Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Harerama

01. 11. 2004
1
0
2749
Autor
bohus

HARERAMA

(metafyzický reklamný šot)

Okolo mestského parku prechádza drobný zhrbený ošúchaný intelektuál. Na nose má okuliare s hrubým rámom a silnými dioptriami. Z jeho úvah o zmysle života ho vytŕha spev a tanec Harekrišnovcov. Zastavuje sa, chvíľu ich pozoruje. Zatiaľ ku nemu pristupuje jeden z nich a dáva sa s ním do reči. Intelektuál sa zaujíma o ich učenie, pretože mu pripadajú radostní. Odkiaľ pramení ta zvláštna veselosť? Holohlavý podáva intelektuálovi knihy.

Harekrišnovci tancujú. Bosé nohy poskakujú po tráve. Okoloidúci sa obzerajú, niektorí sa zastavujú a pozorujú. Neďaleko postáva aj skupina hipíkov. Vlasatý gitarista sa aj so svojim nástrojom pridáva ku ich mantrickému songu. Pridávajú sa aj ostatní, každý kto má dajaký nástroj. Niektorí tlieskajú do rytmu alebo používajú kľúče, či tabatierku, hocičo, čo vydáva nejaký zvuk. Nastáva šialený psychedelický hapening.

Intelektuál zdvorilo odmieta knihy. Odchádza domov.

Medzitým ku tanečníkom prichádza chlapík v mníšskom habite. Keď ho tanečníci uvidia, prestanú tancovať. Nastáva chvíľa ticha. Tanečníci si pokľaknú do radu, jeden vedľa druhého a mních im postupne dáva čosi do úst. Na gitaristu, ktorý kľačí v rade ako posledný, už nevystalo. Gitarista vstáva, berie do rúk gitaru, začne vybrnkávať do strún a pritom spieva: "Rama, Rama, Hare Rama..."

Unavený intelektuál po príchode domov zapína televízor. Po niekoľkých záberoch spoznáva Formanov muzikál "Hair". Po chvíli vidíme intelektuála sediaceho v kresle, ako si natiera chlieb rastlinným maslom a je. On je! Jeho existencia nadobúda novú dimenziu. Prichádza osvietenie. Zaplavuje ho doteraz neznáma vlna radosti. Dokonca počujeme, ako si s plnými ústami pospevuje: "hm hm mňam rama,ham ham mňam rama... "

Na záver vidíme obrazovku televízora cez rameno spiaceho intelektuála. Na obrazovke vnímame zrnenie. Stmievačka.


supizmus
03. 11. 2004
Dát tip
zajímavé počtení

maia
31. 10. 2004
Dát tip
Super! * Poulicny klub.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru