Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

pokora

16. 04. 2004
1
0
1550
Autor
Charlien

Tam, kde staletí zalomilo své ruce v gotický oblouk, tam, kam světlo proniká jen vyumělkovanými těly světců, v příšeří na křižovatce, kde jsou vědci okouzleni, ale nevěří, tam zastavil se čas a pokora poklekla.Poklekla dobrovolně snad proto, že krátil se jí dech, snad proto, že je zmatena a přepadla ji bázeň, snad že je zhrzena nad sliby a hledá lázeň pro své nervy.Poklekla na šachovnici věků, snad její úděl není střelec, který měří úhlopříčky zadních vrátek nebo kůň černý, jenž skáče za roh, kdo ví.Teď tu klečí, tichá a pokorná a vedle stařenky medituje, dávno už v ní vyhasly vášně a oči přivykly neslané dietě, jakoby pod pažemi sepjatými v gotický oblouk pochopila smysl svého údělu. Mlčí tu v pietě. Tady se zastavil život narozením Krista, tady, kam světlo proniká jen vyumělkovanými těly světců, pokora sama tu klečí, v duši má tíseň. Tělo jí klečí, však duše nevěří.
synáček
16. 04. 2004
Dát tip
"Tělo jí klečí, však duše nevěří..." Moc hezká úvaha... TIP...a díky!

Yorick
16. 04. 2004
Dát tip
...jen čekám až se nadechne.... (pokora) Sdělení silné, krásná současná myšlenka, jen forma myslím pořád hledá sama sebe, bije se tu patetično s metaforami. Držím palce na další!!!!!

Yorick
16. 04. 2004
Dát tip
...jen čekám až se nadechne.... (pokora) Sdělení silné, krásná současná myšlenka, jen forma myslím pořád hledá sama sebe, bije se tu patetično s metaforami. Držím palce na další!!!!!

dismorphia
16. 04. 2004
Dát tip
myšlenka ano, zpracování nijak zvlášť..

Radost
16. 04. 2004
Dát tip
sběrné suroviny metafor někdy barokně silného nádechu

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru