Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

For you

25. 02. 2005
2
0
1401
Autor
Wattik

 

V jedné daleké, předaleké zemi žil král se svojí ženou a mladou princeznou Karolínou. Když bylo princezně sedmnáct let, uspořádal král veliký ples na oslavu jejích narozenin. Nechal na něj pozvat všechny prince a šlechtice ze širokého okolí a doufal, že se některý do princezny zamiluje. Ale všichni nad Karolínou ohrnovali nos a potají si šeptali jaká je ošklivá. Doneslo se to samozřejmě i králi a bohužel i princezně Karolíně. Ta chudák proplakala celé noci takže navíc byla ještě bledá a vyhublá. Král když to viděl, nechal pozvat mágy a čaroděje, kouzelníky i černokněžníky, lékaře i mastičkáře. Všichni se snažili udělat z chudáka Karolínky krásku, za kterou se každý otočí. Ale nebylo to nic platné. Tam kde příroda nepomůže, člověk nic nezmůže. Nakonec se všichni vzdali naděje na úspěch a postupně utekli z hradu. Král byl zdrcen a královna také. A vtom se na hradě objevil Jiřík. Předstoupil před krále a požádal ho, může-li také zkrášlit princeznu Karolínu. Král mu to svolil i přestože ho Jiřík upozornil na to, že léčba bude dlouhá možná i několik let. Neměli už žádnou naději a tak se vším souhlasili. Jiřík zůstal bydlet na hradě a trávil s Karolínou každou volnou chvíli. Však se také znali od dětství. Už jako malou holku jí tahal za cůpky a tajně jí nosil sousedovic nezralá jablka. Teď však princezna Karolína dostávala od Jiříka kytice růží, i krásné básně, povídky a pohádky, které si vymýšlel jenom pro ní. Chodili spolu na procházky i na výlety, a postupně spolu trávili stále více času. A lidé si začali všímat, jaká se z princezny stává krásná slečna. I král s královnou si toho všimli, ale čekali až jim příjde Jiřík oznámit že léčba je u konce. Ale to by se načekali. Jiřík s Karolínou nevnímali okolní svět, ani jeho zvídavé pohledy. Nakonec pochopila královna že Karolínka je taková krásná protože je šťastná. Vysvětlila to králi a ten souhlasil se svatbou. Jiříka povýšili na šlechtice, aby si princezna nebrala obyčejného člověka, a začali rozesílat pozvánky na svatbu. Sešli se na ní znovu všichni princové a šlechtici z okolí, ale tentokráte všichni na Karolínu hleděli s obdivem. Nikdo z nich nedokázal pochopit, jak mohli přehlédnout její krásu. A každý chtěl znát to kouzlo, které tu proměnu způsobilo. Ale nikdo z urozených princů a šlechticů netušil, že to největší a nejsilnější kouzlo, které dává člověku sílu i krásu se jmenuje LÁSKA.


Beatles
01. 04. 2005
Dát tip
Dávám tip, protože to je senzační!

re_nesance
25. 02. 2005
Dát tip
jé...proč jsi ten konec pokazil ? ***

sk8ergirl
25. 02. 2005
Dát tip
ona je to takový...typický...

sk8ergirl
25. 02. 2005
Dát tip
...teda ono

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru