Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O opičákoch a krátkosti akademického roku

15. 07. 2004
14
4
6935
Autor
aramis

Nič viac než okamih bez nároku na hĺbku, alebo môj druhý pokus o súvislý text :)

Dvere vrzli, aby odkryli to, čo som predpokladal - v izbe ako zvyčajne sedela klasická trojica.
Prečo to býva vždy tak, že tá najúžasnejšia slečna si vždy vyberie ten najhorší dostupný dobytok? Stále tomu nerozumiem, teda ani nerozumiem, prečo sa dal dokopy taký divný pár. Niečo ich samozrejme aj spájalo - momentálne na Jarovom počítači sledovali Titanic.

Martin usadil svoje rozvalité telo na stoličku tak pohodlne, ako sa len dalo a napchával sa rezňami od mamičky. Ľubica sedela vzpriamene s rukami na štíhlych stehnách. Nevyzerali, že patria k sebe. Práve bežala Martinova obľúbená scéna, kde všetci umierajú a zo zdvihnutého čumáku obrovskej lode padajú bezmocní ľudia, letiac sa zachytávajú a odrážajú na komínoch lode a potom zmiznú kdesi v hlbinách mora. Do vyškerených úst si sunul kusy bravčového mäsa a omrvinky mu padali od mastných pier, letiac sa zachytávajú a odrážajú na jeho prepotenej košeli a potom miznú kdesi v hlbinách medzi jeho stehnami. S vyplešteným očami sa raduje z toho neštastia, jednou rukou si utiera mastnú bradu a ukazovákom druhej mieri na monitor, akoby ma chcel upozorniť na zdroj svojej zábavy, zatiaľčo Ľubica - hoci už asi desiatykrát - trochu žmúriac, potichučky a súcitne sledovala utrpenie ľudí.

Celkom mi to pripomínalo situáciu, keď si kúpili noviny. Martin ich vytrhol svojej milej z rúk a aj napriek svojej postave a koníčkom vyrval z novín práve športovú prílohu. Jej potom vrátil ten zvyšok. Ona si stránky pokojne čítala, akoby očami hladila každé slovko v nich. Martin ich pri čítaní krčil, strúhal pri tom neuveriteľné grimasy a očami doslova vylúpaval každé jedno písmenko - ako keď malé dieťa dostane do rúk lyžičku a ovocnú tortu s hrozienkami.
Martin nahlas grgol a nevšimol si Ľubicin láskyplný pohľad, po ktorom túži každý muž. "Idioti, oni sú vo vode..." hlúpo sa zasmial.
Jaro v rohu miestnosti si ich vôbec nevšímal. Na ušiach mal slúchadlá, vyzerali ako rozpolený pomaranč spojený kusom drôtu. Od pravej polovice pomaranča visel káblik, prechádzal nejakou krabičkou s červeným svetielkom a na druhom konci sa zabodával kedysi čiernej, no momentálne čiernej a ošúchanej gitare do boku. Tá krabička so svetielkom je jeho výtvor, u seba v pracovni si vyrába im podobné a iné šialenosti z kopy drôtu a čojaviemčoho ešte. Vždy o tom rád rozpráva, hlavne po piatom pive jeho technické prednášky dostávajú mimoriadne filozofický rozmer. Ani si nevšimol, že som vošiel do dverí a stále sa pri hraní tváril nesmierne vážne, až mi to prišlo smiešne. Naťahoval na gitare prsty do zvláštnych pozícií, hral sa so strunami, ohýbajúc dlhé tenké prsty veľmi obratne a ja som znovu pochopil, prečo sú niektoré slečny a ženy tak unesené z jeho - zrejme nielen - gitarových schopností. Udrel do strún dosť silno a len z jeho tváre som usúdil, že mu to poriadne huláka do uší. To bol zrejme záverečný akord. Zodvihol oči a jeho tvár sa vyjasnila. "Nazdar ty vole!" Odkývol som mu na pozdrav a po chvíľke ticha som pozdravil aj ostatných.
Človeku príde ľúto, keď sa od týchto ľudí musí po necelom roku odsťahovať. Ešte im oznámim, že mám poslednú skúšku za tri mínus a že sa snáď uvidíme v septembri.
Bude to lotéria - som zvedavý, akých opičákov dostanem na internát budúci rok.


4 názory

aramis
12. 12. 2007
Dát tip
Ze: ano poviedky casto nepisem. a teraz uz vlastne nepisem vobec nic :) ale dik za kritiku

salomesr
14. 06. 2007
Dát tip
fajn citavy styl mas pobavila som sa :))

Najmladšia
12. 04. 2007
Dát tip
no slovami to nejde....takže prsty pravej ruky spoj bruškami prilož k našpúleným perám,cmukni a potom rozvláčnym gestom daj ruku preč od pier a usmej sa..tip

Rabb
06. 02. 2006
Dát tip
Ano, oddychovka..

Perchta
23. 11. 2004
Dát tip
*

aramis
08. 09. 2004
Dát tip
joh: mno vidis, sto ludi skoro sto chuti :) dakujem za precitanie a za usilie :)

johanne
07. 09. 2004
Dát tip
no, aramisi, asi půjdu trochu proti proudu, ale mě tohle dílko nijak zvlášť nezaujalo je fakt, že tam jsou moooc povedený momenty, třeba ta věta, kterou zmiňovala Arien, vlastně celý ten úsek o Jarovi je daleko lepší než začátek. Nicméně, ta první část, kde popisuješ Martina jako prototyp burana a představitele konzumní společnosti, mě stála docela dost úsilí, nějak v tom nevidím nic moc zajímavýho, četla už jsem podobných věcí víc, je to docela častý téma

Roald
30. 08. 2004
Dát tip
Fajn sa to čítalo.Taká oddychovka. *

aramis
30. 08. 2004
Dát tip
roald: dakujem :)

aramis
04. 08. 2004
Dát tip
row: presne tak :) uvdime za mesiac :) tangi: jojo prazdniny :) skoro zlate obdobie

aramis
03. 08. 2004
Dát tip
uvidime v septembri nase ubytovacie oddelenie ma v tom chaos, takze sa asi ziadna zelezna kosela nekona :) jo ale zvykol som si na nich, ak si to myslela tak :)

Rowenna
03. 08. 2004
Dát tip
Jen si zvykneš na jedny opičáky, hned máš na chrbtě nové. :-) Líbí se mi to.

tanganika
03. 08. 2004
Dát tip
ci v ba tak asi aj v phe maju riadny chaos, ako vsade...ale netrapim sa nadtym, teraz este nie...su prazdniny:)

tanganika
02. 08. 2004
Dát tip
spolubyvajuci sa niekedy stavaju zeleznou koselou...zvykom:)

aramis
30. 07. 2004
Dát tip
arien: :) dakujem za citanie a to okolo ;)

Arien
29. 07. 2004
Dát tip
Vždy o tom rád rozpráva, hlavne po piatom pive jeho technické prednášky dostávajú mimoriadne filozofický rozmer. - tahle věta mě úplně dostala:)jo, pět piv bývá sem tam kritických Jinak dílo čtivé a takové hezké, má to v sobě takové to nostalgické usmívání, víš, i nad lidmi, keré normálně moc nemusíš a tak, no prostě zas kecám blbiny, jenom chcu říct, že se mi to líbí a tak a že mi to trošenku připomíná styl některých mých povídek (ale podobnost čistě náhodná a nejspíš mnou vybásněná, tak si nemysli, že mě hned kvůli toho musíš začít číst)... pokračování bych tomu nedala, mi se to líbí, jak to leží a běží, no prostě tip a konec:)

aramis
21. 07. 2004
Dát tip
Nic: dakujem ;o)

Nicollette
19. 07. 2004
Dát tip
Slovenština má podle mě výhodu, páč některý slova, který si použil sou vyloženě "rozkošný" , že to musim říct tak blbě:)) A je to uplně nej a moc ....... máš u mě další plus:) ***

Zbyhoň
17. 07. 2004
Dát tip
Za tu internátní příbuznost máš u mě tip…to znám…

aramis
16. 07. 2004
Dát tip
tehotnej: ved to je skoro presne o tom :) maia: pocul som. od dobre informovanych zdrojov :))

fungus2
15. 07. 2004
Dát tip
Výborné. TIP

bielaaura
15. 07. 2004
Dát tip
opičákov :-)

aramis
15. 07. 2004
Dát tip
maia: mno pritazlivo, ved on aj je pritazlivy :)) tehotnej: :o)) fungus: dik, cenim si dakujem vsetkym :)

jinak me ta nalada pripomnela me stehovani....vsak vis..

maia
15. 07. 2004
Dát tip
A ako si na to prisiel, ze je pritazlivy, musketier? :-)

Seregil
13. 07. 2004
Dát tip
Takže sa těším na september... :))

madam ten konec uz nebyl pro tebe..mela sem se vic snazit to oddelit:*)))))))...tobe patri pouze prvni radecek:*)))))))

maia: ze?:*))))))))))))))))) no dyz ja uz sem ovlivnena...a hadej co ve me vyvolalo zachvat smichu...:*)))))))))nemuzu kritizovat jen miuuuu a t*:*))))

maia
12. 07. 2004
Dát tip
Netusim, cim si ovplyvnena a co vyvolalo taky zachvat smiechu... napovies? :-)

aramis
11. 07. 2004
Dát tip
seregil: mozno pokracovanie v polovici septembra ;) maia: hm? :)

maia
11. 07. 2004
Dát tip
No ja len, ze si toho Jara tak fantasticky pritazlivo opisal... :-))

Seregil
08. 07. 2004
Dát tip
Dobře se to četlo... dávam do pouličného klubu... Nabízí se otázka .... čo ďalej... :o)-

cmukina
08. 07. 2004
Dát tip
fajn

maia
08. 07. 2004
Dát tip
Hm. :-) *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru