Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

A svítí jen hvězdy

02. 11. 2003
10
0
1491
Autor
Perlino

Znovu, tentokrát mírně upraveno.

Žárovka hoří. Ty bys sice řekla že svítí, ale to není pravda. Hoří. Hoří elektřinou. Hoří každičkým uhlíkem, který pro ni spálíme tam někde v elektrárně. Tam někde daleko od nás. A s každým tím uhlíčkem, každým jeho malinkatým úlomkem, hoří i něco z Tebe, ze mě, z nás. Tam někde daleko a přece někde uvnitř...

 

Žárovka teče. Ty bys sice řekl že hoří, ale to není pravda. Ani nesvítí. Teče. Teče s elektřinou. Teče každičkou kapkou vody, která tam někde v údolí pohání turbínu elektrárny. A s každou tou kapičkou odtéká i něco z Tebe, ze mě, z nás. Tam někde dole a přece uvnitř...

 

Žárovka vane. Ty bys sice řekla, že teče, ale to není pravda. Ani nesvítí a dokonce ani nehoří. Vane. Vane elektřinou. Vane větrem, který tam někde v horách roztáčí lopatky elektrárny. A s každičkým jeho závanem odvívá i něco z Tebe, ze mě, z nás. Tam někde vysoko a přece uvnitř...

 

A nakonec stejně shoří, odteče, odvane a rozpadne se. A svítit budou jen hvězdy...


Perlino
21. 05. 2005
Dát tip
na ty sem nějak zapomněl:)) že se jim omlouvám:))

Havranka5
20. 05. 2005
Dát tip
A co jaderné štěpení? Reaktory jadrošek všech zemí hlasitě protestují!

h_a_r_r_y
10. 10. 2004
Dát tip
hezky´.t.

Ettelea
07. 10. 2004
Dát tip
Krásné

Petr_Pan
28. 02. 2004
Dát tip
Ou - dík za avi - a - nemáš zač ;-) 815_0

alim
27. 02. 2004
Dát tip
ten za zaver je.....proste uchvatnej....***

Perlino
27. 02. 2004
Dát tip
Díky všem, hlavně 815_0. Věz, že si toho opravdu vážím.

Perlino
27. 02. 2004
Dát tip
avi

Seregil
24. 02. 2004
Dát tip
fajné...

Dero
22. 02. 2004
Dát tip
avi

815_0
22. 02. 2004
Dát tip
Dero> Dík za avi i za to, že bereš ohledy - určitě víš, že delší věci moc nečtu :-) Dílko je naprosto krásný - je to úžasná myšlenka a - je to poprvé, co něco podobného říkám, tak si toho važ - tohle by mě opravdu nenapadl...:-) Má to na mě smíšené účinky - co je jisté je to, že si to zaslouží obdiv a TIP + že to dávám mezi svá nejoblíbenější dílka. S čím si jistý moc nejsem jsou klubíky - (možná trošku Derovi navzdory - i když - Dero je až moc perfekcionisticky založen a snad se zlobit nebude :-)) řadím do Řádu ND + do klubíku Svět patří magorům (na jednu stranu je to moc příjemně ujeté dílko) ;-)

Dero
22. 02. 2004
Dát tip
815_0: Dero to přejde mlčením ... :o)

Pivicko
22. 02. 2004
Dát tip
Zajímavá myšlenka....

Paclík
04. 11. 2003
Dát tip
je to skvělý, ten konec je přesnej, dokonale vystihuje co měl říct, máš můj tip za ten nápad ,protože mě fakt zaujal

Lutcinka
04. 11. 2003
Dát tip
Nápad je to výbornej. Tip.

fungus2
02. 11. 2003
Dát tip
Mě se to líbí. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru