Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

\"Nech sa páči\"

13. 11. 2003
5
0
1295

 

"Nech sa páči"

Stál som tam a pozoroval ten výjav. Na tvári som vykúzlil tupý úsmev. Akoby som vstúpil do iného sveta.

V podchode tam sedí partia punkerov. Stretávam ich každý deň. Nežobrú. Len tam sedia a popíjajú. Okolo nich pobehuje pes.

Dve malé štence v debničke na ovocie. Túlia sa k sebe. Je zima. Čoskoro si ich určite niekto kúpi.

Mladá bezdomovkyňa. Poznám ju z videnia. Stojí tam. Predáva Nota Bene (časopis pre bezdomovcov, aby nemuseli žobrať). A rytmicky prerušuje tóny huslí "Nech sa páči". Podaktorí sa obzrú. Nikto sa nezastavuje.

Starý cigán v otrhanom kabáte, ďalej hrá svoju smutnú pieseň. Usmieva sa. Akoby mu nič nechýbalo. Nedokážem to pochopiť. Ako môže byť tak šťastný?

Vyhrabem pár drobných a hodím mu ich do puzdra na husle. Len pohľadom naznačí "Ďakujem". A ďalej vyludzuje tie neskutočne skutočné tóny. Tóny na hranici absolútneho šťastia a smútku.

Odchádzam. Zvuk jeho huslí postupne zaniká, až napokon nepočuť nič. Len autá, ľudí a električky.


Bix
03. 05. 2005
Dát tip
Výborná atmosférovka.

...vdaka...ale toto je dost stara vecicka...

Adineee
21. 01. 2005
Dát tip
páči!!!!!!! Moc se mi líbí, jak píšeš=) A ještě navíc ta slovenština...typ.

...nekteri se podivaji zpet...za sebe...alebo tak nejak...ked niekam ides a pozries sa za seba...tak sa obzries... vdaka...

Yossarian
06. 01. 2004
Dát tip
co to je "Podaktorí sa obzrú"? - tomu nerozumim! u vás máte Nota Bene? u nás je Nový Prostor, ale je to to samý. Pěkná pocitovka. tip*

tak jest... apropo dlho som ta nepocul zdravi šamši_adad

Binna
17. 11. 2003
Dát tip
v BA na Postovej??? Uplne to vidno. *

maia
12. 11. 2003
Dát tip
* Stastie sa rodi vo vnutri bez ohladu na vonkajsie okolnosti a socialne postavenie. To je fakt. :o) Nech sa paci? Dakujem. :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru