Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Rýžové víno (Arak, Saké)

02. 02. 2004
4
0
3337

Chutná tak trochu ... jako Metropol.

Na dno:

  • 0,5 kg dobře proprané rýže
  • 1 citron: ostrouhat kůru a zbytek nakrájet na kolečka
  • 5 ks nového koření
  • 1 muškátový ořech nastrouhat na jemno
  • 5 ks hřebíčku
  • 1/2 kávové lžičky:
  • zázvoru
  • tymiánu
  • mleté skořice
  • muškátového květu
  • 50 g droždí: nalamte na kousky

Svařte:

3,5 l vody s 1,5 kg cukru, nechejte vychladnout a studené nalejte do nádoby.

Hrdlo zakryjte propíchaným igelitem.

Nechejte 6 týdnů kvasit.

Nehýbejte s tím!!!

Potom slejte do jiné nádoby přes sítko bez usazenin a nechejte ještě 10 dní stát.

Pak přetáhněte hadičkou do lahví bez usazenin.

 

Rady:

Nádobu s kvasem nemějte v obytné místnosti. První dny to dost smrdí.

Nádoba by měla mít široké hrdlo, protože se vyvíjí velké množství plynů, tak aby mohly unikat. Jinak vám kvas vypění ven.

Jestliže kvas po 6 – ti týdnech smrdí, neznamená to, že musí smrdět i po přelití do druhé nádoby.


Elin
21. 12. 2004
Dát tip
no konečně řádnej recept TIP + KLUB

klipeto
13. 12. 2004
Dát tip
ha, avi

noo to co jsi nam Kubiku donesl bylo vyborne takze vsem doporucuji:*)))))))))

Ochutnal jsem jenom Saké podle tohoto receptu - tohle se pije studené a lidem chutná.

Fou_
02. 02. 2004
Dát tip
Jdu se podívat, jestli mám rýži :)

Noe1
02. 02. 2004
Dát tip
Nikito ... bomba ... hurá ... vařím líp než píšůůůů juchů díky -- máž za to tipa:-)

Rozervanec
02. 02. 2004
Dát tip
no jasne ...hnedka jdu taky na to...pak napisu jak to dopadlo...budu-li tedy pote jeste pri smyslech....:c))))

Andulka
02. 02. 2004
Dát tip
koupila jsem si sake. ze zvedavosti. bylo to hnusny. pak se mi japonci smali, ze se to musi pit teple. to uz mi chutnalo...:-) Jinak dobry napad...:-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru