Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Žirafy - včera a dnes

07. 11. 2003
2
1
915
Autor
šamši_adad

voľné pokračovanie hrošej príručky

Žirafa

Vážené dámy, vážení páni, vážení členovia Hrochklubu Slovakia s.r.o.

Zišli sme sa tu na tomto kongrese, aby sme vzdali hold všetkým obyvateľom našej planéty. Zvlášť teda hrochom. Dovoľte mi však, aby som sa teraz chvíľu nevenoval tomuto vznešenému zvieraťu. Chcel by som totiž upozorniť na výsledky najnovšieho vedeckého výskumu, týkajúcich sa iného vznešeného tvora, s bohatou minulosťou a akiste aj bohatou budúcnosťou. Áno, asi ste si už vydedukovali, že budem hovoriť o žirafách.

 

História žirafy

Prvé žirafy sa na zemi objavili už v starom paleolite. Presnejšie počas interglaciálu Günz-Mindel, čo zodpovedá približne obdobiu 1 milión - 400 tisíc rokov pred našim letopočtom. Ich človečím súčasníkom bol homo habillis, čiže človek zručný.

Dodnes presne nevieme z akého zvieraťa sa žirafy vyvinuli. Predpokladá sa však, že z dosť veľkého. Je zaujímavé, že tieto staro-paleolitické žirafy mali hustú hnedú srsť a kly, ktorými boli schopné prebodnúť 6 až 7 ľudí zručných s postavou zodpovedajúcej Karlovi Gottovi. Otázkou len ostáva, či tie kly na zimu zhadzovali.

Je však jasné, kde sa v tomto čase najviac vyskytovali. Bolo to totiž na našom území. Svedčia o tom obrovské náleziská žirafích kostí v povodí rieky Dunaja medzi Bratislavou a Komárnom. Tu sa teda vyskytovali naozaj v hojnom počte.

Počas glaciálu s názvom Würm sa však náhle vytratili. Máme dôvod si myslieť, že spolu s lastovičkami a pravekými bocianmi odleteli do teplejších krajín. Presnejšie do Afriky, kde žijú dodnes.

 

2 legendy

Dovoľte teraz, aby som vám porozprával v súvislosti s žirafami 2 legendy. Z ktorých tá prvá je naozaj pravdivá.

Žirafa a Rimania

Je len samozrejmé, že také vznešené zvieratá, akými žirafy nepochybne sú, nemohli uniknúť pozornosti ani tak veľkému impériu, akým bol v tom čase Rím.

Rimania mali z žiráf obrovský rešpekt a využívali ich aj vo svojich slávnych gladiátorských zápasoch. A práve tu by som chcel zlomiť jednu legendu. Traduje sa totiž, že najväčší frajer bol ten, kto zabil leva, alebo tigra. NIE JE TO PRAVDA!!! Pre samotných Rimanov, bol totiž hrdina, ten kto zakilloval žirafu. Niet sa čo čudovať. Žirafa síce toho veľa nenakecá, ale keď sa nasere... .

Konštantín a biela žirafa

Ani slovanské dejiny sa nevyhli kontaktu so žirafami. Je známa legenda v ktorej sa hovorí o tom, že večer pred odchodom na Veľkú Moravu sa Konštantínovi sa v spánku zjavila biela žirafa a poradila mu, aby vytvoril nejaké to písmo, ktoré má pomenovať, podľa svojho zdomácneného hrocha Glagola. Že vraj to bude super haluz. Dnes sa však táto udalosť dáva do súvislosti s nadmerným množstvom trávy, ktoré ako je všeobecne známe, Konštantín v tomto období konzumoval.

 

Žirafy dnes

Dnes si žiaľ ľudia neuvedomili jedinečnosť tohto zvieraťa. Držia ho preto v ZOO, čo je pre žirafu, rovnako ako pre hrocha nedôstojné a ponižujúce. Existujú síce výnimky. Sú to ľudia, ktorí svojim myslením predbehli dobu o dobrých 150-200 rokov. Žiaľ, ako som spomínal ide len o čestné výnimky.

 

...a zajtra?

Napriek tejto neradostnej situácii, je dôvod veriť, že žirafy sa raz dostanú do každej domácnosti. Treba si totiž uvedomiť, jej obrovské plus, teda dlhý krk. Práve ten je pre žirafu vstupenkou do svetlejšej budúcnosti. Pretože vďaka svojmu krku, nie je náročné chovať žirafu ani v osemposchodovom baraku. Prečo? Nuž preto, že stačí keď ju ráno vypustíte z búdy na dvor a potom sa len raz za 6-7 hodín vykloníte z okna, zahvízdate a podáte svojmu miláčikovi nejakú pochúťku.

No a s touto zvlášť krásnou predstavou sa chcem rozlúčiť a poďakovať vám za vašu pozornosť. Prajem vám príjemný zvyšok dnešného dňa.

 

 


1 názor

hihihi, až na tie 2 totál slangové slová (ktoré k ostatnému textu nesedeli)... zakillovať a hluz ale zavrieme oči :) klub

vdaka...ved to poznas

maia
08. 11. 2003
Dát tip
:-)))) Obcas treba nejako vypustit z hlavy tie "vedecke" zvasty.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru