukovníku v našem světě?“ zeptal se ho kapitán Jan Skácel.

„To nevím. Byl jsem jen na našem velitelství,“ odpověděl a posadil se ke stolu.

„Nějaký špatný zprávy?“ otázal se major Karel Pokorný.

„Ani ne. Tedy, jak se to vezme.“

„Tak přeci,“ konstatoval Skácel.

„Nedostali jsme za úkol zabránit vypuknutí druhý světový?“ zeptal se ironicky nadporučík Mirek Vincent.

„To nikoliv. Dostali jsme rozkaz zneškodnit jednoho člověka, který je nebo spíše bude konfidentem gestapa,“ odpověděl podplukovník.

„A sakra. Jedná se tedy o Čecha, že,“ mínil Pokorný.

„Přesně, tak. Udal dost lidí a naše velení chce zabránit opakování.“

„Jestli tomu dobře, pane podplukovníku, rozumím, tak ten dotyčný ještě teď nedonáší gestapákům,“ řekl Skácel.

„Pokud bude vše probíhat jako v minulosti v našem světě, tak začne být udavačem příští rok,“ sdělil jim Novotný.

„Až příští rok? A jakou máme jistotu, že bude vopravdu udavačem?“ zeptal se Pokorný.

„Ta jistota je dost vysoká, i když úplně stoprocentní není, ale našim úkolem je ho odstranit.“

„Tedy zlikvidujeme zatím nevinnýho člověka, který s velkou pravděpodobností v budoucnu nevinný nebude,“ konstatoval Vincent.

„Ano, přesně tak. Nejsem zrovna tomu stoprocentně nakloněn, ale to riziko, že pošle řadu lidí na smrt, je velmi vysoké.“

„Hm. Jak to provedeme?“ zeptal se Pokorný.

„Způsob provedení je už určen. Musíme ho předhodit gestapu.“

„Cože?“ vyhrkl překvapeně Vincent.

„Ano, přesně tak. Gestapo u něho musí vobjevit kompromitující věci.“

„No nazdar. To je přímo ďábelsky vymyšlený. Těm, který by mohl v budoucnu sloužit, tak ti ho našim přičiněním zabijou,“ řekl Pokorný.

„Proboha! A co jeho rodina? Tu zavře gestapo taky,“ ozval se Vincent.

„Přeci nemůžeme obětovat i zcela nevinné lidi,“ mínil Pokorný.

„Klid. Pokud bude vše, jak bylo, tak by neměl mít žádnou rodinu. I tohle mě hned napadlo, když padla ta varianta likvidace.“

„To musíme prověřit,“ řekl důrazně Pokorný.

„To je samozřejmý. Tady mám jeho fotku,“ přitakal podplukovník a vytáhl velkou obálku. Po jejím otevření se zraky všech upřely na černobílou fotografii muže, kterému mohlo být tak přes čtyřicet.

„Hrome, vypadá dobrácky, ale zdání mnohdy klame,“ mínil Skácel.

„Na druhý straně je jeho adresa a také název místa, kde má chatku. Tu taky využijeme ve svým plánu.“

„Je to poněkud divný pocit, chtít dostat člověka na popraviště za něco, co neudělal,“ řekl Pokorný.

„Možná tím zachráníme několik životů. To je ten důvod, proč to děláme,“ odpověděl mu podplukovník.

„Hm. Musíme tedy věřit, že opravdu v budoucnosti by udával gestapu,“ zkonstatoval Pokorný a zadíval se do tváře muže na fotografii.

                                     KONEC DEVÁTÉ ČÁSTI

 

 


1 názor

G.J.SEGE
03. 05. 2010
Dát tip
Podle toho, co píše Induan, se taky učím.

Induan
31. 10. 2005
Dát tip
No vida, tohle už bylo o hodně zajímavější! Skvělí, takových popisů se drž a bude to vono. Má to sice pořád svoje mouchy, ale proti těm akčním scénám to je nebe a dudy. Lidi mají rádi, když se ve sci-fi trochu filosofuje a tak. Mimochodem tak vidím, že jsem si nedávno vybral podobný téma. Zkus si schválně přečíst moji povídku Zlo pro dobro (Včera jsem ji přidal, četl jsi předtím ten prolog k ní (Důsledek teleportace)). Schválně, jestli postřehneš některý triky, který tam používám pro zvýšení dramatičnosti (povídka sama moc dobrá není, ale je z toho vidět, o co se snažím a myslím, že je to právě to, co na vytvoření atmosféry zabírá).

fungus2
31. 10. 2005
Dát tip
Ono to zase brzo akční bude o)))Už jsem tu tvou povídku četl.

Induan
31. 10. 2005
Dát tip
I tu druhou část? A co jsi na ni říkal? (myslím tu druhou, ne ten prolog) (je to samozřejmě trochu jinej žánr, ale zajímal by mě Tvůj objektivní názor. Jsi přece jen zkušenější. A nešetři mě, pomůžeš mi tím se zlepšovat :) Dík.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru