Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podzim

10. 11. 2003
1
0
1106
Autor
Catch

Byla sobota ráno a já jsem něco hledal

Už je to dlouhou chvíli

co zradil nás

ten krásný slunný

letní čas

 

I chmurný težký zvon

ze studeného kovu

ohlásil toho léta skon

ač slouží jen svému bohu

 

Tak odzvonil on této době

místo toho slaví mrtví v hrobě

 

Stará doba

své si odnesla

ta nová

něco přinesla

 

Byl to bratr

lidský plůdek

dostal jméno

je to-smutek

 

A dnes ráno potvrdila se zvěst

že je zpátky zas vrátil se z cest

 

Tak já kříčím do světa

tam za můj práh

Nesnáším ho

chci být bratrovrah


Gérard_Rea
26. 11. 2003
Dát tip
Pomalu se začínám hanbit při pomyšlení, že někdo bude stejně podrobně rozebírat moje štěky. Ale pokud chceš shrnutí, dělá na mě tato báseň se vším všudy dobrý dojem. A jak už jsem výše uvedl, když se dostane na vrchol to opravdové podzimní nečasí, taky nemám k depresím daleko. Čili i po této stránce s tebou souhlasím.

Catch
25. 11. 2003
Dát tip
Ta tvoje kritika vyznívá tak trochu jako chvála, to si nechám líbit.Ale když jsi to tak rozdělil na to rýmování a pointu, to jako že ta pointa je tak výrazná, že rýmování za ní pokulhává, nebo rýmování je dobrý a pointa špatná?Možná se v tom moc pitvám, ale když už provádíme takový hloubkový rozbor, tak ať to uděláme pořádně.Víš, řekl bych, že si dost potrpím na výrazné závěry, tak jsem to možná promítl i do té básně.Dobře, já vyslechl tvé připomínky, tak ještě zkus nevázaně říct, ja na tebe to dílko působí celkově, jestli líbí nebo ne..

Gérard_Rea
24. 11. 2003
Dát tip
Chtěl jsem tím říct, že do toho verše Tak odzvonil on této době Místo toho slaví mrtví v hrobě je to špica, ale pak pointa tak trochu zastínila veršování (báseň tam úplně změnila ráz).

Gérard_Rea
18. 11. 2003
Dát tip
Mám pocit, jakoby mrtví v průběhu své oslavy zahubili tvé rýmy. Ale do té doby se mi tvoje báseň líbila (snad i proto, že taky nemám rád zimu)

Catch
18. 11. 2003
Dát tip
To jako, že se to tam nehodí nebo to netvoří dobrý rým, mám rád jasnou kritiku, když už je třeba.I když se mnou alespoň z části souhlasíš-to potěší.

Catch
12. 11. 2003
Dát tip
Dík za tvůj názor, ale taky bys mohl být konkretnější.Jak se z toho mám poučit, když ani nevím z čeho.

Vio
11. 11. 2003
Dát tip
Jestli to chceš polopaticky: za moc to nestojí... nejsem příliš mírný?

Catch
11. 11. 2003
Dát tip
Alespoň se umíš vyjadřovat jasně.

Některé pasáže působí příliš uměle a zbytečně moc strojeně. Především: Byl to bratr lidský plůdek dostal jméno je to-smutek Tak já kříčím do světa tam za můj práh Nesnáším ho chci být bratrovrah Ale celkově to není špatné. Jsem zvědav, co dalšího vyplodíš. Tip (pro povzbuzení)

Catch
11. 11. 2003
Dát tip
Dík za povzbuzení, v tomhle případě si tvoji upřímnosti cením.

Upřímnost a kritika je určitě lepší, než když někod napíše jen "Dobré" apd. Nebo když si nechá slova pro sebe. Jsem rád, že jsi jeden z mála, který chápe. Hodně štěstí (a zkus nějaký fejeton, poezie není tolik moje voda :))

Vio
10. 11. 2003
Dát tip
A očividně nenašel...

Catch
10. 11. 2003
Dát tip
Tvůj komentář vyznívá dosti dvojsmyslně.Hm, možná i troj...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru