Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Myšlenka

22. 02. 2005
3
0
3263
Autor
Barman

Tak jako mávnutí motýlích křídel může vyvolat hurikán, tak i myšlenka může zničit vesmír, ale nemůže být sama, potřebuje pomoc.

Krémová pomazánka se pomocí nože rozlezla po rohlíku. Moc se mi nelíbila, a tak jsem ji zakryl salámem. Kousl jsem si, napil se čaje a žvýkal. Z okna kuchyně je vidět na protější panelák. Chlápek ve třetím patře a pátém okně zleva dělá to samé co já. Potom půjde do práce, z práce do hospody, kde propije výplatu, a večer bude litovat, že nepropil ženu, která mu to spočítá.

Já mám dnes ale jiný plán a domnívám se, že velmi vznešený. Hned jak dojím, půjdu do lesa a vlastní vůlí porazím dub. V noci jsem přemýšlel, a pokud je vše tak, jak se zdá, pak i myšlenka má sílu a nebude pro ni problém porazit ono dubisko.

Kráčel jsem po sídlišti pln odhodlání a snídaně, v noci pršelo a paneláky se odrážely v kalužích jako v zrcadle. Došel jsem k lesu a kaluže v asfaltu se proměnily v bahno, které se lepilo na mé holínky. Celé to čvachtalo a skrz holiny a bahno jsem cítil propojení své osoby a země. Energie, víra a síla myšlenky mnou prostoupily a já po chvíli stanul před oním dubem. Cítil jsem sílu nezměrné velikosti a poručil stromu, který byl se mnou skrze zemi spojen: „Spadni!“

Když se stmívalo, nebyl jsem již pln odhodlání a v břiše mi povážlivě kručelo. Celý den jsem strávil rozkazováním, domlouváním a ukončil jej úpěnlivou prosbou na kolenou, ale strom nic. Nebyl jsem spokojen s výsledkem svého počínání a velmi, velmi naštvaně opustil les.

Co si počít, svět se mi zhroutil a já nevím, jak dál. Vstal jsem z postele a vyšel do tmy hledat hospodu. Tam jsem se posadil a pil. Nejprve víno jako myslitel a po chvíli jsem jako člověk přestoupil k pivu. Cigarety ztrácely těla a jejich žluté, smrduté zadky plnily popelník. A vzpomínám si, že to bylo při dvacátém čtvrtém zpopelňovaném tělíčku. V tu chvíli jsem našel řešení svého problému a ihned to také zapil lokem velelokem.

Krémová pomazánka zůstala v lednici, protože mi bylo nehorázně zle. Litr vody na utopení opice a hurá do města na nákup. Odpoledne jsem pak předstoupil před dub a tasil pilu a sekyru. Myšlenka zvítězila a dub padl k zemi.


Griff
18. 03. 2005
Dát tip
...myšlenka prohrála, tak tě aspoň sejmu sekerou. Vím, jak myslíš a je mi to blízké. Bez okolků t*

wedle_vazy
18. 03. 2005
Dát tip
t

ondrech
27. 02. 2005
Dát tip
To je dokonalé!!! Přijde mi, že jsi mírně nedoceněný autor. tip určitě.:-)

Barman
27. 02. 2005
Dát tip
díkes, něco pozitivního potěší:)

Barman
24. 02. 2005
Dát tip
STvN- já to nemyslím zle, já tě naopak lituju, a zároveň tě obdivuju jak to dokážeš všechno číst s vědomím, že 90% věcí je na hovno. Ostatním jsem asi opravdu dlužný nějaký prolog, holt mám teorii síly myšlenky a beru ji jako samozřejmost, tak s tím něco udělám

StvN
24. 02. 2005
Dát tip
Víš, to je holej fakt a nic s tim neuděláš. Kdyby to tak nebylo, nebylo by žádný umění. 99 procent věcí je na hovno, tak je to. Smiř se s tim.

Barman
24. 02. 2005
Dát tip
Jo to je fakt o názoru a pocitu, jinak by to byla nuda. A ty fakt čteš sto věcí a líbí se ti jedna???

StvN
24. 02. 2005
Dát tip
Nedávno jsem o tom přemýšlel a zjistil jsem, že se mi tu nelíbí vůbec nic. :-) Ale někdy mám dobrou náladu a líbí se mi hodně věcí. Třeba ta tvoje dnešní povídka je fajn.

Barman
24. 02. 2005
Dát tip
Člověče já tě sice nechápu, ale rozumím tomu co říkáš.

Tomaszlosin
24. 02. 2005
Dát tip
Taky bych neskákal do vzduchu nadšením... První odstavec dobrej, pak mi to přijde takový příliš stručný a velký skoky od jednoho k druhýmu.... je fakt, žr chyběj ty myšlenky. Ale že je to vyloženě špatný, to bych v žádném případě neřek.

Tomaszlosin
24. 02. 2005
Dát tip
Taky bych neskákal do vzduchu nadšením... První odstavec dobrej, pak mi to přijde takový příliš stručný a velký skoky od jednoho k druhýmu.... je fakt, žr chyběj ty myšlenky. Ale že je to vyloženě špatný, to bych v žádném případě neřek.

StvN
22. 02. 2005
Dát tip
No jo. Co na to říct a nelhat?

Barman
22. 02. 2005
Dát tip
Vzhledem k tvým nárokům mě reakce ani nepřekvapuje. Máš jednu šablonu a co se do ní nevejde je na prd

Android
22. 02. 2005
Dát tip
Četlo se to fajn. Ale to, že myšlenka porazila dub, se mi zdá poněkud nadnesené...

Carodej
22. 02. 2005
Dát tip
K tomu, aby měla pointa pořádnou sílu chybí kupodivu cosi v úvodu. Chybí nějaká myšlenková analýza, která dovedla hrdinu povídky k přesvědčení, že skutečně svou vůlí porazí dub. Jinak si můžeme pouze říct, že je to magor a není důvod o tom psát. Klíčem je věta - "v noci jsem přemýšel a pokud je vše, jak se zdá.... " toto sdělení je třeba rozvést a vysvětlit, z čeho se to přesvědčení zrodilo. V konci povídky by pak mělo být patrné, proč to selhalo...

StvN
22. 02. 2005
Dát tip
Haha, tak mi tu šablonu ukaž, ty chytráku.

cherubinka
22. 02. 2005
Dát tip
Když jsem četla první odstavec, zajásala jsem, že konečně něco ze života a nebude se tu filosofovat (už mě to moří, jak každej píše o smrti, o lásce, o smyslu bůhvíčeho). Ten první odstavec se mi líbí, zbytek tak pomalu upadá až nakonec jsem zjistila, že jsem to asi nepochopila.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru