Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Setkání s UFO

17. 11. 2003
3
5
1292
Autor
estonia

                         Setkání s Ufo

 

   Bylo to pár týdnů co Skansen pracoval v kavárně Viborg.V práci se vždycky našla chvíle přemýšlet nad tím,proč pan majitel dal jméno kavárně jako má jejich město.

   „Capuchino“ ozvalo se potichoulililenku.Hned mu to bylo jasné.To byla kolegině Halgerda.Mladá,hezká a někdy i příjemná blondynka.Hali,jak ji většinou řikali, to řekla potichu jen proto, že chtěla udělat scénu,jak dlouho jim trvá udělat jedno capuchino,zvlášt když je dnes tak narváno.Skansen byl jen pomocný barman a jeho práce obnášela umívání nádobí a „nosič vody.“

   Jeho kolega a hlavní barman Dag,právě stál u kávovaru a neměl ponětí o nějakém capuchinu.Dokončoval předchozí obědnávku.Skansen mu to samozřejmě mohl říct.Bylo sice narváno a on nevěděl kam dřív skočit,ale jedna věta by ho nezabila.Už to chtěl řict,když v tom začal přemýšlet,proč to vlastně Hali dělá.Uběhlo pár minut a scéna skutečně přišla.

   To,ale bylo před pár hodinama a Skansen už seděl v tramvaji a jel domu.Po cestě potkal pár bezdomovcu a jednoho slepce.Přemýšlel nad tím,proč jsou něktří lidé ubožejší než jiní.Dokonce dal jednomu žebrajicímu almužnu,ale moc se neopotřeboval.

   „Tak jak bylo v práci?“ zeptal se ho otec.Ptal se ho čas od času,protože věděl,jaký to je.Z počátku si Skansen často u otce stěžoval,že tam je hlavně od toho,aby řešil nějaké nesmysly a ne pracoval.Byla to částečně pravda,ale často se tam musel ohánět,protože majitel si nepřál hodně zaměstnanclů.

   Ale jeho dotaz měl i jiný důvod.Chtěl,aby jeho syn vystudoval.Aby byl jako on-právník.Za svůj život si už ztačil vybudovat takové postavení,že jeho pracovní doba byla skutečně ohebná.To Skansenovi vrtalo hlavou,protože nebylo spravedlivé,aby někdo pracoval víc a někdo mín.Na studia už nemyslel a práce se neštítil,i když jí nemiloval.Otec argumentoval-pět let dřiny a pak „pohoda“.Oba věděli,že to není skutečná pohoda,ale právničina je lehčí.Otec se tak tvářil,Skansen tomu věřil.

   Jakési osvobození měl být víken.Vyděl kupříkladu Human Traffic,kde hlavní hrdina čeká na spásu jmenem víkend a drogy.Nebyl to zrovna film,který by ho ovlivnil,spiš pobavil.On jen pil a ne moc.S jeho dobrým kamarádem Olsenem občas zašli někam na pár piv,kde se on snažil nějakou děvušku zbalit.

   „Podívej na tamty dvě Oli,chtěj nás“ bodnul loktem do Oliho,který si usrk trochu piva a jen se usmál. „Tak to běž zkusit Armando“ tak mu často řikal,protože to byla postava z jedonoho romantického italského filmu co oba viděli.Skansen to bral mnohem vážněji.Chtěl se osamostatnit.Najít si dívku a s ní se odstěhovat do podnájmu.Nějaký smysluplný život se ženou.Pak děti,tak jak to chodí.A jedna z těch dvou mohla být jeho budoucí chot.

Dívky se usmívaly a něžně ho odbily.Pokusil se je přesvědčit,že by si kulec mohli zahrát ve čtyrech.Usměv,ale ne.

    Přišel den výplati.Už třetí výplata.Na začátku měsíce si řekl, že musí dát něco na dobročiné učeli a zároven děkovat bohu,že je živ a zdráv.Ted byl konec měsíce a on věděl přesně co udělá s části výplaty.

   Ne,nebude šetřit pro budouci ženu,pro byt,pro...Ani nevěnuje na dobročiné učeli.Snad kdyby nějakou potkal nebo kdyby se něco stalo.

   Už delší dobu neměl ženskou a byl nadrženej.Rozhodla se jít do bordelu.Pozval svého kamaráda Ola,který zprvu odmítal.Skansen se nenechal odbít a řekl , že vše ten večer platí. Prvně si dali pár piv a nějakou kořalku. Pak zašli do bordelu.  Potom šli zas na pivo a pověděli si co a jak.Následovalo rozloučení.

   Část cesti měli společnou,bydleli jen dvě zastávky od sebe.

   „Měj se chlape“zasmál se na rozloučenou  Oli a mávl rukou.Skansen jel ještě dvě zastávky a pak vystoupil.Bydlel zhruba 500metrů od zastávky.Šel obiklou cestou.Jediná změna byla,že nemohl udržet stabiliti.Pak se zastavil,aby si odpočinul a při tý příležitosti se pozvracel.Zvednul hlavu a v dáli uviděl nějaký světlo.Byl si vědom,že je opitý a tak první věc co ho napadla-to není UFO.Co to je?Vrtalo mu hlavou.Chtěl se k tomu doběhnout,ale zakop a upad.Když se zved uvědomil si,že kolem něj nejsou žádné domy,ale jen louka a pole.Byl jen pár metrů od toho světla.Ted to videl zřetelně.Dlouhý světly paprsek.Pokračoval pohledem po něm a nahoře uviděl kosmickou lod.

   To není možné!To ne!Díval se na to tělěso.Pak se vschopil.

   „Je tam někdo!?“ zařval.Paprsek najel na něj.Pomalu začal stoupat.Neznámá síla,to bylo jasné.

   Zavřel oči a když je otevřel byl na kosmické lodi,které vypadali jako ze SCI-FI filmů.Byl v klečicí poloze.Vstal.Po chvilce přišli nějací lidé.

   „Dobrý den“ pozdravili.Počáteční strach překonal a po chvilce mu jeden z nich zdelil: „Vypadáme jak lidé jen proto,že ted jednáme s tebou.Je jedno,jak ve skutečnosti vypadáme.Už dlouho te máme v merku.Máme pro tebe jednu nabítku.“

   Tázavím pohledem na ně pohlédl. „Můžeš si vybrat“ pokračoval příjemným hlasem jeden z nich. „Můžeš začít nový život.Zapomatuješ si vše co viš.Začneš od narození a až ti bude 18let a svůj dřívější život si vybavíš.Budeš moct porovnat.Máš dvě možnosti.Bohatství a chudobu.“

   Skansen nevěděl co si má myslet.Jaké bohatství a jakou chudobu.Na jeho dotazy přišli následovné odpovědi.O jaké bohatství a chudobu jde ti neřeknem.Nemusíš si nic vybrat.Vše co jsi ted prožil si zapomatuješ.

   Skansen prvně přemýšlel o cestě.Věřil,že bohatství není vše,ale peníze se jen tak lehce neodmítaj.A co chudoba?Žít v pokoře?Co když vědí přesně co si myslí?Co když je to zkouška?

   „A bude můj budoucí život nějak předurčen,když si vyberu chudobu a nebo bohatství?Neni to zkouška?“

   „Je jedno co si vybereš.My tě nebudem ovlivnovat.Tvůj život bude ovlivněn tvými předispozicemi,náhodou,tvojí vůli,především.Můžeš si vybrat cokoliv.Možnosti vývoje jsou nekonečné.“

   Jeho výběr měl zakončení v posteli.Nemohl si vzpomenout jak se domu dostal,ale na vše ostatní si pomatoval.Byl ve svém pokojíčku a přemítal nad tím co se mu stalo.Vzpoměl si na jejích větu: „kdlidně o nás povídej,nebudeš první.“Ale komu by měl co řikat.Byl už unaven z myšlenek o dobru a zlu.O budoucnosti.O otci,rodině,zdraví.Jedině co si přál,byla pěkná holka,která by ležela vedle něj.

   Protože,to se mu v danou chvíli nesplnilo, přemítal dál,dokud neusnul.

  


5 názorů

Garth
05. 04. 2013
Dát tip

četl jsem tu aktuální o děvce, ta se mi úplně nelíbila, ale zaujala mě, tak jsem si přečetl náhodně další...


estonia
05. 04. 2013
Dát tip

Jak jsi se k této povídce dostal? Publikoval jsem jí někdy kolem roku 2003...


Garth
05. 04. 2013
Dát tip

jo, docela zajímavý...:-)


Fidunka
16. 02. 2004
Dát tip
Přijde mi to jako špatná školní slohovka! Nuepírám ti nápad, který tam asi měl být, ale ačkoliv jsem se nejšpíš k němu dopátrala - sorry, mně to fakt ani trochu nezaujalo. Nehledě na ty hrubky, chybějící interpunkci a písmena...a jestli už jsi pracoval na opravě tak to ani nechci domýšlet jak to muselo vypadat předtím. Nejenže to člověka rozptyluje od čtení, ono ho to s přibývajícími řádky přímo děsí... A zmenšila bych o malinko písmo, už takhle je to moc do očí bijící a aspoň se to potom bude jevit kratší...

estonia
16. 02. 2004
Dát tip
Díky-opravu jsem nedělal-uznávám,že myšlenka je slabší-obyčejně to co mě napadne,nenapíšu-lenost.Gramatika-škoda mluvit.Pivičko-byl bych rád-určitě si to checknu...Ale musím připomenout,že je to jen hobby-což gramatiku neomlouvá...možná právě naopak...

Pivicko
15. 02. 2004
Dát tip
Jo tak tohle je zajimavý, obvzlášť konec není tuctový a vůbec celý to není tuctový. Ale ta gramatika je opravdu příšerná, jestli chceš tak Ti pošlu zprávu s opravou toho tady, aby sis to moh opravit. A dám si to do klubu Moc zajímavý myšlenky

estonia
26. 12. 2003
Dát tip
Nechci kecat o tom,že nejsem řemeslník,ale umělec...Ve skutečnosti nejsem ani umělec ani řemeslník...To jen o mojí tvorbě...Je to jen hobby...

katugiro
29. 11. 2003
Dát tip
příliš mnoho chyb na můj vkus... chce to nejdřív řemeslnný základ :)

estonia
27. 11. 2003
Dát tip
Ano,gramatika není moje silná stránka...Zkusim na tom zapracovat.Doufám,že alespon ted jsem to napsal gramaticky správně...

REDH0T
17. 11. 2003
Dát tip
...ne dělat, ale vydělávat :o)

fungus2
17. 11. 2003
Dát tip
Rozhodně zajímavé. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru