Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Boh bol u mňa na návšteve

05. 03. 2005
5
1
2270
Autor
johny45

Toto je voľné pokračovanie k poviedke Sedel som s bohom, tak snáď to nebude horšie, ale mal som to vlastne vymyslené paralelne s prvou časťou, takže som to musel napísať. Ak nebudú príliš negatívne ohlasy, urobím z toho trilógiu.:)

Boh bol u mňa na návšteve

Boh bol u mňa na návšteve. Jednoducho si prišiel len tak, bez pozvania a usadil sa u mňa v obývačke.
Zapálil si.
Hej, v tejto izbe sa nefajčí, u nas sa fajčí iba na balkóne. Chcel som povedať, ale nakoniec som si teda zapálil aj ja, keď už je taký drzý, veď časom sa to vyvetrá.

“Nemáš nejakú trávu?“ Spýtal sa.
„Nie.“ Odpovedal som, aj keď som trochu trávy mal schovanej už asi rok, ale nebudem mu ju predsa ponúkať. Aj keď určite vedel, že ho klamem. Už ani neviem, ako vlastne tráva chutí.

„Ale môžem ti ponúknuť kávu.“ Snažil som sa byť pohostinný.
„Nie, ďakujem, ja keď si dám kávu, potom s ňou neviem prestať a keď jej veľa vypijem, potom robím blbosti.“ Odmietol slušne.

„Aké blbosti?” Začudoval som sa.
„No, robím si srandu z ľudí. Také malé kanadské žartíky. Veď to poznáš.“

To potom podľa mňa piješ každý deň litre kávy. Pomyslel som si.

„Ty si divný boh“ povedal som mu opovážlivo, „veď ty si iba z ľudí robíš srandu. Veď ani na vyhnanie Adama a Evy z raja vlastne nebol dostatočný dôvod.“
„Niečo ti poviem o Adamovi.“ Povedal boh. „Adam bol slaboch. Typický muž, ktorý chce byť nad všetkým a pritom sám si nedokáže udržať nezávislú ženu. A navyše sa mi stále niekam snažil strkať. Vieš, čo tým myslím. Vieš o tom, že Eva nebola prvá Adamova žena?“

S údivom som pokýval hlavou.

„Ľudia ma stvorili, aby som mohol stvoriť prvých ľudí.“ Začal.
„Ako? Tomu nerozumiem.“ Prerušil som ho.

„To je teraz jedno.“ Pokračoval. „Keď som stvoril Adama, bol bez ženy, tak to robil so zvieratami. Vieš čo tým myslím. Normálne s nimi sexoval. Ale potom zistil, že nemá medzi zvieratami družku, tak ma poprosil o ženu. A ja som mu vytvoril ženu, rovnako ako jeho, zo zeme. Nie z jeho rebra. Táto žena mu bola rovná. Adam chcel byť vždy nad ňou a preto odišla z raja. Nebola vyhnaná, chcel som aby sa vrátila, ale ona odmietla žiť s tým tupým Adamom.
Tá žena sa volala Lilith. Mal som ju rád.“

„Počkaj“ prerušil som ho znova, „a čo Eva?“
„Evu som vytvoril až potom, keď ma Adam prosil. Keď ho opäť omrzel sex s inými bytosťami. Stačilo pár pokusov a omylov a prišla na svet Adamovi podriadená Eva.“

„Čo sa potom stalo s Lilith?“ Vyzvedal som.
„Išla si vlastnou cestou. Vlastne som ju musel potrestať za jej opovážlivosť, že odišla od Adama a tým aj odomňa. Nechcel som, ale ľudia ma prinútili. Musel som ju potrestať tým, že musí každý deň zabiť sto svojich detí. A aby ich mohla porodiť, kradne v noci osamelým mužom v spánku spermie. Určite aj teba už niekedy v noci navštívila. Vieš, čo sú to mokré sny, alebo nočná ejakulácia. Tak to bola Lilith. Určite si s ňou už mal sex. Lilith má rada sex.“ Pri posledných slovách sa mu zjavil chlípny úškrn na tvári.

Toto bolo na mňa príliš. Potreboval som si to všetko nejako urovnať v hlave.

Boh tam sedel rozvalený na mojej pohovke, usmieval sa na mňa a rukou si striasal cigaretový popol z trička s nápisom ADICTS.

„Prepáč, že ti tu špiním s popolom od cigarety, ale musím už ísť.“ Rozhodol sa. „A asi si pôjdem dať nejaké tie kávy, doriti, mám chuť na poriadne silnú kávu.“

Postavil sa, zdvihol ruku na pozdrav a odišiel.

To je magor. Zahasil som cigaretu a išiel som otvoriť okno, aby som mohol vyvetrať.










1 názor

johny45
15. 07. 2005
Dát tip
Dakujem, aspon niekomu...:)) A ten "napad s nocni poluci" som nevymyslel ja, ale precital som si to v mudrych clankoch...:)

saybye
13. 07. 2005
Dát tip
Mne se na tom naopak nejvic libi prave ta Lilith. Dobrej napad s nocni poluci! :o)

wedle_vazy
30. 03. 2005
Dát tip
t*

_Psyché_
06. 03. 2005
Dát tip
mně se Lilith jako nymfomanka moc nelíbí navíc, jak mohli lidi boha prosit, aby ji nějak potrestal, když lidé v té době ještě nebyli tahle je divná, nelíbí

johny45
06. 03. 2005
Dát tip
Ale Lilith som si ja nevymyslel. Iba som ju opisal tak, ako ludia, ktori sa nou z historickeho hladiska zaoberaju. Nieje nymfomanka. Ale uziva si sex pre radost seba a druhych, oproti krestanom, ktory ho beru iba ako prostriedok na rozmnozovanie. V tom je ten for, Psyche, ze ludia vymysleli najskor boha a potom boh vytvoril prvych ludi.:) Viem, ze sa ti to zda nelogicke a absolutne nemozne, ale takisto je pre niektorych nelogicky a nemozny aj samotny boh.:) Ale dakujem aj zato, ze sa ti zda divna.;)

Jeannedark
05. 03. 2005
Dát tip
Je to dobrý jen mi připadá že ta Lilith tam nemusela být,ale jinak je to "Božský".

johny45
05. 03. 2005
Dát tip
Neviem, jednoducho ma nieco prinutilo dat tam aj tu Lilith, pretoze v starych textoch, ako napriklad Kabala, Talmud a inych textoch z ktorych neskor vznikla Biblia, su naozaj zmienky o Lilith, ako prvej zene Adama a aj ked nemam nic spolocne s krestanstvom ani zidovskym ani inym nabozenstvom, chcel som tento mytus, ktory je starsi, ako samotne krestanstvo trochu priblizit aspon takymto sposobom. Vsetko, co pisem o Lilith je "skutocny mytus".

Griff
05. 03. 2005
Dát tip
Je to dobrý a jsem v očekávání co bude v trojce. Lilith tam sedí. Pár podobných jsem poznal. :)) tip

johny45
05. 03. 2005
Dát tip
Dakujem vsetkym. Za kritiku aj za tipy.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru