Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Frank

26. 05. 1999
1
0
1301

Byl bílý únor, byla těžká noc a ve městě na rohu dvou uliček ve čtvrti cikánské mrtvý strom týčil se nad barelem ve kterém oheň plál. A tam, ve zcizený plášť zahalen, starý bezdomovec stál. Stál tam bez hnutí a počítal hotovost, výsledek žebrání za celý den. Měl dnes špatný zisk, peněz nebylo ani na půl litru piva dost. Bezdomovec bude muset krást. I sebral se Frank, starý houmlesák, a vyrazil do temných ulic a hledal kde by co vzal. Však všeho všudy jen jeden opilý Róm. A v jeho kapsách nebylo nic o co by houmlesák Frank stál. Nebe bylo jasné, ale hvězdy nikdo neviděl. Jejich nepronikl svit září města, září sodíkových výbojek. V tu zář bezdomovec všel ač nevěděl kam v ní jít. Frank viděl, když se rozhlédl, ale nic z toho. Byl to jenom starý houmlesák v opelichaném plášti; lepší zcizit nesvedl. Vyžebral toho dnes málo a přesto měl chuť na pivo.
vulpecula
02. 02. 2001
Dát tip
Bříza:-))) Checht a Lermontov je mi nějak smutno... jinak nekomentuji

Silvinka
18. 01. 2001
Dát tip
Bříza :o( Bříza :o) Raz som dala jednému malému dievčatku, ktoré hralo na husle a žobralo, pečené gaštany. Potom som už nikdy nebola schopná dať bezdomovcom peniaze. Za jedlo sú omnoho vďačnejší. Nie všetci, niektorí už žijú len pre chlast. Je chyba, že sa dostali, kam sa dostali a neviem, či by sa vôbec boli schpní zaradiť do normálneho života. Neospravedlňujem ich, len vravím, že chyba je i niekde inde ako v nich...

Silvinka
18. 01. 2001
Dát tip
A prepáč, ten smutný úsmev patrí Lermontovi..

Bříza
16. 06. 1999
Dát tip
tato báseň je dobrá dost
by K.H.Mácha stáhl chvost
a se spuštěnou kalhotou
si Májem vytřel počestnost

Lermontov
27. 05. 1999
Dát tip
Na schodech u klášterních bran
ubožák žebral o almužnu.
Sotva stál, hladem vyčerpán,
a z těla život prchal už mu.
Jen o kus chleba prosil tu
a hleděl kolem utýraně,
až kámen někdo bez citu
vtisk starci do vztažené dlaně.

Krytyk
26. 05. 1999
Dát tip
Chudáček bezdomovčíček, na úřadu práce nevydrží stát, nikdo mu nic nechce dát a to zejména svině stát. A díky jeho nedaním, nezdravení a nesociálce je málo léků pro nemocné děti chudých rodičů. A sláva jeho chutím, kdy stojí zato rozbít okno auta pro zapomenutý svetr. A hurá za jejich příklad, jak ubytovat kosovské utečence..sakra!

Krytik : Nebudte prece cynicky ! Co ma ten chudacek bezdomovncicek podle Vas delat ?
Skocit z mostu, ovsem, to by bylo idealni.

Krytyk
26. 05. 1999
Dát tip
Oceňuji tvoji odezvu!!! Konečně někdo, kdo nebere všechno smrtelně vážně.., vážně díky. Jenom to výkání snad nebude příště nutné, ve skutečnosti jsem mnohem víc tvůj vrstevník než si dokážeš připustit.

Print
26. 05. 1999
Dát tip
Nic moudrýho neřeknu: chci pivo a Mnata Gedeón...
Jak Gedeonův voj, chci píti z dlaně...

Print : nemyslim, ze jsem to pochopil - "chci pivo a Mnata Gedeón..." Jestli to znamena, ze bysme mohli jit na pivo, tak klidne, ale radsi z pullitru nez z dlane jako Gedeonuv voj.

Print
26. 05. 1999
Dát tip
Pokud víš, co je Gedeonův voj - tak na pivo jakkoliv - i z dlaně!!!!

Ale kdy a v ktere hospode ?

Print
26. 05. 1999
Dát tip
Domluvíme se!!!! Fakt chceš???? Já joooooo!!!!!:-)!

No tak se domluvime, kdyz chces. Podej navrh.

Print
26. 05. 1999
Dát tip
print@post.cz

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru