Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sůl

29. 10. 2004
2
0
3855
Autor
Hanca

Sůl

 

V srdci mám jednu jiskřičku,

je vryta hluboko, bolí,

píši pro Tebe básničku,

jsi života mého solí.

 

Té soli jenom trošičku,

vsyp z moře do talíře,

zahraj mi něžnou písničku,

množství zvol v správné míře.

 


Jannis
02. 11. 2004
Dát tip
Vezmu tu kritiku z hlediska formy. Je to snaha o pravidlený rytmus, který není vždy korunován úspoěchem. Jde o: je vryta hluboko, bolí což je buď pravidelný třístopý katalektický daktyl, nebo předrážka a trochej, daktyl, trochej- to podle toho, zda dáme na Je přízvuk. jsi života mého solí. A zde máme pžedrážku (nebo čistý přízvuk, ale já bych hlasoval pro nepřízvučné jsi) daktyl a dva trocheje. Přitom stačí tak málo, obrátit slovosled- smys tím neutrpí a styl také ne, spíše naopak (dle mého názoru). Jsi mého života solí- zde pak je stejná rytmická situace jako u : je vryta hluboko bolí... Té soli jenom trošičku, zahraj mi něžnou písničku, Zde se jen velmi mírná nesrovnalost na začátku veršů, ale ta snadno zanikne při recitaci... vsyp z moře do talíře, množství zvol v správné míře. - Zde je situace složitější. Zde se rytmická schémata míjejí- ale řešení je. Místo jednoslabičné předložky V správné (což je mimo jiné špatně vyslovitelné) se dá použít Ve správné- čímž dosáhneme stejného očtu slabik a při recitaci i rytmické shody. Jinak je báseň lehká, svižná (by mohla být). Zajímavá je ta otázka dávkování...

Hanca
02. 11. 2004
Dát tip
Janis a kvetinova_vila - no víte můj soud je asi takový básnička má myšlenku, jinak jsem amatér, i když píši už hodně dlouho, ale ani nevím co to je daktyl a ten další rým, asi budu muset prostudovat nějaké příručky, moje psaní je prostě jen podle pocitu, rým snad i zvládám, rytmus se snažím, ale asi to úplně to pravé ořechové není, díky moc za kritiku, půjčím si v knihovně nějakou teorii. Děkuji za kritiky, pokusím se svůj styl vylepšit, píšu hlavně pro radost, ale třeba bych i mohla někdy něco publikovat, pak bych měla na sobě začít ještě víc pracovat, mám teď nějaký kontakt, tak mi snad poradí.

Hanca
01. 11. 2004
Dát tip
Lancelote, bolí, to mi věř, vesuvanka, Candy, děkuji.

Candy
30. 10. 2004
Dát tip
Bez soli ani mě nic nechutná...moc pěkný*

taktedy
29. 10. 2004
Dát tip
Příliš slabá díky otřelým slovům a slovním spojením (v srdci jiskřičku, sůl života, něžnou písničku, básničku...)

Lancelott
29. 10. 2004
Dát tip
Ke konci to zní tak trochu jako kuchařka...recept na lásku:o) Sůl je nad zlato...ale solí do srdce? To musí přeci bolet:o(

Waawe
29. 10. 2004
Dát tip
:-) m.

I_v_a_n_k_a
29. 10. 2004
Dát tip
takové jednoduché...moc se mi líbí

Hanca
29. 10. 2004
Dát tip
Děkuji Ivanko.

vesuvanka
29. 10. 2004
Dát tip
Je moc krásná a citlivá. Moc se mi líbí i rytmus básně.... TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru