Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Noční nekromantika

Výběr:
27. 07. 2000
10
0
6897
Autor
Merle

K obsahu se nepřiznám, ani kdyby to snad někdo náhodou rozluštil, tak se ani nesnažte.

Suchý mezi sluchy noci,

u plamene chladem hniju.

Nerozpitváš tenhle pocit.

Pít tvá kouzla - věčně piju.

 

Smrtelností prázdných mýtů

mlčím jako dutý balík.

Radši půjdu k šerosvitu.

Slepýš mezi slepci králík?

 

Nekolotá ta prázdnota,

nekolísá kapek spad.

Kolem sluhy kruhy motá -

- v tanci.

A já jsem šel spát.


Zolo
23. 06. 2003
Dát tip
Dík za prolog, s čtením této básně jsem se neobťěžoval.

Armand
10. 02. 2003
Dát tip
tvé nekromantiky jsou dost povedené .-) ****

mike
22. 11. 2000
Dát tip
Já vím, ale stejně ve mně hlodá taková malá pochybnůstka :-)))

Merle
22. 11. 2000
Dát tip
hlody hlody do svačiny, nacpeme se vitamíny :-))) (J. Nohavica)

Merle
21. 11. 2000
Dát tip
nebveč vole, já to tak nemyslel... :-)))

mike
20. 11. 2000
Dát tip
Mike : Merle, proč mi to děláš ? Já tomu nerozumím... Merle : Nemám tě rád. (drsně) Uvědom si to laskavě. (Mike se rozpláče) :-))

Prokletí
17. 10. 2000
Dát tip
*Noční nekromantika: hu, nějak se nechytám, vezmu to ještě jednou ... zas nic ... je to pro mi dost nesrorumitelný ... dle počtu kritik a Tipů je vina asi na mojí straně ... jsem už Merletem dosti unaven... m.

Kittie
13. 09. 2000
Dát tip
Wow, tohle bych od Tebe pomalu ani nečekala! :o) I když na druhou stranu, co jsem tak odkoukala a odčetla, jsi schopen všeho :o)) "!!!"

Silly
06. 09. 2000
Dát tip
napadla mne tahle jemná paralela: Já u plamene jsem a chladem hniju Já u pramene jsem a žízní hynu ... /Francois Villon/ ... ...tuhletu jsem tenkrát aspoň rozluštila :-))

Merle
06. 09. 2000
Dát tip
Drakkan: nemá Silly: k tomu už jsem se přiznal výše... ale uznávám, že to nejde rozluštit bez hodně speciálních znalostí, a nejmíň jedné nápovědy.

Miroslawek
16. 08. 2000
Dát tip
Tak se před spaním pořádně umej.

Drakkan
16. 08. 2000
Dát tip
Jestli ma nekromantika něco společného s nekromancií tak vím jaks tohle dílo napsal :-)

Kombajn
01. 08. 2000
Dát tip
No uz ten nazev je proste NAAADHERNY. A ta basnicka je jeste lepsi... Jeste par takovych basnicek a prastim se psaním... :-) TIIIIP

Bodlak
01. 08. 2000
Dát tip
Myslim, ze je to skvělé! Poplacnu te po rameni, jestli mohu, začínáš mě zajimat, asi tě přiřadim ke svým oblibencům. Miluji jednoduchost, přímost a všeodhalující tajemnost....zkratka to, co já prostě neumim a nikd yumět nebudu...hehe TIP

Bodlak
01. 08. 2000
Dát tip
zapomenout na ten TIP by byl neodmyslitelný hřích

Klárka
01. 08. 2000
Dát tip
zlepšuješ se :-)

Merle
31. 07. 2000
Dát tip
Falka: no trefilal ses, o tomhle verši Villóna jsem se doslechl i já... (hň hň hň tvoje rozpitva) arthamir: bývám na pokecu vešinu dne (do 14:00) Bříza: slechy je správnější výraz, ale sluchy zase líp souzní se suchý. BTW: Fakt by mě zajímalo, jestli jsi to skutečně rozluštil...

Bříza
31. 07. 2000
Dát tip
:c) - no právě to napětí mezi tím evidentním rýmem "sluchy - suchý" se zvýší, když tam dáš "slechy" - ono to totiž každého napadne samo a tak to působí strašně pěkně vzdušně... a navíc to pročistí jazyk - jak sím uvádíš. Ohledně toho obsahu: chceš to rozebírat? ;c)

Falka
31. 07. 2000
Dát tip
Merle: Mám radost, že v tobě zůstává alespoň občas zase to, co nebylo zaseto :-)))) Bříza: rozeber to, jsem strašně zvjedavá, na cos přišel. ;-))

Bříza
29. 07. 2000
Dát tip
Opravdu velmi povedené! Snad jen detailek: Osobně by mne zasáhlo více, kdyby první řádek zněl: "Suchý mezi SLECHY noci..." - nedovedu přesně vysvětlit proč ... Ano - takového Tě znám a proto ta autobiografická stránka ve mě umocňuje pocit z básně. (navíc tuhle vlastnost u sebe sám postrádám ...)

Yeziiinka
29. 07. 2000
Dát tip
Wuuuw! Bohužel nemám tu schopnost "odborně ohodnotit", ale zasáhlo mě to pořádně. Zasloužíš si za to můj laický tip! :o)

Merle
28. 07. 2000
Dát tip
Vio: moje pořadí je běžné, tvoje archaické - což mi myšlenkově k týhle básničce moc nesedne (rytmicky je to jedno) Tynic: příště vyfoukneš něco ty mě... BTW: mýtů - šerosvitů nepovažuju za špatnej rým (podle mých pravidel) Count: hňhň Eternal: hééé Stevenson: a musím si říct: já to říkal... ;-)) Sonatina: tenhle termín vymyslela Sarken pro můj vlastní druh ne-romantiky, a rychle se ujal (s nekromancií nic společnýho) ostatní: dík

Eternal
28. 07. 2000
Dát tip
Merle, to je ten poslední výřkřik pod králíkárnou?

Falka
28. 07. 2000
Dát tip
Brrrr... Ten druhý řádek mi přijde jako ukazatel na ...u pramene žízní hynu... Fr. Villon - ale i když to asi bude náhoda :c), přidá to tomu rozměr navíc Nerozpitváš - pít tvá kouzla ZBD Slepýš mezi slepci králík ... ZBD Celkově je to prostě dokonalý popis pocitu, který se mě zmocní, když tak jdu o půlnoci kolem naší králíkárny, kde dva králíky zastihla mixomatóza uprostřed milostného aktu. Stojím a nevím, co na to kruci říct. Je to na jednu stranu směšný a malý problém v provnání s lidmi a světem, ale zase... ty králíci to maj fakt blbý. Teda resp. měli... že jo. :-))) No, řekni, že jsem "tenhle pocit nerozpitvala". TIP je jasnej, je fajn, že to Bříza zařadil, souhlasím.

arthamir
28. 07. 2000
Dát tip
je to dobrý, ale nemám co bych k tomu napsal, rád bych někdy pokecal víc...

myrinda
28. 07. 2000
Dát tip
***

Vio
27. 07. 2000
Dát tip
jojoj jenom bych dodal: A já šel jsem spát. zní mi to líp

Tynic
27. 07. 2000
Dát tip
Pít tvá kouzla - věčně piju. !!! Tohle bych chtěl do své básně a Ty jsi mi to provždy vzal, PROKLATČE !!!! Mýtů - šerosvitu : nebyl jsi tady v rýmovací nouzi ??? nekolísá kapek spad. ***!

JDqH
27. 07. 2000
Dát tip
Merle, ty démone, to je moc dobré....moc... *!!!!

Count
27. 07. 2000
Dát tip
Nemrtvý muž by na své zahrádce u králikárny, pod radioaktivním mrakem z černobylské elektrárny, rád políbil svou dívku. Moc zajímavé. ;-)

Miroslawek
27. 07. 2000
Dát tip
jo Counte, tos vystih

Bříza
27. 07. 2000
Dát tip
MERLÍKU !!!!!! jak to ?! co to ?! hergot ta je dobrá !!!!!!!!

Eternal
27. 07. 2000
Dát tip
Já bych to nazval asi takto: Oživlá smrt vzpomíná na pitevní stůl pod shnilou králíkárnou plnou slepýšů, kteří nyní prolézají jeho lebkou kruhem v oku.

Stevenson
27. 07. 2000
Dát tip
Tak to jsi mi presvedcil..))ze tady nemuze skodit nic..)

O.S.to6
27. 07. 2000
Dát tip
¤

StvN
27. 07. 2000
Dát tip
Pěkné.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru