Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cesta

18. 11. 2000
2
0
1810
Autor
jahudka

Nejdřív se jen vezeš. Zpočátku ani o tom nevíš. Pořád jen spíš. Doprovázejí tě ti, kteří tě nade vše milují a jsi pro ně všecko. Po nějaké době už ze svého vozidla pozoruješ svět kolem sebe. A pak přijde první krok. Ne snad ani krok, jako krůček. Malý a nesmělý. Ale je první. Všichni kolem tebe jásají. Vozidlo brzy necháš doma a tvé krůčky jsou stále jistější. Capeš si to po cestě a tví drazí jsou ti oporou. Občas sice upadneš, ale je tu máma, která ti pofouká bolístku. A táta tě občas vezme na ramena, když už tě tak bolí nožky, že nechceš šlapat dál. A čas běží jako střelený. Po cestě potkáváš mnoho lidí. Někteří jen proletí kolem tebe a už je nikdy nespatříš. Jiní jdou s tebou dlouho. A někteří napořád. Mámu a tátu necháš po čase kdesi za sebou. Už je neuvidíš. Ale jsou tu jiní, tvému srdci milí. Teď zase ty řídíš vozidlo s tím, který teprve začíná svou cestu. Ten, který o tom zatím neví. Jak tak jdeš, tvoje kroky se zpomalují. Občas se zastavíš a ohlédneš se zpátky. Občas zakopneš a upadneš. Nejdřív se zvedáš sám, později ti na nohy pomáhají druzí. Jde to čím dál, tím hůř. Jdeš a víš, že tvá cesta jednou skončí. Bojíš se okamžiku, kdy dojdeš tam, kde už nic nebude. Dojdeš na konec své cesty života. A ty budeš vědět, že je to tak správně. Nechce se ti však myslet na konec. Narovnáš krok a usměješ se. Za ruku chytneš své nejbližší. Sluníčko zahřívá tvou tvář a ptáčci ti notují do kroku. V tu chvíli víš, že ti už nic nechybí.
Sout
18. 04. 2001
Dát tip
Většinou se moc nevyjadřuju,ale teď musím,Děkuju z celého srdce,moc pěkný

Katerina
19. 11. 2000
Dát tip
Kde uz nic nebude??? mam svoje pochybnosti... bylo by to moc jednoduchy a hlavne nelogicky. Hezky vypraveni :-)))

maty
19. 11. 2000
Dát tip
Život popsán hezky,ale to smíření se smrtí,nevím,bojím se,že mi to tak opimisticky nevyzní...

Beruška
18. 11. 2000
Dát tip
Hezky. Tip.

Astalavista
18. 11. 2000
Dát tip
život je cesta. Tip.

Janis
18. 11. 2000
Dát tip
Možná mi vadí ten konec,možná,ale jen možná....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru