Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Stařec

17. 11. 2000
8
0
4400

...

Oheň zapraskal a starý muž, schoulený v roztrhané dece, se nahnul a přihodil do plamenů další polínko.Táhlo mu na sedmý křížek, vlastně se sám někdy divil, jak to, že je ještě naživu.Byl vojákem, kovářem, lodníkem i katem.Ale hlavně byl vrahem, zabijákem, miláčkem davu, lůzy, lačnící po krvi.A on jim tu krev vždycky dal.Reonald Trn, neporažený šampión Sulamského soustátí a dolních Hrabství.Obstál v 873 soubojích a nespočtech rvaček.Odešel před deseti lety a přesto po něm stále šli.Mladíci a hejskové, frajírci i profesionálové, nájemní vrazi a hloupí sedláci, toužící po slávě, slávě toho, kdo porazí neporazitelného, toho kdo přinese do Sulamu hlavu Šíleného psa, JEHO hlavu.Přicházeli, poseděli...a zemřeli.Koloběh života.V bohy nevěřil, říkal si, že jim určitě nezáleží, zda se k nim modlí či nemodlí... Kradmé kroky naznačovali brzkou nevítanou návštěvu.Samozřejmě je slyšel, ale dotyčného neviděl.S jeho pravým okem už to nebylo takové, jaké to bývalo.Šedý zákal.Pomalu, s jistotou, zahalil oko mlhou, hustou a těžkou.Do kruhu světla vstoupil nafintěný chlapec.Na opasku měl zavěšen soubojový rapír, oblečení, vkusné a jistě drahé, prozrazovalo, že je nepochybně aristokrat.To ostatně potvrzoval i arogantní výraz tváře.Byl by hezký, nebýt té šlechtické nadutosti.Zůstal stát pár kroků před ním... " Hej staříku ",při tomto oslovení sebou Reonald trhl," ty jsi ten Trn ? " " Možná, možná ne, záleží kdo se ptá ",odvětil šeptem, jenž skorem odnesl skučivý vítr, prohánějící se nedalekými skalami. Viděl jak holobrádek postoupil blíže k ohni a vyštěkl pohrdavě odpověd: " JÁ jsem Luis Tasterona z Vanui a Mindeburgu a zřejmě si pochopil, proč jsem přišel.Hodlám tě vyzvat a zabít !! " Trn se začal podivně svíjet a Luisovi chvíli trvalo než pochopil, že to není záchvat kašle, nýbrž smích.Šlechtic zbrunátněl a tasil. " MĚ se smát nebudeš, ty červe jeden, tvoje matka byla kurva a já ti teď ukážu, splatím tvou nevychovanost ",prskal zuřivě, udělal další krok...a zemřel.Stejně jako ti ostatní.Jediné, co stačil postřehnout, byla šmouha, která se mu mihla přes břicho a krk, pak už jen chrčel, lapal po dechu rozdrceným hrdlem a zíral do nadherných, uhrančivých žlutých očí. Vlčích očí... Nocí zaznělo táhlé volání vlků...a vlkodlaka.
johanne
26. 03. 2004
Dát tip
no, ani moc ne, je to moc strohý, méně je více, ale někdy... :)

Mám rád krátký povídky. Tahle se mi mooc líbí. TIP

Drago
10. 04. 2003
Dát tip
tak to je opravdu dobrý. líbí... oči vlkodlaka... 4/5+T+K

3/5+T pěkný... dík Drago

Diky ALL ale stejne si myslim,ze je to pekny shait :)

Shadown
21. 03. 2003
Dát tip
Dějově supr, logicky bez vad, když se nad tím člověk také zamyslí něž píše kritiku a ten konec myslím, že kbyby to bylo rozepsané tak by to zkazilo ten správný dojem, který to teď má. Máš můj tip

Norek
26. 06. 2002
Dát tip
Je to docela dobrý, ale na tip tomu něco málo schází.

Reistlin
04. 01. 2002
Dát tip
Pěkná věc! Tip je doma!

Radost
04. 12. 2001
Dát tip
tomuto dílu dávám tip, ze kterého odkapává ještě horká krev...Pohltilo mě to a začínám se rovzpomínat na svéh vlčí přátele :-)) k Proměně viz Rytíř k nelogičnosti /wolfling/: myslím, že vlkodlaci i v lidské podobě mají jistě nelidské-divoké schopnosti a síly a hlavně jsou nezranitelní neposvěcenou zbraní zabíjení stoletých starců slávu přináší, pokud mají Pověst

Rytíř
28. 11. 2001
Dát tip
Teda, taky mě zarazilo, jak kraťoučký to je! Ale navadilo mi to... Aspoň ne moc. :))) A ke kritice logičnosti výzev - no mě přijde, že starej nestarej, dokud zaije fakt KAŽDÉHO, kdo na něj jde, tak je i 70letej stařík docela dobrá trofej!! :)))))) Ovšem proměnu ve Vlka jsi si možná mohl (a tím pádem i my) trochu vychutnat - jak se staré klouby s vrznutím narovnávají, žilami proudí nová krev a s ní Síla, zákal z oka mizí a do úst se dere nová chuť do života, chuť krve, kvůli níž stojí za to ŽÍT!!! :))))))))))

Krel
15. 06. 2001
Dát tip
tak to je hodně dobrý...!*

Kašika
14. 06. 2001
Dát tip
Docela dobrý, hororovej TIP :-))
Jen malá technická poznámečka: Kroky naznačovaly je s tvrdým, měkký mi rve ušiska :-)))

Kandelabr
10. 05. 2001
Dát tip
je to dobře popsáno, máš vkusný smysl pro melodramatičnost, dobře se to čte, nicméně pár logických kotrmelců tam je viz Wolfling, mám pocit, že ta pointa je jen pro efekt a sám si nad ní moc nepřemýšlel...

Wolfling
01. 04. 2001
Dát tip
Já nevím, mě se to moc nelíbí. Určitě s tím má co dělat neobjektivní náhled, protože mě tenhle přístup k vlkodlakovi trošku vadí, ale přijde mi to i trošku nelogické. Pokud správně chápu, došlo k těm předchozím soubojům veřejně, takže by se o jeho vlkodlačí podstatě mělo vědět. A zabíjení stoletých staříků většinou moc slávy nepřinese.

Eowyn
01. 03. 2001
Dát tip
Je to oprravdu dost krátké, ale Tvoje povídky, jsou fakt super. Umíš všechno fakt dobře podat. No co, já nenapíšu, ani 2 řádky povídky :))

Cthulhu
04. 12. 2000
Dát tip
Připouštím, že jsem povídku četl s potěšením, ale tip ti za ni nedám. Je to příliš krátké a zjištění, že je stařec vlastně vlkodlakem, mi připadalo poněkud vycucané z prstu (dost možná právě kvůli celkové stručnosti děje). Nicméně oceňuji zdravou dávku krve a brutality.

Erogonth
18. 11. 2000
Dát tip
JE TO DRSNÉ A TVRDÉ !!! Prostě Vikingské ! Jestli budeš dál pokrašovat tímto směrem, Simone, myslím, že v noci přestanu usínat a budu se moc bát !!! :))....ne vážně ! Krátké, ale velmi dobře slohově zkrvavené...

StvN
18. 11. 2000
Dát tip
Ano, je to dost krátké. Ale i dost dobré.

Anonym
17. 11. 2000
Dát tip
vono to je celkem dobry, jenom moc kratky jadro to ma a celkove dot kratky. Jen tak dal. Deset povidek a budes King,simone

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru