Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzpoura

17. 01. 2004
8
0
5944
Autor
Empty

Jsme ještě stále schopni střízlivě vnímat realitu?

Procházím se hlubokým temným nehostinným hvozdem a vychutnávám čerstvý vzduch a ponurost toho tajemného prostoru. Les je moje místo. V hlavě se mi honí tisíce myšlenek a já se cítím volný, nespoutaný, osvobozený od všech problémů a zákonů civilizace. Tady jsem sám sebou, žádná přetvářka, žádné starosti. Jen já a příroda. Jindy tak vzdáleni od sebe, nyní však v souladu. Já respektuji její zákony a ona zas respektuje mě.

Rozjímám o tomto jedinečném pocitu, když náhle spatřím mrtvého ptáka. Ten však, jakoby ho smrt nikterak nevzrušovala, poletuje a zpívá si. Vyjeveně hledím na toho tvora a zřetelně vidím jeho zlomený krček, nepřirozeně svěšenou hlavu a stále ještě poměrně dosti „šťavnatou“ ránu, ze které stékají potůčky krve. Nechápajíc přistoupím k ptákovi a stále nechápu, je to snad halucinace? „Mohl bys mi prosím nějak logicky vysvětlit, jak mám toto chápat?“ zeptám se tvora, jakoby mi byl snad rovný a rozuměl mé řeči. Má zmatenost však zesílí, když mi tvor, normálním lidským hlasem, odpoví: „Ale samozřejmě, vysvětlení není nijak složité. Skupina zvířat z lesa si ustanovila, že každý z nás bude smrt naprosto ignorovat a i v mrtvolném stavu bude dělat stále to, co každý den předtím. Musíme se smrti postavit čelem a zničit tak její podstatu. Nastolme nový řád!“ dokončí svůj emotivní výklad pták.

Vážně přemýšlím o tom, zda-li jsem se dočista nepomátl. No jasně, to dělá ten čerstvý vzduch, nejsem na něj moc zvyklý. Nechám ptáka ptákem a utíkám pryč z tohoto ďáblem posedlého místa. Po cestě zpozoruji proběhnuvšího bezhlavého kance, dalšího z těch tvorů. To jen utvrdí mé rostoucí obavy ze začínajícího šílenství. „Vše je jen v mé hlavě!“ opakuji si stále dokola a běžím jak o život. Les však jakoby nikde nekončil. Po dlouhé době vyčerpávajícího běhu se musím zastavit, abych popadl dech a nabral čerstvé síly. Náhle však ucítím prudkou bolest v zádech. Otočím se a spatřím useknutou kancovu hlavu, kterak je svými mohutnými kly zakleslá v mém těle.

Síly mě opouštějí a já začínám chápat tu vzpouru. I já nyní pociťuji potřebu postavit se smrti čelem, ale cítím, že to nedokážu. Nejsem asi tak čistý a nezkažený jako lesní tvorové. Kromě toho můj mozek odmítá změnit názor, že smrt je definitivní věc a existuje proti ni obrana. Je zlenivělý a spoutaný lidskými zákony a jakousi logikou. V posledních chvílích života mě napadne, že bych chtěl být zvířetem. Ty mají totiž svobodnou a nespoutanou mysl a nezatěžují své mozečky žádnými přebytečnými informacemi, nežijí ve stresu a nemyslí na zítřek, což je činí skutečně svobodnými, svobodnějšími než je kterýkoliv člověk…


Mezon
07. 12. 2005
Dát tip
... já osobně ignoruju smrt každý den ... ... takže jsem vlastně permanentní vzbouřenec ... rebel ... ... a za tohle ... ***

Eileen
14. 07. 2005
Dát tip
hodne dobry, pravdivy.

mad_orgasm
14. 07. 2005
Dát tip
noo jasne, zviratka buddhisti:) *

sidonia
24. 03. 2005
Dát tip
panebožetojeúžasné! *t mi ale stejně furt neni jasný, jak tohle může někoho napadnout.. máš můj neskonalý obdiv.

Petr_Měrka
06. 02. 2005
Dát tip
jakýsi svůj sty máš - symbolicko poetický. Jak dlouho a jak často píšeš? Ten obsah ale vždy zatím vyloženě hapruje. Jsou tam však četná příjemná místa. Myslím ale, že to smysl má Petr, zimní zmrzlina nadopovaná nitroglycerinem, HA HA

therra
05. 02. 2005
Dát tip
moc dobrá myslenka - postavit se smrti. skus ji ale hodit do jinyho prostredi. nebo to mozna skusim ja. inspiroval si me. :)

U tvých dílek mám pocit, že tři čtvrtě textu věnuješ sobě a nedíváš se na čtenáře, jestli za tebou klopýtá, ale poté se nemůžu zbavit dojmu, že v posledních větách dopisuješ vysvětlení - chceš ukázat, že celý příběh je "smontovaný" nějakou myšlenkou. Ti, co budou chtít, najdou si a ti ostatní budou pořád vyčítat kdeco. úsměv Líbilo se.*

Hustý :o)

ondrech
12. 11. 2004
Dát tip
no jo, to je trochu nesrozumitelný... moc jsem to nechápal.

Lorena
02. 10. 2004
Dát tip
Já tomu taky moc nerozumím

cmukina
25. 09. 2004
Dát tip
tomu som nepochopila

Soptík
06. 09. 2004
Dát tip
tak literarne - souhlasim - konce bys mozna mohl, nechavat alespon o fous otevrenejsi, jakoby nedoresene - ale to je jen ciste muj soukromy nazor.Misty mi to pripominalo Kulhanka - s temi " nemrtvymi " :-)) Nemyslim jako plagiatorstvi, spis atmosferou,ale tady byla spise usmevna, i kdyz pod slupkou samozrejme k zamysleni -na to jsi haklivy:-)) / nic ve zlem / . Ale Kulhanek je fajn, takze to ber jako pochvalu. a na cerstve vystudovane psychiatry pozor - jeste jim nezaschl inkoust na zkousce z psychiatrie a uz si hledaji klientelu - tady ale bude prevlecenych psychiatru za basniky:-))) Dobre , dobre, - jen podobne dal - jdu na dalsi dilka. Jirka

johanne
27. 02. 2004
Dát tip
myšlenka dobrá, ale konec nic moc

Empty
18. 01. 2004
Dát tip
Tu hlavu vůbec nikdo nemrštil, dělala si jen to, co vždy předtím bez ohledu na to že je mrtvá, nebo že nemá tělo, které si dělá to samé, ovšem bez hlavy, kterou to nebohé tělo ztratilo a protože nemá oči (ty má hlava), nemůže ji najít... Už je to jasné?

Elyn
18. 01. 2004
Dát tip
jasné...

j_i_r_i_k
18. 01. 2004
Dát tip
Wow, chlope, Ty si výzva, mám chuť taky sepsat nějaký takový úlet :)... Střízlivě vnímat realitu? A copa je ta realita podle Tebe? Máš-li na mysli nějakou objektivní, pak je odpověď samozřejmě ne, neboť veškeré naše vjemy jsou námi filtrovány, dva lidé dívající se na třímetrovou skloželezobetonovou kačenku stojící na zobáku uvidí určitě každý něco jiného...

Empty
18. 01. 2004
Dát tip
Samozřejmě, správně! To jsem se snažil nastínit. Realita je svým způsobem pro každého subjektivní a o tom to taky je. Zastavil ses někdy v poslední době nad něčím neobvyklým? Vnímáme ještě vůbec takové věci?

j_i_r_i_k
18. 01. 2004
Dát tip
Zastavit se nad něčím neobvyklým? A ta kačenka Ti jako přijde normální? :))) No, mám-li to vzít vážně, pak... Ano, vnímáme takové věci, ale třeba na ně reagujeme nepřiměřeně, to je ještě ta lepší varianta, druhá možnost - když Tě provedu stezkou zázraků a na konci vytáhnu z klobouku králíka, moc Tě to nevzruší...

JITINKA
17. 01. 2004
Dát tip
No nevím, jestli tohle dílko můžu hodnotit, a nebo mám stránku s rozpaky zavřít, jako ti předemnou. Nejdřív se musím ujistit jestli jsi před napsáním tohoto díla nekouřil něco "ostřejšího". Jestli ne, a stává se ti často, že tě napadají takovéhle věci, tak se smnou spoj, včera jsem udělala zkoušku z psychiatrie. :-) Je to samozřejmě legrace, ale stejně nevím, co si mám myslet. Jsem z toho docela vedle...........

Yossarian
17. 01. 2004
Dát tip
ty myšlenka postavit se smrti je dobrá! ale ten obal ne. JITINKO- kde studuješ? .o)

JITINKA
17. 01. 2004
Dát tip
V Olomouci.

Empty
17. 01. 2004
Dát tip
Správně, je to legrace a kouřením ničeho ostrého jsem se opravdu nezaměstnával. Takové věci mě napadají hodně často, přičemž toto je jen ten nejjemnější a a nejlidštější materiál, který s těchto myšlenek nashromáždím. Takže se s tebou klidně spojím, dej mi své číslo kotě;)

Roman_Tik
17. 01. 2004
Dát tip
Tak to je bomba, dojal si mne k slzám drahý Empty. Tip jako prase!!!

JITINKA
17. 01. 2004
Dát tip
Schizofrenie je jedna z velice vážných duševních chorob. Lidé vnímají věci jinak, přemýšlejí jinak ... chovají se jinak. :-))))) MŇAU

Empty
17. 01. 2004
Dát tip
Schizofrenie žije. Kdybys jen tušila, kolik schizofreniků je jen v parlamentu, určitě by to s tebou seklo. Příroda je zkrátka krutá a nevybíravá a leckomu jen tak halabala nasype do hlavy šílený vize a představy a kdyby to ten člověk alespoň nenapsal, dozajista by se totálně zbláznil. Ale já cítím, že za chvíli to nebude stačit. Moje duše začíná prahnout po krvi, šíleně. Já už to takhle dál nevydržím!!!!!!

Líbí se mi věta: "... Je zlenivělý a spoutaný lidskými zákony a jakousi logikou ..." To ostatní je jen taková omáčka, ale tahle věta je pravdivá více než dost - a navíc hodně úderná. ;-)

JITINKA
17. 01. 2004
Dát tip
oooo to mě skoro děsí. Jsou různé druhy bláznovství. Jen klidně piš, je to skvělá ventilace, taky to dělám. A s tou krví.... pozvu tě na zabíjačku, do té doby si kup alespoň jelítko :-)

Empty
17. 01. 2004
Dát tip
To ostatní má jen dospět k téhle základní myšlence. To není omáčka... Zachránila si mi život, radši ale tlačenku, jelítka mi tolik nechutnají...

Elyn
17. 01. 2004
Dát tip
:) ale zajímalo by mě, kdo po tobě mrštil tu kančí hlavu...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru