Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lékárna (Xeroftalmus)

19. 03. 2004
5
0
2039
Autor
Delphy

inspirováno asi seminářem na očním..

Lékárna (Xerophatalmus)

 

„Máte přání?“

(Chtěla říci: Ano, chci mít vaše tělo,

  vaši krásu a lehkost,

chci běžet mládím zpět k tomu jezu

a protáhnout kánoi tou druhou šlajsnou...)

 

Řekla jen:„Víte, slyšela jsem,

že prodáváte taky umělé slzy:

Já jen – říká se, že přirozené

   je vždy zdravější.

Tak jsem vám trochu přinesla

   s sebou ve flašce..


drfaust
30. 09. 2004
Dát tip
Stojíš o hlubší kritiku. Ok. Víš, to je těžký. Člověk může psát a nechat se vést linií běžného sdělovacícho jazyka...ok. Pak ovšem, aby to bylo básnicky dostatečně působivé, je zapotřebí dobrat se strašné míry zvnitřenosti... můsíš mě vtáhnout, nadoraz! Ale to se tady neděje. Bohužel. --------- Mimochodem, čtu-li tu jakékoli dílo, tak k sobě vždy nechávám mluvit nejprve text, text sám a na jeho základě si snažím udělat obrýzek... Teprve v druhém plánu někdy přemýšlím nad tím, co je v tom asi za prožitek... a to si mohu vlastně dovolit pouze u lidí, které znám... snažím se držet zásady: nesměšovat lyrický subjekt textu s osobou autora.... ------ Jiná možnost, jak mi nabídnout zajímavý text, je postait to na obraznosti, na imaginaci.... tady v tomhle textu je ovšem ta obraznost taková....:( --------- a ještě něco - to s těma slzama.... nejspolehlivější způsob jak básničku zabít, je snažit se tam vepsat nějakou zásadní myšlenku, morální postoj, hodnocení... nebo pravdu... Básničky děláme ze slov, nikoli z myšlenek...

Kalunka
25. 03. 2004
Dát tip
Hmmmmmmmmmmm...........t.

Delahaye
21. 03. 2004
Dát tip
...tedy...zasáhlo... T. + avi

Craerassy
21. 03. 2004
Dát tip
Trochu ve flašce...no, nestačilo by trochu v lahvičce?:-)

Delphy
21. 03. 2004
Dát tip
flaška zní hovorověji, ona by asi neřekla "lahvička".. dík :-)

Craerassy
21. 03. 2004
Dát tip
Já vím, Delphy, ale to dílko je takový jemný a ta flaška na konci mi tam prostě nějak nesedla.:-)

Kulhavý
20. 03. 2004
Dát tip
Dobré....

Quinn
19. 03. 2004
Dát tip
Hm...prvni vec, co me dneska opravdu zaujala! TIP

KayTee
19. 03. 2004
Dát tip
checht ˇ*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru