Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mužská logika

21. 06. 2004
16
0
6170
Autor
Matylda

   

Mužská logika

 

    “Vidíš toho kluka v tom oranžovým tričku?" zeptala se zvědavě Jaruna.

    “Jo, to je můj spolužák z gymplu Pavel. Líbí se ti?”

    “Docela jo, ale vypadá, že je to takovej intoš.”

    “Je to intoš,” přisvědčila jsem. "A kromě toho prímovej všestranej kluk."

    Chtěla jsem Jarunu potěšit a tak jsem Pavlovi, když procházel kolem navrhla, ať si na chvíli přisedne.

    Pavel byl zábavný společník. Vyprávěl o své dovolené na Kubě, sportu, nových filmech, dobrých knížkách. Pak si nad sklenkou na náš dotaz, že tu není s přítelkyní, povzdechl, že nehledá jen krásnou prázdnou nádobu ale inteligentní dívku s vnitřním kouzlem...a odebral se zpět do své pánské společnosti.

    “Čůrat !” vyhlásila Jaruna a zvedla z židle i Majku. “Pojď taky, nejdu na záchod mezi ty chlapy sama.”

     V pubu NÁTŘESK bylo opravdu natřískáno. V zadní části seděli samí muži a kolektivně sledovali fotbalové utkání našich s Nizozemskem. Vzhledem k tomu, že Nátřesk je osvěžovna střední cenové skupiny, nebyly reakce pánů na dění na obrazovce tak bouřlivé jako v sousední Černé Plzni - páté cenové. Sledování fotbalu pánům zpříjemňovalo umístění dámských záchodů, ke kterým se přítomné ženy musely skrz ně prodírat.

    “Naši prohrávají, proto je vzadu takové ticho,” oznámila Majka, když se vrátily zpět ke stolu.

    “Přijde ještě Kristýna. Je to manželka Franty Mokrého, co hraje taky v reprezentaci, ale na EURO ho nepostavili. Zná z Prahy samý velký zvířata, třeba by vás mohla s nějakým kořenem seznámit...” snažila se Petra hned spřádat své dohazovačské pikle. Byla Kristýnou unesená. Neustále mluvila o jejích dokonale provedených silikonech za 56 tisíc. ”To víš, jako modelka musí vypadat dobře a po těch dvou dětech měla prsa úplně vykojený.”

    “Jaká je?” zeptala se mě Jaruna. “Petra o ní mluví v samejch superlativech. To jsem na ní fakt zvědavá.”

    “Viděla jsem jí jen pár minut, když přišla navštívit Petru, a zdála se mi příjemná,” odpověděla jsem po pravdě. V tu chvíli mi nedošlo, že Kristýnino žvatlaní s Petřiným ročním synkem při našem prvním setkání není vyvoláno jen momentálnímu přizpůsobení se malému dítěti.

    Petře zazvonil mobil. “To byla Kristýna, neví kde Nátřesk je. Jdu se po ní podívat, někde tady bloudí,” řekla a vyrazila ze sklepení na ulici.

    “Hm, ta má opravdu špatnou orientaci, když to tu hledá už třičtvrtě hodiny,” prohodila Majka.

    Kristýna byla na první pohled příjemná krásná štíhlá dlouhovlasá blondýnka. Všechny nás pozdravila, mile se usmála a tím skončily naše příznivé dojmy. Spustila fistulí podobající se mekotu. Jediným tématem, které ze sebe bez ohledu na to, že u stolu nesedí jen s Petrou bylo to, že jí Mokráček, jak nazývala svého manžela, zlobí. V tu chvíli jsem ocenila, že je v Nátřesku slyšet jen každé čtvrté slovo, ale i tak by asi strčila Esmeraldu do kapsy.

    “Čůrat,” zavelela Jaruna, vyměnila si s Majkou výmluvný pohled a šly si říct první dojmy z Kristýny na záchod.

    Jakmile Kristýna zjistila umístění dveří s panenkou, okamžitě se jí začalo hrozně chtít na toaletu. Jaruna tento fakt vystihla poznámkou, že by se jí asi tak rychle nechtělo, kdyby byly hajzly u vchodu.

    “Je blbá,” zhodnotila své mínění o nové spolustolovnici, využívajíc její nepřítomnosti.

   “Je to remíza,” hlásila Kristýna a dál pokračovala směrem k Petře o tom, jak Mokráček nechápe, že malej nemůže mít oblečenou mikinu Reebok, a kalhoty Nike protože to přece dohromady nejde.......

    U stolu napřed zavládlo čtvero ticho, pak pár pokusů zapojit Kristýnu do širšího hovoru, ale skončilo to vždy monologem o Mokráčkovi a jeho nemožném chování.

    “Ona není blbá,” řekla Jaruna, když Kristýna odešla opět na toaletu. “Ona je ÚPLNĚ blbá.”

    “Vyhráli jsme 3:2,” přišel nám oznámit Pavel, kdyby jsme náhodou nezaregistrovali jásot u televize. “Můžu si k vám ještě sednout?”

    "Klidně můžeš místo mě, zaplatím. Musím ráno do práce," rozloučila jsem se s pokryteckým odůvodněním. Nechtěla jsem se zapojovat do debaty o stupni blbosti a raději jsem mávla na obsluhu. Exkurze skončila, vystavený exponát už neměl co předvést, ukázka zcela stačila a další pobyt v ZOO se mi zdál zbytečným plýtváním času. I když jsem si položila otázku, jestli na klinice plastické chirurgie nedošlo náhodou k omylu a silikonem nebyl dámě doplněn i mozek.

    Na čerstvém vzduchu jsem se šťastně nadechla a začala se smát. Ne, to se jen tak nevidí. Petra mi zprostředkovala pohled na něco, co nemůžete vidět snad ani ve venezuelské telenovele.

    Dopoledne jsem Majce zavolala, jestli nemá kocovinu a jak se bavila.

    “Dobře....ale Pavlovi tak spadly oči mezi silikony, že zapomněl na krásu duše a vnitřní kouzlo své vysněné inteligentní bytosti a zcela nepokrytě Kristýnu balil.

    “No a jak byl úspěšný?”

    “Vzhledem k tomu, že se mu svěřila, že má Mokráčka v cizině, děti u maminky a je jí moc, moc smutno, odvedl jí jako správný gentleman utěšit.”

    Majčino sdělení mě nepřekvapilo.

    “Už jsem ti posílala ten mail o mužských prioritách...?” zeptala se na závěr Majka.

    “Ne.”

    “Tak si ho stáhni, to ti musím odpálit.”

     Na obrazovce se v příloze objevilo:

 

> > > Život je otázkou priorit ...
> > >
> > > Jeden muž měl rád tři ženy a nemohl se rozhodnut, se kterou se má
> > > oženit. Tak dal každé 50 tisíc korun aby s nimi udělaly,co uznají
> > > za nejlepší.
> > >
> > > První si nakoupila šaty, kosmetiku, šperky a praví: "Udělala
> > > jsem,drahý,vše pro to, abys měl tu nejkrásnější ženu."
> > >
> > > Druh
á nakoupila věci pro něho: Oblečení, sportovní potřeby, nápojové
> > > soupravy do baru atd. "To proto, drahý, abys věděl, jak na Tebe
> > > myslím "
> > >
> > > Třetí vrhla peníze do podnikání a po krátké době přinesla muži zpět
> > >100 tisíc korun. "Aby
s viděl, jak jsem šikovná".
> > >
> > > I zamyslel se muž a nakonec si vybral tu s největšíma kozama.
> > > --------------------------------------------------------------------------------------



Elanor
08. 06. 2005
Dát tip
Utírám si slzy:) docela jsem se pobavila :))) ale nejvíce me dorazil ten konec s teme prioritama :))) fakticky bezvadny

Alojs
21. 05. 2005
Dát tip
Je to ze života a upřímně... líbilo se mi to mnohem více než ten "sexistický "srázek". Myšlenkově je to tak na stejné úrovni, ale tady je výrazně lepší zpracování a ta omáčka okolo. Nejvíce však oceňuji čtivost. Plyne to pěkně. T

Markel
10. 04. 2005
Dát tip
Líbilo, pěkně jsem si početla a s obsahem souhlas, - T

Kytiii
27. 09. 2004
Dát tip
no vidíš to... ale mě tento fakt ani moc nevadí, protože by si vybral mě :o)

Yossarian
26. 09. 2004
Dát tip
hmm haha, ale to dost často nebývá vtip, ale fakt, Jíťo! ovšem né každý má stejné "koníčky"..

Kytiii
25. 09. 2004
Dát tip
opravdu povedené :o) moc jsem se zasmála, zvlášť tomu poslednímu vtipu :o) tip

Orgasmus
15. 08. 2004
Dát tip
Pro život tu s největšíma kozama nebrat, protože bude trpět gravitací, ale jinak souhlas...styl dobrej a svižnej, T

Dr_Lecter
18. 07. 2004
Dát tip
Opětně super dílo....T

Delahaye
17. 07. 2004
Dát tip
Checht !! :-)) No jo, chlapi, hubu plnou keců, ale skutek je vždy předvídatelný .. :-)) T + avi

Craerassy
17. 07. 2004
Dát tip
jojojo...Matylda umí:-) tip

Delahaye
17. 07. 2004
Dát tip
hele, a to ses ani nenaštvala ... ? :-)))))))))

Craerassy
17. 07. 2004
Dát tip
já?? pročpak já? jsem ke svým chybám nevšímavá, tak pokud tu je podobná náhodnost, jistě zůstala mnou nepovšimnuta:-)))

Yossarian
23. 06. 2004
Dát tip
Trošku nesouhlasím s Andulkou o tom konci, myslím že se tam docela hodí, i když to vnímám jako takové tvé "povzdechnutí" nad tím, jak to opravdu je. Skutečně je veliká smůla, že většina mužů se téměř vždy zachová takto, ale- ruku na srdce- divíš se jim? :o))) Přesto není důvod si zoufat, né každý muž preferuje restaurace s vysokým číslem cenové skupiny a rovněž s vysokým číslem velikosti těch druhých věcí o kterých se v posledním slově píše :o) tip jako obvykle

aramis
22. 06. 2004
Dát tip
:) avi

Zdařilé, opravdu, rozhodně na tip :-))

StvN
22. 06. 2004
Dát tip
Byla na první pohled štíhlá dlouhovlasá blondýna. To je charakteristika hodná Karla Čapka. Jo, ten vtip znám, ale rád jsem si ho přečetl znovu. Jinak literárně nic moc. Fotbal byl každopádně zajímavější.

fungus2
22. 06. 2004
Dát tip
Dobré. TIP

Andulka
22. 06. 2004
Dát tip
Matyldo...holka, je to fajn, ale mohlo to byt lepsi....Pribeh, tvoje vypraveni, poita...vsechno je moc fajn....ale me to kazi tvoje(hlavni hrdinky) neustale kriticke poznamky o tom, jak je nekdo blbej. Moje rada, vyskrtej to, nech to jenom na popisu, a na ctenari nech, at si sam udela nazor na IQ dotycne blondynky. Budes tak stat jako hlavni hrdinka nad veci...a povidka bude mila, zabavna a poucna. Taky bych z toho vyhodila ten konec...podle me si udelala pointu. tecka....tamto je tam jaksi nasilim nalepeno a navic opakujes svoji pointu....a jeste trochu bych si pohrala s titulkem. To jsou jedine nedostatky co tam vidim, a podle me, kdyz si s tim malicko pohrajes, budes mit skvelou povidecku. Tip ti davam, protoze to bylo ctive napsane, melo to hlavu a patu, bylo to usmevne a ze zivota mladych holek. Pa

Agáta_212
22. 06. 2004
Dát tip
Celkem úsměvné, to jo, ale nic víc... Někde až moc tlačíš na pilu.

ondrech
22. 06. 2004
Dát tip
První část je docela nudná... ale ta napsana kurzivou me presvedcila o tipu. KDybys to dala na dve povidky, tak bys mela ve vyberu du druhou.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru