Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kulhavý Jan

Výběr: sleeping_beauty
04. 12. 2003
19
0
8246
Autor
hermit

 

 

Kulhavý Jan



Když se jeho rodiče přestěhovali z Modřetína do Lukavce, neměl Jan Kulhavý žádné přátele. Hodiny v samotě proto trávil ve vikýři na půdě, obklopen ze všech stran čtyřmi šikmými zaprášenými stranami střechy, které mu nahrazovaly bezpečný kruh kamarádů. Začínal v Lukavci chodit do první třídy, bylo mu šest let a vážil devatenáct kilo, což se v novém nepřátelském světě ukázalo být jako přitěžující okolnost. V lukavecké škole byl poprvé zbit ve druhý školní den. Vzal si to k srdci. Dosud nikým nezkolonizované pole a louky kolem nového domu jeho rodičů nabízely spoustu možností a tak je chlapec zaplnil ve svých představách zástupy přátelských a jemu podmaněných bytostí nejprve na povrchu a později i pod povrchem. Přímo v zorném poli vikýře se nacházel vchod do mnohopodlažního podzemního úkrytu, který ve svých útrobách skrýval nejschopnější armádu světa, složenou z bezejmenných a nikdy nekrvácejících civilistů. Jan se začal zabývat myšlenkami na konstrukci pum a lehkých opakovaček, jejich zásobníky obsahovaly několikanásobně více střeliva, než v té době používané typy, které ve výzbroji měly především snadno porazitelné tlupy z blízkého města. Nové, dosud nevídané zbraňové systémy a pojetí úkrytů vnesl do guerilly o dva roky později Lukáš, Janův spolužák, s nímž jej pojila víra v jednoho trestajícího Boha. Ve třinácti letech Jan seznal, že už se do myšlenek na shluk neporazitelných bojovných nohsledů musí stále více nutit a koneckonců jej už mnohem více bavilo zabývat se průzkumem svých erekcí a představami o fixaci vlastního nahého těla ve skleněné kouli, zavěšené na vratech rodičovského domu. Obojí dohromady nedávalo příliš smyslu, a snad proto vyčerpávalo Janovu fantazii. Lukáš ve stejné době víceméně z povinnosti k dětství dokončil poslední nákres vysoce explozivního borůvkového koláče.





Markel
30. 12. 2004
Dát tip
Čtivý čtivo - T

arthamir
10. 09. 2004
Dát tip
to je ale sranda :-)))

pozorovatel
06. 05. 2004
Dát tip
Klidně si to mohl ještě rozvést. Vidím v tom velké rezervy. Dokonce i mně to inspirovalo. Díky.

UfoTofu
02. 02. 2004
Dát tip
je to divný...a ta koule?* a tak ňák viz katugiro

miii
28. 01. 2004
Dát tip
tohle se mně líbí (ačkoli je to úplně, ale úplně jiný, nějak vzdáleně mi to připomnělo mýho milovanýho Jana Čepa) t

HERMES
05. 01. 2004
Dát tip
Množství testosteronu v chlapcově těle rotběhlo nezastavitelný proces, který byl nutně nevyhnutelný. Borůvkový koláč, tedy dvousetgramová hrudka demoliční trhaviny, nabarvená na fialovo, je neotřelým nápadem, který nás všechny nutí k zamyšlení. Poskakování je dobré na pleť - poskakuj !!!

hermit
20. 12. 2003
Dát tip
Craerassy: tahle by si to nezasloužila, ten konec tam je dobře. řekněme, že by to mohl být prolog k něčemu, k něčemu, co ještě není, čili je třeba a ještě leccos dovyslovit. :-) díky všem za čtení

katugiro
19. 12. 2003
Dát tip
fajn :) * příčí se mi nechat si líbit něco takového ale vzápětní na sebe kašlu, no co...

Petula
17. 12. 2003
Dát tip
A Hermit se prodíral, naplněný svými šílenostmi po 180. psychickém koitu či výprasku toho dne, prepubertálním zmatkem ke svému vlastnímu parhu. Zaklepal a uvnitř jeho text…
|||-_-|||
«*»

Craerassy
15. 12. 2003
Dát tip
Možná by si ta povídka zasloužila, aby autor věnoval jejímu konci malinko víc času.:-)

Armand
14. 12. 2003
Dát tip
:) ...rozhodně

Vyjan
11. 12. 2003
Dát tip
Úvod? S ostře nabitou kritickou kulovnicí zalehnu a vyčkám. Střelím tě, až vzlétneš.

Pája
09. 12. 2003
Dát tip
týý ...koule ;)***

hermit
08. 12. 2003
Dát tip
Cornel: je to záměrně zahuštěný, ale v ten hlavní chod taky věřím ;-) všem díkuji

sicco
07. 12. 2003
Dát tip
je dobře, že je to krátký, napomáhá to tak eliminovat shnilost čtenářů písmáka

sicco
07. 12. 2003
Dát tip
je dobře, že je to krátký, napomáhá to tak eliminovat shnilost čtenářů písmáka

Witch
07. 12. 2003
Dát tip
:o))) výborná věc *

Dobré, dobré. Je tam spousta zajímavých náčrtů - ale proč nejsou nikdy více rozvedeny, jakoby si hned utíkal jinam. Jeden dobrý prvek pak přebíjí další aniž by si člověk vychutnal ten předchozí. Mohla to být hodně dobrá povídka, takhle je to spíš velmi chutný předkrm. Doufám že se brzy dočkáme i hlavního chodu ;)

StvN
05. 12. 2003
Dát tip
Nebere mě to.

Elyn
04. 12. 2003
Dát tip
K Lukášovi nechodit na koláče... s borůvkou.. Na půdách odehrávají se VĚCI... Bude pokračováno? :)

Elyn
04. 12. 2003
Dát tip
Ten desátej čtenář jsem taky já, vrtá mi v hlavě ta skleněná koule na vratech............ *-*

muflonšnek
04. 12. 2003
Dát tip
Dobrý!:) *

muflonšnek
04. 12. 2003
Dát tip
Elyn: Zcela běžné představy pubertálních chlapců s bujarou fantazií, no:) Ty sis to snad nikdy nepředstavovala?:)

Elyn
04. 12. 2003
Dát tip
muflone, já si představovala věcí.....a jak dlouho..:))

hermit
04. 12. 2003
Dát tip
Elyn: mě ta skleněná koule taky furt nedá spát... :o)) děkuji vám

Kandelabr
04. 12. 2003
Dát tip
jo je to roztomiloučké. asi je to i na tip. tip

Rowenna
04. 12. 2003
Dát tip
Skleněná koule v mých pubertálních představách nefigurovala nikdy. Holky ji nemají? Nebo jsem byla divná holka? Jinak - jsem zvědavá, co z toho vcelku bude. Vypadá to dosti zajímavě. :-)

Bacil
04. 12. 2003
Dát tip
úžasné

fungus2
04. 12. 2003
Dát tip
Povedené. TIP

Pure
04. 12. 2003
Dát tip
vypečená pointa :-)

cilka
04. 12. 2003
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru