Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Následky mého života

26. 10. 2000
2
0
3626
Autor
Laďa

K večeru jsem se probudila úplně mrtvá. Jak jsem k tomu sakra přišla? Ptám se už léta. Každý večer opráším své ztuhlé klouby a snažím se tvářit jako člověk. Už mě ty flámy unavují. Nejsem zrovna nejmladší. Když jsem dospívala, rodiče mě nepustili nikam a teď na stáří místo večerní televize pobíhám po všivých barech. Jak dlouho ještě? No asi navždy. Něčím se živit musím. Důchodu se asi nedočkám. V tři sta pětašedesáti mě už nikdo nevyplatí. Jsem starší, ale paměť mi ještě neselhává. Kdykoliv si dokážu vybavit první pohlazení po tváři. Mámino nebylo. Nikdy jsem se nezajímala o hochy mého věku a tak mé panenství přišlo vniveč s mužem zralým, moudrým, leč přelétavým. Po krátké a útrpné zkušenosti jsem se znova a znova pokoušela nalézat útěchu v náruči dalších mužských příživníků. Neuspokojovali mě tak dlouho a mnoze, až jsem své potřeby přeorientovala na chápavější pohlaví, ale ani zde jsem nenalezla hledané. A tak se můj život stal cestou s jedním cílem. První zpráva v černé kronice mě nijak zvlášť nerozrušila. Při dalších a dalších jsem pochopila, že tohle nikdy neskončí. Lidé jsou nenasytní a jednou budou mrtví přibývat rychleji než živí. Ano, moje první láska mne naučila mnoho. Věděla jsem, jak přežít. Jak přežít všechno a všechny. Moje první láska mě naučila touze po životě. Za jakékoliv situace to jsem já, kdo vytrvá. A nikdo, nikdo z těch, kteří podlehnou sebemenšímu pocitu moci nad mým tělem či myslí, nemá právo mne následovat. Trápím se myšlenkou, kolik z vás ještě mě bude chtít vlastnit, jít po mém boku, sdílet jedno lože a stůl. Najde se jeden, který se mi vyrovná? Jeden jediný a všechno bude v pořádku. Někdy mám i dojem, že jsem paranoidní. Možná mi přece nechcete ublížit. Ale já chci mít jistotu. Moje první láska mi ukázala cestu. Tenkrát jsme byli ještě na chvíli tři, ale já už nechci. Jeden další je až příliš a on to dobře věděl. Zase sedím u baru, avšak v jiném městě, jiném státě. Všivých barů je všude dost, i když se za ta léta trochu změnily. Před sebou možná pátou sklenici suchého červeného a čekám. Snad právě dnes potkám toho pravého. Podnik se zaplnil a já doufám, že se i dnes někomu zalíbí bledý obličej. Netrvá dlouho a osloví mě hošík o hodně mladší. Patrně se vsadil s kamarády. Nebo sám se sebou. Dáme si drink, usmívám se a už vím, že ani on není ten pravý. Neměl se ke mně přibližovat. Jdeme do mého pokoje v pensionu vedle baru. Jako vždy hloupé řeči, sex, cigareta. Jdu do koupelny, kde leží mačeta, kterou otec tak rád nosil do lesa na dříví. Pěkně nablýskaná. Vracím se do pokoje a tnu do utahaného mladého těla. Tnu ještě a více, až nezůstane na prostěradle bílé místo. Co by chtěl, hlupák? Snad si nemyslel, že s ním budu žít? No, možná si myslel něco jiného, ale o to víc si zaslouží nebýt. Co s takovým? Takoví lidé nemají žádnou hodnotu. Vleze do postele za každou sukní. Vezmu hořící cigaretu z popelníku a chvílí pozoruji svoje dílo. Ve vaně opláchnu mačetu a dám si horkou koupel. Do rána je ještě dost času. Osuším se hotelovým ručníkem a obléknu nové šaty. Sbalím své drobnosti a jeho peněženku. Posledním rozhlédnutím zamknu pokoj. Časně raní vlak mě odváží zase o kus dál na mé dlouhé, nejspíše nekonečné, cestě.
Laďa
03. 01. 2001
Dát tip
Dantte ujišťuji tě, že moje vidění světa není vůbec krvavé. Jen jsem to takhle napsala. Co kdyby. Lidi jsou různý. O mně to rozhodně neni. Ale chtěla bych umět napsat dobrej horor. :-) A ten tvůj obrat "na kterou jede člověk" je dobrej. Bohužel tak to někdo vidí.

Dantte
02. 01. 2001
Dát tip
Nejsem si jist, zda ve Tvém vidění světa a lásce není trochu příliš krve, nebo je to jen obyčejná tekutina, na kterou "jede " člověk? Co se schovává tam uvnitř? V patrně mladém a hezkém, větrem neošlehaném obalu? Je někde okénko, kterým je vidět?..jsem já šelma zvídavá...viď?:-)))

fox
01. 12. 2000
Dát tip
píšeš pěkně

Prokletí
21. 11. 2000
Dát tip
nejni zatš m.

Laďa
20. 11. 2000
Dát tip
Díky.

Prokletí
19. 11. 2000
Dát tip
*N-m-ž: božemůj, a tak podobně ... má to sílu, styl, spád i dobře naladěné podprahové zvuky ... nevím, co na tom kdo (včetně Tebe, ma petite) vidí odfláknutého ... naopak-připadá mi to jako skutečně uzavřené, nepředělával bych to ani neupravoval ... poslední pasáž s vraždou v levném hotelovém pokoji je moc sobře propracovaná ... nemám rád krimi, a tohle není krimi, protože si mi to moooc líbí, skláním se před všemi dobře píšícími prozaiky (nebo u Tebe prozaikyněmi? ;o) ... je náročnější psát prózu ... např. můj jediný pokus o ni skončil katastrofálně (no jo, a co ty básně!!!) ... chválím, ťypťapám.... tak, Laděnko má nejmilejší, mám projitá veškerá Tvá mnou stažená dílka ... a těším se na další, ju? m.

Sluníčko
03. 11. 2000
Dát tip
yes, mě se to líbí a rozumim "ti" v tom (teda snad nejen v tom) poslednim odstavci(teda aspoň si to myslim) JO a budeš čekat fakt dlouho stejně jako já a všichni... ps šťastnou cestu a kdyby bylo potřeba jedna známá je fakt dobrá právnička :o) GET TRIP

Laďa
01. 11. 2000
Dát tip
joreli všechno jsem řekla výše a na svoji obhajobu dodávám, že to neni žádná realisticky podaná krimi. Neberte to tak.

Katerina
01. 11. 2000
Dát tip
Tohle jde proste mimo mne...

Laďa
31. 10. 2000
Dát tip
No mně se téma až zas tak nezprotivilo, ale uspěchaný to je, to máš pravdu. Přemýšlím, že to trochu udělam jinak. Tyhle postoje hrdinky taky nemam ráda, ale zajímavý to je. Pro mě. Dík za názor.

jorel
31. 10. 2000
Dát tip
mno, bylas viděna, pronajmula sis pokoj, do postele jsi nelezla v rukavicich... nevim - nevim, byt detektivem, asi bych te dostal. jinak tema to neni spatne (byt jsem muz a vyhlidka podobneho setkani me neimponuje :o)

Kvetina
30. 10. 2000
Dát tip
Mám takový pocit, že se tobě samé dané téma v průběhu psaní natolik zprotivilo, že jsi to chtěl rachle utnout (nejraději mačetou). A upřímně řečeno - já bych to udělala taky. My kvjetinky nemáme podobně pesimisticky rádoby cynicky a namyšleně znějící postoje rády. (Tím nemyslím tebe, ale hrdinku té věci nahoře).

Laďa
27. 10. 2000
Dát tip
ufo, dobrýýý... dík.

jorel
26. 10. 2000
Dát tip
takhle by tě už dávno chytli --- píšeš i líp.

Merle
26. 10. 2000
Dát tip
nevím, taky mi to nějak moc nesedí...

Laďa
26. 10. 2000
Dát tip
Řekne mi k tomu někdo něco? Já vám pak taky něco řeknu. :-)

Jákob
26. 10. 2000
Dát tip
První tři oddíly mi připadaj dobrý ... taková docela možná realita ......... poslední oddíl bych si dokázal představit ve scénaři Quentina Tarantina

Laďa
26. 10. 2000
Dát tip
Já nevim, myslim, že jsem to odflákla (ale já to tak chtěla). Nějak mi začíná bejt líto, že jsem to nevyužila líp. jorele co třeba?

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru