Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Větrná/Boží člověk Issa

10. 04. 2004
1
0
6062
Autor
drfaust

se vzpomínkou

         David: "...krátká báseň neztrácí směr ani sílu."

         Lukáš: "...vy-jádřit několika slovy v omezení prostoru je daleká meta."

         David: "...nejlepší vůbec je haiku."

         :)))

 

 

 

          Již delší dobu jsem sobě nezakoupil žádnou knihu a nerozšířil tak svou skromnou sbírečku. Avšak po přečtení článku Boží člověk Issa v dnešních Lidových novinách už vím, která kniha boude tou příští, kterou si koupím.

 

Všechny milovníky poezie a především haiku bych takto chtěl na tento článek upozornit.

 

http://lidovky.centrum.cz/archivln/archivln.phtml?id=253441&sec=35&sub=73&d=10&m=4&y=2004&dat=20040410#clanek

 

Myslím si, že by to mohlo posloužit i některým, kteří trvale odmítají připustit podstatnost role formy v literárním díle, k rozšíření jejich obzorů:)

 

 

Na závěr skromný pokus.

 

 

 

 

 

větrná

 

            

               noc
rozlámanými střepy svírá sen
hladina jezera
                        nikdy nespí

 

 


drfaust
16. 04. 2004
Dát tip
A kdo tady říkal něco o tom, že Issovo haiku promlouvá formou?

drfaust
16. 04. 2004
Dát tip
No koukal jsem:))) Nikde jsem neříkal, že preferuju formu před obsahem... mám za to, že jsou to dvě neodlučitelné věci. Ta věta v té upoutávce má znamenat spíš postesk nad tím, že většina místních si mylsí, že forma je nepodstatná... že pro ně není důležíté číst to, co bylo stvořeno před nimi. tradice... a tak... nezdá se mi poctivé myslet si, že mi stačí materiál... prostě mívám často pocit, že na tu formu tu bývý nějak zapomínáno... ale takováhle debata je hrozně těžká, protože leckdy ani člověk přesně nerozliší formu od obsahu... není tam ostrá hranice ale samozřejmě, že podstatou upoutávky jsou Issova haiku!:)

ulita
13. 04. 2004
Dát tip
uli nikdy! (skoro)

drfaust
13. 04. 2004
Dát tip
našel jsem tam pak ještě překlep v rozhovou...:( a tos mi prostě nemohla říct... no!:)

ulita
13. 04. 2004
Dát tip
tak to tam máš ještě jeden...:)))))))))))) (začíná mě tahle hra bavit...)

drfaust
13. 04. 2004
Dát tip
mě moc ne!:)

alina
13. 04. 2004
Dát tip
nojo ;) furt je tam ;)) uli a o co vlastně hrajeme? ;))

ulita
13. 04. 2004
Dát tip
to nevim...:) fauste o co hrajeme? akorát doufám, že to bude stát za to...

drfaust
12. 04. 2004
Dát tip
Ne to nebyl pokus o haiku... haiku jsem napsal jediný o sakurách... to je jen miniatura...

Elyn
12. 04. 2004
Dát tip
:) tak se nezlob, kdo to měl poznat, když jsi napsal, že to je pokus ... ;) Ta knížka je hezká... Jen škoda, že v ní nejsou "doslovné" překlady uvedených haiku, pro srovnání...

alina
12. 04. 2004
Dát tip
ta miniatura se mi nějako děsně moc líbí!!!!!! * kň. vypadá zajímavě, asi se po ní juknu .. ten překlep tam fakt je .... uli nekecá ;))))

Elyn
11. 04. 2004
Dát tip
:)) knížku mám, chystám se ji číst, ale jsem nejdřív chtěla dočíst merinské hainteny ... a totok je pokus o co? Snad ne porboha haiku?:))))) fauste........... ne, opravdu ne :)

ulita
10. 04. 2004
Dát tip
ty překlepy a vynechaná slova tam máš schválně? já jen že když jsme u té formy... nejlepší je ta na velikonočního beránka.

drfaust
10. 04. 2004
Dát tip
našel jsem jen jeden překlep a to popkus elipsa je běžný jazykový prostředek

drfaust
10. 04. 2004
Dát tip
mimochodem to haiku: Já, který jsem ho přežil, stojím v poli plném rosy Issa to bych D. věnoval, kdybych někdy něco tak geniálního byl schopen napsat...

ulita
10. 04. 2004
Dát tip
tak to ti tam běhá ještě jeden...:)

drfaust
10. 04. 2004
Dát tip
Tak mi řekni kde... jsem asi trochu zbrklej ve čtení... na to se neumírá a neumírá se ani na přiznání chyb

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru