Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Září

07. 11. 2004
6
0
3611
Autor
Augustus

Projednou něco aktuálního.

 

Přichází zase měsíc září

a na mou duši padá stáří.

To, které v kostech necítím,

a přesto velmi přesně vím,

že na mne kdesi čeká.

 

Co jsem to vlastně za člověka?

Nemálo z Hamleta

a ještě více z jeho šaška,

akrobat popleta,

tragedie i prostá fraška.

 

Má vůbec cenu se sebe ptát,

jestli snad brečet nebo se smát?

Únava sladce radí – spát.

Na nic již nemyslet

a pranic nevědět.

Nedýchat vzduch, který by měl mít někdo jiný,

a necítit se za to vinný.

 

Nehledat malé velké činy

a nemít dcery ani syny.

Zrcadlo ptá se krutě ráno

Co vlastně je z těch básní…z lásky?!

Odpoví výsměšně mi samo

vrásky.

 

Navzdory té bolestné chvíli,

nikdy bych neměnil.

Snad by i blízcí neměnili.


oleandr
13. 04. 2005
Dát tip
poklona, líbí ...TIP

vesuvanka
18. 01. 2005
Dát tip
Je moc pěkná, zaujala mě... TIP

Augustus
28. 12. 2004
Dát tip
Možná jsem naivní, ale odhadoval jsem, že se budou nejvíce líbit ta dílka, která sám považuji za nejdokonalejší - tedy ty, které doporučuji. Přesto mne Tvá chvála mimořádně těší. Aby ne, že?

Beatles
26. 12. 2004
Dát tip
Když řeknu, že se mi líbila ze všech tvých nejvíc, myslím tím, že se mi líbila ze všech tvých nejvíc. Nevím, která by se nejvíc líbila Veber, ale to mě těší, že bychom si mohly být tolik podobné, že by se nám líbily nejvíc stejné básně. Ale asi jsem ještě nečetla všechno od tebe, takže jen z některých. Obvykle píši kritiky, ale když nevím, co si mám o tom díle myslet, nechám to někdy plavat. Takže teď přesně nevím, kolik jsem toho od tebe četla. Zdar...

Augustus
24. 12. 2004
Dát tip
Děkuji všem! Tak kladné hodnocení mne u této básně skutečně velmi překvapilo. Na druhou stranu při čtení příspěvků od svých čtenářů, mám poměrně dost často pocit, že jsem úplně mimo. Avšak to nevadí, hlavně že se čte! DarkWolf mne zase projednou vůbec nepřekvapil, tím, že prokázal hluboký vhled a porozumění. Alespoň já to tak cítím. Z myšlenky se dle mého názoru stává klišé tím JAK se používá a ne pouze tím, že se používá. Opravdu se Ti tato báseň libí ze všech nejvíce, milá Beatles? To bych u Tebe nečekal. U Veber ano, ale u Tebe ne. Hm...zajímavé.

Beatles
23. 12. 2004
Dát tip
Dobrý, tohle se mi z tvých děl líbí nejvíc, ale asi by se to nemělo jmenovat září, spíš úvaha o životě, nebo... nevím. No ale nebýt Veber, četla bych všechno jiné, protože září je dávno v tahu a to bych o moc přišla! A jelikož by se takhle mohlo chovat více čtenářů, byla by to škoda.

Beatles
23. 12. 2004
Dát tip
Dobrý, tohle se mi z tvých děl líbí nejvíc, ale asi by se to nemělo jmenovat září, spíš úvaha o životě, nebo... nevím. No ale nebýt Veber, četla bych všechno jiné, protože září je dávno v tahu a to bych o moc přišla! A jelikož by se takhle mohlo chovat více čtenářů, byla by to škoda.

supizmus
15. 11. 2004
Dát tip
myslím si, že jak téma, tak zpracování je tak trochu klišé, že tyto otázky a úvahy již jsou sepsávány od pravěku po dnes. Co se týče formy nemám žádných námitek, rytmus ani rým nekolísají. No a přijde mi zvláštní když báseň o stáří napíše mladý perspektivní 20-ti letý autor...

Augustus
15. 11. 2004
Dát tip
Jedenadvacetiletý, abych upřesnil. Avšak v podstatě máš pravdu, jisté věci se neustále vracejí v různých obměnách aje tomu tak dobře, jelikož by neměly býti zapomenuty. Nemusím být vždy, ale doufám, že v jiných básních budu více originálí...nebo jsem možná byl. To je záležitost názoru čtenářů.

Sanelma
09. 11. 2004
Dát tip
Paráda...mě se líbí o106

Augustus
08. 11. 2004
Dát tip
Děkuji.

Nicollette
07. 11. 2004
Dát tip
úžasný, jak se teď všichni ptají a pídí po smyslech sebe, života, ostatních .... tolik odpovědí, která je ta správná...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru