Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Zpověď Psýché

04. 10. 2003
5
0
1597

Co dodat -zpověď Psýché ... ne zcela úplně dle pověsti.

 

Každou noc mne navštívil temný stín…

Šeptal mi hříšnosti, s vázou nosil černý blín.

Líbal mě, surově mi rval šat z těla.

Vášní kousal, bil…a já to tak pořád chtěla.

Každou noc mě hýčkal bičem, lechtal řevem…

A když jsem se slastí smála, rád na mě bral býčí řemen.

Pak se na mě vždycky smál,

Hýčkal mě a miloval.

Dával mi to co jsem si řekla,

Vášeň, víno, růže…

Však svou tvář mi neukázal…že prý bych se lekla,

Že mu nikdo nepomůže.

Nosil mi zlaté podnosy –

Lásku, věrnost, vášeň na nich.

Ale mě to nestačilo.

Promiň mi to…Erosi…

 

 

 

 

 

 

 

 


Notreal
06. 01. 2005
Dát tip
ten konec..mi tam moc...neladí...ale to nijak nekazí ten zbytek - zaujala *+k

Nicollette
06. 01. 2005
Dát tip
ten konec bych řekla je skvělý :) moc hezké..... ještě že ta naše bohyně nesmrtelnosti dopadla tak dobře :-)*

815_0
28. 10. 2003
Dát tip
Lekla ? Ten výraz působí až komicky - celek - pár zajímavejch spojeníček, ale jinak - prázdný - nijaký děj, žádná myšlenka, "strašidelný" rýmy,... Opravdu nezaujalo :-/ Promiň

Morr
08. 10. 2003
Dát tip
No, ....přečetl jsem si to více než jednou, proto abych k tomu mohl napsat pár řádků i proto že to je zajímavá báseň. Je to báseň s dynamikou a atmosférou, avšak občas zaškobrtne rytmus a některé pasáže působí těžce, tvrdě a to trochu snižuje celkový dojem. -)

Morasten
06. 10. 2003
Dát tip
Něco na tom bude:)

Dash_707
06. 10. 2003
Dát tip
Verlain by měl radost, má to dynamiku, je to dobře vypointované a tak je škoda, že tak krátké, vychutnal bych si to více. :o) :)))***T (stačí :o) ? )

Dash_707
06. 10. 2003
Dát tip
Verlain by měl radost, má to dynamiku, je to dobře vypointované a tak je škoda, že tak krátké, vychutnal bych si to více. :o) :)))***T (stačí :o) ? )

Mám úsměv od ucha k uchu - tohle fakt moc potěší :-) Don´t worry: Jo, plodná asi jo - hodně mě to baví, tak neustále něco sepisuju. Mám totiž takové návaly múz, kdy sepíšu třeba tři básně najednou, jindy to jde pozvolna slovíčko po slovíčku (třeba Ikaros, nebo i tahle Psýché a kacíř), kdy čerpám ze svých či cizích příběhů - stačí jen pocit, slovo, něco si přečíst, třeba i v jazyce kterému nerozumím (snažím se louskat sanskrt), a vyvolává ve mě něco hlubšího...

... a pak už to jde samo od sebe :o)) (i když se to pak ještě stokrát upravuje)

Jo a ještě něco. Je to tak trochu říkanka, která mě napadla při čtení Charlese Baudelaireho a jeho Květů zla :-)

Baudelaira mám na stole a ještě nijak jsem se do něj nezačetla, mám radši básničky na Písmákovi. Ale je pravda, že ty slova z toho cítím. Pěkný. Jsi dost plodná - to myslím jako s dílky tady. :)

Dero
04. 10. 2003
Dát tip
Skvělé dílko ... díky Ti za něj. ***

Smoon
04. 10. 2003
Dát tip
Pěkné....asi si budu muset konečně ty Květy zla přečíst.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru