Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kámen u dna

Výběr: Elyn, Print, sleeping_beauty, drfaust, dream
23. 04. 2004
18
0
10017
Autor
Marthin

Něco mu kroužilo kolem uší
chvílemi jezdilo od prstů
do tmy.
Neměl rád zbytečné masakry,
tak cíleně vzdělával zdi,
věštil z proleženin.
Vpodvečer mu z nich služka
odnášela spaní.

 

Asi i věřil
jak si tak protkával plasty
s minulostí.
Jenže sítě nevnímal
na to se nehodil
žádný z jeho hrdinů.
Nakreslil kolem domu hráz,
do oken vyvěsil záclony
a byl si jistý,
že nikdo nepřijde,
že nikdo.


Je to snad první tlusté véčko u básně, které na písmiči chápu. Zasluží si ho - a možná i mnohem víc. Poloha oné básně se mi vskutku zamlouvá. S dovolením, uložím si ji.

Zbora
04. 02. 2005
Dát tip
t.

Fouckault
11. 09. 2004
Dát tip
*

stromovka
22. 08. 2004
Dát tip
četla ... a napíšu později

Marthin
22. 08. 2004
Dát tip
Jsem zvědavý..:-)

kawa
12. 07. 2004
Dát tip
*

Marthin
28. 05. 2004
Dát tip
Přesně, jsme líní se vracet a proto taky ta redakce..chce to čas.. A..tohleto mi nedělej...co když zpychnu?:-) Napadlo mi, třebas je to úhlem pohledu..podobným ne-li stejným..

Elyn
28. 05. 2004
Dát tip
:) nezpychneš... myslím, že ne :) jo, je-li to až tak .. pak je "jednodušší" vidět, ale... kdo to má v sobě, prozradí se, ať píše jakým chce stylem...a v jakém chce úhlu...třebas i uhlem :)

Elyn
27. 05. 2004
Dát tip
:) a čtu to zase jinak... já myslím, že kdyby se jiná tvoje tak vydala do rukou kritikům (ale už by mi to tak trochu přišlo jako svatokrádež..)..tak se výběry hrnou, ale jsme líní kolikrát číst a vidět obrazy..Ale nakonec, kdo chce, zastaví se, kdo ne..sám se vlastně šidí... dneska vidím zase maličko jinak... kreslit hráz, jako kreslit magický kruh.. a tak..třeba.. :)

Marthin
10. 05. 2004
Dát tip
Může to být prožitostí, ty ostatní nejsou jen ze mě, ale proč se ostatní nezdají se neptej..to musíš jinde..:-) ..snad nejsem dost rovný nebo zbytečně mlžím? Nezdá se mi a ani klišoviny tam zas tolik nevidím...ale co já můžu, že jo, nestrannost mi chybí..:-) Díky za kritiku a vadit mi nebude nic..akorát se teď stydím, protože už jsem dlouho nic nezaklubil.. Teď mi napadlo...četl jsem na Liteře Tvůj Workshop a musím říct, že jsem tu básničku četl úplně jinak. A v tom to možná je..o čem píšu já, Tě třeba až tak nebere, takže se tam(nebo někoho) nenajdeš.. Tím ale nechci říct, že by se mi Pocta nelíbila..naopak, úžas..:-)

Marthin
10. 05. 2004
Dát tip
Z toho mám taky někdy strach, ale když ono mi to takhle sedí..kdybys mě znala blíž, viděla bys, že tohle jsem prostě já...málo slov, samý náznaky.. Ale kdož ví co bude zítra?:-) Kdo může po třech letech psaní říct, -Jo, to je ono, takhle už furt-? Si myslím, že jednou trefa a pak zas jinde... Jo, máme to rozdílně, ale Tě mám takovou rád a vím též, že všechny okolnosti proč seš taková nejsou fajn...Bych řek, že to píšu já, je tak trochu do vlastní kapsy, zatímco Ty se to snažíš rozprostřít a takový psaní chce odvahu vydat se ze všeho..já se spíš schovávám. A proto taky nerad diskutuju..:-) Si toho važ..;-) Brou noc:-)

zuzuzu
02. 05. 2004
Dát tip
já z té básně nemám moc čitelný pocity, já fakt nevim, přečtu asi později..

kassiope
28. 04. 2004
Dát tip
Tvoje obraty jsou opravdu obdivuhodné a neotřelé, líbí se mi, jak píšeš....od začátku do konce...t*

soňa
28. 04. 2004
Dát tip
****

egil
27. 04. 2004
Dát tip
*

Marthin
27. 04. 2004
Dát tip
Craerassy:To zdůvodnění jsem si vyžádal já, tak ji, prosím, nekamenuj:-)

Craerassy
27. 04. 2004
Dát tip
Marthine, kdepak, já Elyn nekamenuji..naopak...věřím, že když dá něco do výběru právě Elyn, tak to tam patří:-)

Marthin
27. 04. 2004
Dát tip
Spíš jsem narážel na tu interpretaci..:-)

ulita
26. 04. 2004
Dát tip
že jo? :)

JiKo
26. 04. 2004
Dát tip
Taky dám Vtip..teda TIP :-)

Craerassy
26. 04. 2004
Dát tip
nemyslím, že je nutno zdůvodňovat právě tento výběr, Elyn..myslím, že je na místě *

WiruZ
26. 04. 2004
Dát tip
konec je vybornej.....zbytek mene.....pro me....

Marthin
24. 04. 2004
Dát tip
Ulita: No jo, trochu to ulítá..:-)

Marthin
24. 04. 2004
Dát tip
Nejspíš se něco promítá..:-) Vzhůru do kina!

a byl si jistý, že nikdo nepřijde, že nikdo.

Vio
23. 04. 2004
Dát tip
Neměl rád zbytečné masakry... ! Vpodvečer mu z nich služka odnášela spaní... ! *

gaston
23. 04. 2004
Dát tip
já nevim.. mě to neoslovilo.

Elyn
23. 04. 2004
Dát tip
(kdo chce vědět proč V, ať mi napíše)

ulita
23. 04. 2004
Dát tip
to je zvláštní, ta druhá sloka se mi nějak vymkla a vrátila se na své místo až těmi posledními 4-5 řádky... ale to se mi stává často, tak ten problém bude někde u mně :)

Print
23. 04. 2004
Dát tip
...tak! *!

Nessuno
23. 04. 2004
Dát tip
...přesně! *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru