Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Nepohádka

22. 08. 2004
0
0
2384
Autor
Zbyhoň

Stařeček se probudil a s hůlčičkou vyrazil na obhlídku města, jako každý den. Pár kroků od dveří na něj vycenilo zuby jakési holohlavé stvoření v roztrhané džínové bundě a s těžkými okovanými botkami na nohou. „Banik pičo!“ Podle hlasu bylo nepříliš zřetelně poznat, že jde o dívku. Něco mu ten hlas ale připomínal. Výhružně to k němu přistoupilo, vydechlo do obličeje silný pivní odér a znova to zavrčelo: „Banik pičo!!!“ Stařečkovi svitlo. „Aha, víla Amálka…jojo, Banik…“ Chrastíc řetězy a tuberácky kašlajíc, Amálka se nejistě odpotácela.

   Sotva měl stařeček čas se trochu podivit, už mu nenápadně kdosi poklepal na rameno. „Á, Jeníček.“ „Pro tebe tak maximálně Džony. Dáš si háčko, dědo?“ „Ale…ty už nejedeš v perníku?“ „Když na ježibabu trochu zařveš, maká jak Ukrajinec. Tak teď vaříme rozšířené menu…“

   Stařeček se smutně šoural dál. Najednou spatřil starou známou tvář. „Hej, kamaráde!“ Tvor na něj opovržlivě pohlédl a zachrchlav, odplivnul si vedle stařečkovy hůlčičky. „Neser, dědku…“ „Ale…vždyť jsme spolu seděli v lavici…já od tebe opisoval, tys vždycky všechno věděl…“ Té bytosti se hrozivě zablýsklo v očích, až se tím světlem zaleskla sichrhajcka v jeho nose: „Říkám ti neser! Nebo si tě moje parta podá!“ Napřáhl nohu a botou snad ještě těžší, než byly ty Amálčiny, odkopl stařečkovi hůlčičku do křoví. Pohrdavě se otočil a odešel, ve světle ranního slunce se přitom zlatě leskly, natuženy v důkladné číro, jeho tři vlasy.

   Stařeček se doštrachal ke křoví a chtěl si vzít hůlčičku. Vtom zaslechl dívčí hlásek: „Vlku…ne…ne…vlku vlku vlku aaach vlkuvlkuvlkuvlku aaaaaaaach!“

   Šel raději dál a spatřil na lavičce sedět princeznu. Byla slušně oblečená, i když, pravda, v kalhotovém kostýmu, a decentně nalíčená. Neustále nervózně pohlížela na své digitálky. Stařeček se zaradoval, že ještě slušné bytosti nevymřely. „Na koho čekáš, princezno?“ „Přece na bílého koně, dědečku…“ „A na prince taky, že ano?“ „Ale prdlajs, krachuje mi byznys, tak to potřebuju na někoho přepsat…“

   Zdrceně se stařeček pomaloučku loudal domů. Uviděl Honzu, jak se na něj už zdálky směje. S posledním zábleskem naděje zavolal: „Honzo, neměl bys buchtu?“

   „Tak to ne…ale mám tady výborný koláčky…“
Rabb
15. 01. 2006
Dát tip
Ještě bych na tom zapracoval.. ..stačilo by pár miniaturních úprav, malé přehození slov, méně čárek a četba by byla jednodušší, lepší.. V dílku zmiňuješ vílu Amálku, dovolil bych si proto odkaz na mou pohádku o draku Sekretovi a Víle Amálce. Pohádka ze života, opravdu.. :-)

Arien
26. 08. 2004
Dát tip
och, jaká to čest....:)

Zbyhoň
25. 08. 2004
Dát tip
Na obecné přání přeřazeno mezi pohádky... Arien: Původně jsem Ti chtěl postavu Amálky věnovat, když je tam ten Baníček a ty botky, ale abys to třeba nevzala jako nějakou urážku :) Tak jo, Amálka je Tvoje, na svou čest se vzdávám veškerých práv na ni a předávám je Tobě:o)

pozorovatel
25. 08. 2004
Dát tip
Samotáři... Fejeton to neni a na povídku nebo pohádku je tam málo děje, tak ti nevim. Jenom vtip a nápad někdy nestačí...

Arien
23. 08. 2004
Dát tip
jj výborný koláčky jsou kultovní hláška hele a tu amálku znám, kdysi jsem se s ní bavila, ale pak začla moc baníkovat a šlohla mi boty a řetězy, tak jsem si musela koupit nové a jak by řekla naše p. prof. "tohle není fejeton"

Tak jsi mi sebral poslední naději. A myslím, že i ostatním dětem. V tomhle světě byly pohádky jedinou únikovou cestou z kruté reality a ty jsi nám tuto možnost vzal. Čekej, že za chvíli budeme bušit bejzbolkama a boxerama na vaše dveře! Já bych to nedal do fejetonů. Dal bych to normálně do pohádek; i tam se totiž podobně anti-pohádky píší. Každopádně poslední větou si určitě získáš mnoho čtenářů...

Zbyhoň
22. 08. 2004
Dát tip
Přiznávám, že jsem si poslední větu vypůjčil, což ovšem nepokládám za krádež, neboť je prokazatelně použita v inovovaném kontextu :o) Mimochodem, právě to mě zajímalo, kolik lidí tam tu narážku pozná...

Já jsem to myslel v pozitivním slova smyslu! Protože ten závěr je good, žádnou krádež jsem na mysli neměl. A podle mě to pozná snad každý.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru