Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Obava

13. 11. 2003
0
0
3728
Autor
Milly

10.11.2003 Zaslechla jsem slovo obava a napadl mě první řádek.Pak to šlo tak nějak samo-až jsem na konci sama koukala, jaký mi tam vylezl smysl. O mně, o vás, o nás... (o lidech, kteří se snaží bavit ostatní a přitom neberou ohledy na sebe samé).

Ó vy baviči, ó vy baviči!

Spříznění duší ladiči!

Ladíte, hladíte,

když tiše básníte.

Zníte v mozku,

děti s rozku-

tálenými pohledy

sedmibarevných kuliček.

Na svůj strach

neberete žádné ohledy,

vaše srdce není na klíček.

Odemyká se

upřímnými slovy,

která vás později

mohou i ranit.

Bránit se či nebránit?

Odpovězte si sami,

těšiči,

hořkých nálad

sladiči!


j_i_r_i_k
18. 12. 2003
Dát tip
Hmmm, je opravdu onen zpěv tím, co Tě činí šťastnou? Není to štěstí už v Tobě a zpěv jen projevem? Ale zpět k té Tvé myšlence - no, pokud se vžiju do někoho, kdo je fakt utahaný a o půlnoci mě vzbudí něčí zpěv, pak se může zdát, že kdo je šťastný, nemusí dělat to nejlepší pro své okolí... Ale to je strašně sebestředný a nebezpečně úzce zacílený pohled, na každé dobré věci najdeš něco, co když vytrhneš a podíváš se jen na to, tak to nebude úplně růžové... Tu myšlenku je třeba brát tak nějak z celkového nadhledu...

Milly
17. 12. 2003
Dát tip
Z toho by plynulo, že máme oba pravdu, ale co když mě činí šťastnou nějaká činnost, která nečiní šťastným mé okolí? Třeba hlasitý zpěv v euforii o půlnoci v pokoji plném zpících lidí? :-)

j_i_r_i_k
16. 12. 2003
Dát tip
A co z toho plyne? :)

Milly
15. 12. 2003
Dát tip
Já to nemyslela jako když se tak někdo chová pořád, ale občas... A kdo je šťastný-dělá to nejlepší pro sebe i pro své okolí.

j_i_r_i_k
15. 12. 2003
Dát tip
Právě jsi popřela své dílko Promluva k Tobě, víš? :) Absolutní pravda existuje a Tys ji napsala: "A kdo je šťastný-dělá to nejlepší pro sebe i pro své okolí."

Milly
15. 12. 2003
Dát tip
A neexistuje! Co když třeba někoho těší hromadné vraždění lidí, kteří ještě nechtějí zemřít?

j_i_r_i_k
15. 12. 2003
Dát tip
Možná ho to těší - ale takový člověk určitě není šťastný, víš, být šťastný a ukájet své chvilkové choutky, to je něco naprosto jiného...

Milly
15. 12. 2003
Dát tip
Tak tohle mě taky napadlo...

j_i_r_i_k
11. 12. 2003
Dát tip
Stále máš ten pocit? Dlouho jsem byl bavič, a možná to má smysl, těžko říct, ale teď jsem šťastný a je to lepší, pro mě určitě, pro mé okolí? Záleží na tom?

pampelin
14. 11. 2003
Dát tip
Ještě bych potesal....ale jako první ranní to není špatné:))

Milly
14. 11. 2003
Dát tip
To nebyla 1.ranní, ale poslední večerní-ráno bych takhle automaticky asi nepsala.Jo, koukám, že jsem zvrzala prolog-takže jsem vás asi zmátla co se týká smyslu-to není o TV bavičích-je to o lidech, kteří se někdy tváří, že jsou šťastní i když právě nejsou a snaží se potěšit...-tzn.o mě a možná i o vás. :-)

Seregil
14. 11. 2003
Dát tip
Mno v tom případě je to výstižné....

Jeheheman
14. 11. 2003
Dát tip
Jó tak v tom případě se mi moc líbí věta "Na svůj strach neberete žádné ohledy..." to je přesně o nich.

geper
14. 11. 2003
Dát tip
Když baviče jako baviče poznáš, tak se nebraň, jen se směj a bav. Když baviče k duši si připustíš tak musíš připustit i strach... bavič baví a chce tě rozesmát a nejen upřímná ti slova dát...

Seregil
13. 11. 2003
Dát tip
Mno...pjekné....

Jeheheman
13. 11. 2003
Dát tip
Baviči mě nebaví, Petr Novotný jest vtělen do mého porcelánového boha. Takže tuto obavu nesdílím:o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru