Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední anděl

Výběr: Saidhi
11. 01. 2005
10
2
6826
Autor
Lysandra

Je to moje první povídka po neskutečně dlouhé době... Napsala jsem ji asi za hodinu a už se mi to po sobě nechtělo moc číst, tak se omlouvám za případné chyby. Nápad jsem nosila v hlavě už hrozně dlouho... A inspiroval mě obrázek, nakreslený mým kamarádem Morthem a druhý, kterým jsem na ten jeho reagovala : )

To, že se pomalu stmívalo, pocestného vůbec neznepokojovalo. Ba naopak. V šeru a nejlépe v noci se cítil nejbezpečněji.
Totiž... to víte - andělé mohou létat jen ve dne.
A on... byl Zabiják andělů.

Kdysi dávno, ani on sám už si nepamatuje, kolik to je přesně let, se rozhodl, že je zničí. Do jednoho, ty krásné, bělostné, okřídlené bytosti.
Někdo by si řekl - anděl - to je přece nesmírně vznešená bytost, plná ideálů, vzor celého lidstva. Samozřejmě, že tím byli... dokud nesestoupili na zem.
Nejprve je lidé uvítali s otevřenou náručí. Bytosti seslané bohem, prý tu jsou, aby spasili lidstvo a dovedli jej k samotné dokonalosti. Lidští králové jim sami nabízeli své trůny a žezla a nastávala éra nebeské vlády.
Stejně jako bytosti samy, i jejich ideály a myšlenky byly dokonalé, leč nesplnitelné. A nehynoucí láska se změnila v nenávist.
Andělé proti lidem a lidé proti bohu.
Duše se prý v království Božím stává dokonalou. Po Očistci mizí všechny její hříchy a je neposkvrněna přijímána k nekonečnéhmu osudu blaženosti.
Když všechno zklamalo, andělé uchopili své plamenné meče a jali se lidstvo očišťovať svou vlastní cestou.
A tehdy on nad popelem svých blízkých přísahal...

Popel rozfoukal vítr a slzy vysušilo slunce.
A díky té největší ironii ho lidé začali nazývat Spasitelem.
Kruté, když anděly zabíjí posel Boží.

Léta plynula a on, snad proto, že na jeho tváři ulpěla posvátná krev, byl sice poznamenán, ale čas ho míjel. Postupem doby i on téměř začal věřit v sebe a své "poslání",ale změnil ho... ten poslední.

Andělé sice mohou létat jen ve dne, ale od té doby, co padla jejich vláda neměl nikdo odvahu znovu postavit trůna založit novou dynastii. A pokud se přece jen někdo objevil, nevydržel dlouho. Proto i on, Zabiják andělů raději trávil noci v teple.
Když zahlédl okna hostince, nezaváhal k tomu využít příležitost.
Krčma byla téměř prázdná, plnil ji hlavně štiplavý kouř z napůl ucpaného krbu a vůně piva. Nezahalil si tvář... Člověka sice nikdy nezabil, ale jeho pověst mu alespoň zajistila klid.
U baru okamžitě dostal korbel piva na účet podniku a i když zvídavých pohledů bylo dost, nikdo se ho neopovážil rušit.
To, že byl pro lidi skoro modlou, věděl.
Těsně vedle něj si sedla na pult docela pěkná dívka. Měla dlouhé, ale dost potrhané světlé vlasy a několik jizev na tváři. Zabiják už se po ní chtěl ohradit... Děvky si nekupoval a na hloupý rozhovor neměl náladu.
"Nezlobte se na ni..." řekl tiše hostinský "Našli jsme ji jako dítě v jedné z vypálených vesnic. Skoro nemluví... ale je to hodně děvče. Vždy se ráda staré o blaho hostů."
Zabiják jí potom věnoval jen krátký pohled rudých očí... a znovu upil z korbele.

Ozvalo se zaťukání na dveře.
"Dále."
Skřípnutí...a lehké bosé kroky.
"Ah... díky. Postav jídlo na stůl a pak běž."
Dívka došla zpět ke dveřím a pak je zavřela. Teď, při světle svíčky na ní něco zvláštního Zabijáka přitahovalo. Nedokázal pojmenovat co... Možná ty jiskřivé oči, či dokonalé tvary boků... Hned mu došlo jaké blaho hostinský myslel.
"Proč je vlastně zabíjíte?" promluvila náhle.
"Cože...?" Myšlenky se mu náhle rozběhly každá jiným směrem... Ale vlastně to asi bylo dobře.
"Proč je zabíjíte... anděly."
"Pokud vím, tak zrovna ty bys to měla vědět..." odpověděl trochu nevrle,
"Kolik jich ještě zbylo?" pozorovala ho od dveří nádhernýma očima. Očima tak svůdnýma, že začal přemýšlet, jestli od těch dveří dostal také klíč... A jestli za tio blaho bude muset platit... Nebo bude také na účet podniku.
"Pojď ke mě blíž, maličká... a já ti to povím." usmál se lišácky.
Ona se usmála úplně stejně... ale nesrovnatelně krásněji.

"Kolik jich tedy zbylo?" dolehl k němu její sladký hlas. Napadlo ho, že ji chce jen pro sebe,,, zaplatí hostiskému... nebo ho nechá aby mu ji daroval.
"Vlastně... vlastně ani nevím..." promluvil tiše ze zamyšlení.
Opatrně se usmála a stáhla ze sebe deku. "Já ano..."
Nevěřícně si prohlížel dvě velké jizvy na jejích zádech,
Nemohl...
Přísahal...

Léta plynula, ale jeho tělo čas míjel. Andělé zemřeli... a on s nimi.
Změnil ho... ten poslední.


2 názory

salome_sisi
09. 06. 2008
Dát tip

salome_sisi
09. 06. 2008
Dát tip
moc krásné, děkuji

Saidhi
29. 07. 2005
Dát tip
Úplně jednoduše, moc se mi to líbilo a zvláštně to zapůsobilo....:o)

Lysandra
10. 07. 2005
Dát tip
Saidhi :oO proboha, jak jsem si to zasloužila?!

Saidhi
02. 07. 2005
Dát tip
Moc hezké s krásným koncem, a moc smutné. Líbilo moc, TIP, V a avi k tomu:o)

Dolente
10. 02. 2005
Dát tip
Mně se to docela líbilo, ale taky přiznávám, že pointu sem odhadla.

Lysandra
10. 02. 2005
Dát tip
Petr_Pan: Taky píšu pro radost a ne pro to, aby se o mě učily příští generace. A proto tak, jak to ze mě "leze".

Petr_Pan
10. 02. 2005
Dát tip
to jsem rád - nesnášim nafouklý lidičky, co jich tady je .. :-) v tomhle případě zůstávám u svýho myšlenka je to skvělá !!

Lysandra
10. 02. 2005
Dát tip
Mno...moc nečtu- ale, to jich je tolik? . ))) Taky proto radši zůstávám u kreslení. D toho se tolik lidí necpe a pokud jim to nejde, každý to pozná a tak se nemůžou pokrytecky naparovat.

Lysandra
10. 02. 2005
Dát tip
Mno...moc nečtu- ale, to jich je tolik? . ))) Taky proto radši zůstávám u kreslení. D toho se tolik lidí necpe a pokud jim to nejde, každý to pozná a tak se nemůžou pokrytecky naparovat.

Lysandra
10. 02. 2005
Dát tip
a avi

Petr_Pan
10. 02. 2005
Dát tip
ju - kreslení je moc pěkný .. a - Ty to umíš moc ;-)) nejezdíš náhodou taky do chotěboře na FF ?

Lysandra
10. 02. 2005
Dát tip
Petr: Na FF? Ne-e...

Petr_Pan
10. 02. 2005
Dát tip
škoda - já jen že tam měla pár elfíků a jinejch obrázků asi před dvěma rokama ňáká veronika, tak jsem nevěděl, jestlis to nebyla Ty - tak nic .. :-)

Petr_Pan
10. 02. 2005
Dát tip
btw - všechno nej k svátku :-)

Lysandra
07. 02. 2005
Dát tip
Běžnou hantýrku? Tak vidíš, já tam mluvim dost často : )

Petr_Pan
07. 02. 2005
Dát tip
mno právě - je to znát, je to okoukaný. Řekněme, že nemáš tak výrazný rukopis jako třeba Empty, abys mohla na jedný myšlence postavit celou povídku a věřit v její kvalitu

Petr_Pan
06. 02. 2005
Dát tip
přičtěme pána prstenů a všechny jeho rádoby nástupce + běžnou hantýrku PJů ( já gamebook nepřečet ani jeden ;-) )

Lysandra
05. 02. 2005
Dát tip
Petr: Gamebooků? Za život jsem přečetla.. maximálně dva. Možná jen jeden.

Kačírek
25. 01. 2005
Dát tip
krásné...

Petr_Pan
22. 01. 2005
Dát tip
Lys> Určitěs už taky četla hafo gamebooků plnejch stejnejch frází, jaký jsou tady ..

fwd: avi

gabio
16. 01. 2005
Dát tip
jo, tady taky... dost dobré t+klub

g: Tak to abych si to přečetlo :o)

Listopadka
16. 01. 2005
Dát tip
je to zajímavé, pěkné, dojemné, ale...musím se přiznat - čekala jsem, že to takhle dopadne.

Lysandra
13. 01. 2005
Dát tip
Petr: Opsaný? No to teda díky... Když se ti to tak nelíbí, potom nechápu, proč jsi si mě vracel mezi své oblíbené. Pokud si pamatuju tak i mé básně jsou neprocítěné.

chicoria
12. 01. 2005
Dát tip
hezké*

Petr_Pan
12. 01. 2005
Dát tip
Poslední dva odstavce dobrý - zbytek slabota - všechno, co ses mohla aspoň pokusit napsat originálně je opsaný z trapně stejnejch povíde fantasy typu, což mě u Tebe mrzí. Myšlenka pěkná, ale - pokud neumíš přidat aspoň trošku solidní vatu k tomu, vynikne pak stejně jen ta myšlenka a vata jako vata a .. To je smutný .. :-)

Noe1
12. 01. 2005
Dát tip
Další anděl. To je dneska už asi pátej :-) avi

tuleň
11. 01. 2005
Dát tip
uff, trochu syrové, ale jinak moc pěkné, jen jsem tak nějak úplně nepochopil pointu :^( t*

Lunill
11. 01. 2005
Dát tip
Strašně krásný a strašně smutný... tip

fungus2
11. 01. 2005
Dát tip
Dobře napsané. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru