Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jarní projekt

Výběr: Jinovata, Kid_A, Print, Fouckault
21. 03. 2005
20
0
6904
Autor
Makča

pro Peťku nejvíc a všechny, kdo chtěj * když je to jaro:-)

Silou znovu vyrozených mláďat v nás

vkládám nám pod jazyk vlas od zlatovlásky,

kouzlím ladné ňadro, šikovného průvodce

a dlouhé pevné nehty

 

je čas vyrýt brázdy do života

a zasázet samé malebné obrázky.

 

Vařím kávu, ženy!

čekání na sklizeň plodů našich snah

zpříjemníme si nevázaným hovorem.


gemina
02. 04. 2005
Dát tip
tohle se mi líbí! t

Makča
30. 03. 2005
Dát tip
ajaj:-) je toto vše jen inspirací nad tímto nevinným textíkem? toliko on zavinil spravedlivé rozhořčení autorky a pronikavou rexlexi makčiny skrz naskrz prolezlé konvenční špatnosti? jak jsem říkala viz výše, byl to jen milý vzkaz pro kamarádku, který jsem poslala touto cestou, ač mohla jsem jí ho vložit do kapsičky u saka, je to hra pro ty, co mě znají a vědí a zdroj spravedlivé kritiky pro ty, co ne. Já nejsem tou sběračkou tipů a líbivou krávou pro potěchu davu, jenž mi je dostatečnou satisfakcí úspěšnosti mého existování! pozor, přítelkyně v rozhořčení, přemýšlej, zdali nepláčeš na nedosti správném hrobě, já budu přemýšlet o tom, není - li tomu naopak:-)

Havranka5
30. 03. 2005
Dát tip
Nikoliv. Kolem Tvého nevinného textíku se toliko bleskurychle slezla přehršle slintajících Písmáckých švábů ověšených hrozny přiživujících se roztočů, opětovně lačných suché a drhnoucí pseudointošské masturbace. Iki jich sice pár rozmázl po skle, a já přispěchavši mu na pomoc a přestříkavši celé bojiště postřikem proti veršovačům smskovitým a jinému obtížnému literárnímu hmyzu jsem tě nechtěně lízla palcátem, jsouc si vědoma, že coby pouhá nevinná návnada, jsi v tomto střetu téměř nevinně. Připletla jsi se pod kopyta mého válečného oře. Koně v obklíčení občas šlapou po jahodnících, majících tu smůlu, že se do záhonů kde doposud v poklidu rostly a plodily, přenese ruch bojiště. Toť vše. A opravdu nechceš rozvinout pupen téhle tvojí poněkud zmatené avšak skrze chytlavá slůvka líbivé osnovy v povídkový květ? ... Nebo alespoň v třístránkové poupátko... :-)

Makča
30. 03. 2005
Dát tip
tento bodlák ubohosti vykvetl z velké touhy potěšit sebe a mou přítelkyni nějakým tím líbivým obrazivem, jenž by jako abrazivá maska působil na naše vráskami zjizvené tváře - je to taková hříčka na hezké věci. hele představ si dvě průměrný pětadvacetiletý holky jak seděj na klandru, hulej devětadvacátý cigáro denně a čumákujou do horních pater prosklených administrativních budov, jak se tam proháněj devótní krasavice v sukních hluboko nad kolena a kravaťáci, kteří se bojej podrbat na koulích, neboť je na ně odevšad vidět...tak jako tě napadne, že bys chtěla mít žaludek těch krav, ale zas tě to tak moc nesere, že ho nemáš, tak si nakreslíš pro potěšení nezaujatý obrázek oné požadované líbivosti a pozveš na hostinu i ostatní ženy, abychom se posílily vzájemností, nechceš - li, nech být, literární ambice tu nebyla a není...a je to něco špatného, takto si vyzrávat na "alternativu" života bez kariérních ambic a podpatků dlouhonohosti?jen si tak hraju. hraješ, hrajeme...s pozdravem M.

Jinovata
30. 03. 2005
Dát tip
Jakkoli s havrančiným textem sympatizuji, myslím, že je , jak Makča říká, napsán pod nesprávným dílem, ba pod nesprávnou autorkou. Hra na archetypy se koná, ale zdá se mi, že s ironií v zádech. Zlatovlásčin vlas a ladné ňadro ... obojí klišé je použito proto, že se tu jedná o ironii. Žena chce být milována za ten vnitřek, žejo... a když říká, že chce mít ladné prso a zlatovlásčin vlas tak to nemyslí nikterak vážně... i když nebylo by zlé, kdyby myslela ;-). Případnými emocemi vzbuzenými použitými archetypy je čtenář sám před sebou usvědčen... Protože básnička je pro ženy, kterým je ten vlas a ňadro tak nějak osudově(pod jazykem) na hovno... V konečné fázi se ironie plynule obrací opačným směrem... je nabídnuto jakési řešení pro ženy jako partu, žejo... a to řešení sama autorka samozřejmě vidí jako blbost, protože ti chlapi přecijenom.. no jsou to machři, žejo :o) Klišoidní úvod s kafem není žádné klišé ale nezbytná součást ironické strofy. Hodnotu básně vidím právě v té práci s ironií a v její postupné proměně.

Havranka5
30. 03. 2005
Dát tip
...Ale my nesekáme svými srpy ten Tvůj rozkvetlý bodlák (proč bychom to dělaly?), nýbrž ty, kteří vyrývajíce z Písmácké půdy luční kvítí i divukrásné orchideje se ho snaží rozšířit přes louky po sady a skleníky na smskoidní monokulturu archetypálních veršovaček ... Hele Makčo, vyjadřuješ se velmi pěkně, proč nepíšeš povídky? A abys to mezi těma prostoduchýma kravaťákama bojících se podrbat na koulích a šplhavkama co by je výměnou za vyšší příčku posraného žebříčku od kurníku svobodné tržní společnosti zase naopak klíďo na těch koulích drbaly, ti posílám rychlovkové na jeden nádech vyplivlé bodláče, co radši po sobě ani nečtu: Nad prstí syrového oraniště čerstvě rozrytého prosáklého odpornou slaností krvavých slz marnosti mlžným oparem jitřního neznáma počínající prvním paprskem ze sna probuzené zlatovlásky s horoucím vyprahlým klínem skřehotavým krákotem vranky neviditelné havranky co klove do pestrobarevných ptáků podobných rozšlapaným temperám Počíná se v našich lůnech nové jitro, pronikající do chladnoucích lůžkovin mrchožrouti číhají za závoji cárů plesových šatů ze včerejšího karnevalu

Acheron
30. 03. 2005
Dát tip
brekeke

Kytiii
30. 03. 2005
Dát tip
po přečtení kritik už sice nevím o čem to dílo bylo, ale havrančina zpověď mě natolik uchvátila, že jí jdu poplácat po rameni - vědouc, že ona ve svém boji neutuchá, ba ani neutrpěla žádnou ránu :o) držím palce dál, jdu si napsat písemku, a pak přispěchám na bílém oři s květovaným závojem na pomoc - do bitvy na jahodníkovém poli :o)

papouch
30. 03. 2005
Dát tip
...spíš si myslím, že někdo tady chce bejt protivnej za každou cenu, ale hlavně ukazovat svoji nafoukanou nadřazenost... z toho si Makčí nic nedělej, i tací lidé šlapou matičku Zemi

Makča
30. 03. 2005
Dát tip
hele děcka, neblbněte, fakt, nemá to smysl kalit tady vodu, když už nic, tak jsem mistrem zhýralé a nicotné ironie, tato "věc" nemusela zdaleka být na světě a vůbec nic by se nestalo, já to beru, ale mám to na háku, nemůžete po mě přeci chtít, abych hájila tento shnilý poetik, čtěte, žijte, dýchejte jarní větřík a buďte kritičtí k sobě a druhým, mám to ráda jako blázen tyhle debaty o pravdě a krvi, ale tady fakt ne, hledejme to pravé zlo a nešvar laciné manýry:-) * havrance dík za čerstvej vítr - myslím na to, Jinovatovi za hájemství a všem ostatním za hon na čarodějky a přízeň - učíme se naslouchat, já nejvíc, umím zlá i hodná kouzla, jako všichni:-)

Makča
30. 03. 2005
Dát tip
ikit: proklínáš mě?:-)

Makča
30. 03. 2005
Dát tip
a v jakým slovníku?

Havranka5
29. 03. 2005
Dát tip
Já, sic vystříhajíc se obvykle kritik všeho co připomíná (polo)veršované smsky, se dovoluji přikarabinkovat na vlákénko...: Dílko je opravdu poněkud zmatená pokusná tuctová drnkačka na archetypy přítomné v mysli nás všech. Vono takový začátek typu "dítě upadlo, matka vykřikla" osloví každého savce starajícího se o mláďata, a navzdory své kýčovité plyšové ztvrdle naježené tisíckrát nastrčené a statisíckrát ohmatané klišoidnosti přitáhne opětovně desítky a stovky tipů, tolik potřebné pro zdejší Písmácký úspěch a přežití. Stejně jako zde použité (vybírajíc namátkou): vlasy zlatovlásky (že samečci?), vyrozená mláďata (slyšíte samičky?), nemluvíc o ladném ňadru (samci škubaje vstávají, samice se ježí závistí), sklizeň plodů našich snah (ach já se také snažím o lásku.) ... a projekce i ztotožnění jede v hlavičkách a podvědomí na plné obrátky. Jen si to autore/ko nezkazit nějakou tou možnou negativní asociací jako u mé maličkosti kafem - symbolem to vyžilé závislosti nikotinem prolezlých žen v přechodu duševním i fyzickém... Pro úspěch stačí vybrat tabuizované téma: kupř. pubertální incest a hle! dílko typu "Balkonovité krvesmilstvo" přitáhne za půlden 52 tipů. Sice vás tu pak má většina za zvrácenou sedlinu na dně kanálu u E55, ale což, lze psát pod jiným nickem že... Nebo psát stylem důvěrně známým a nejbližším současným spotřebně zhýralým primitivním masám: totiž stylem krátkých textových zpráv zvaných smsky psát titulky z Blesku (nebo naopak oduševnělé i hluboké citace v nejroztodivnějších zajímavých kombinacích) brnkající na archetypy zděděné mnohdy ještě po lidoopech. K tomu troška rektálního alpinismu a anální speleologie v kritikách druhých a jízda do tabulky nej je zaručena. A jak říká iki: než se logoutuješ, máš na sebevětší prostoduchou hovadinu desítky tipů a pět výběrů. Sice díky tomu opět poklesla úroveň Písmáka a s ní i schopnost Písmáků číst a porozumět textu delšímu než je 256 znaků (včetně mezer) ale co. V tržní společnosti je to jen a jen okamžitý úspěch, co je jedinou vyznávanou hodnotou a univerzálním měřítkem na porovnávání neporovnatelného. A zde vyjádřením úspěchu jsou jednoznačně tipy. A těch pár vážně píšících zoufalců setrvávajících tvrdošíjně u psaní komerčně tak neproduktivních povídek? Ty v mžiku spolehlivě pohřbí zdejší závratnou rychlostí narůstající veršíkovaná rašelina v bahně zapomnění... Krom toho, bylo by zajímavé, kdyby Makča se pokusila toto dílko přepsat do normální srozumitelné (povídkové) podoby a sdělila by nám tak jasně a bez mlžného závoje obecností, co nám vlastně chtěla říci.... tedy pokud to sama ovšem ví.. :-)) Havranka5 a avi všem, anžto výše řečené se týká všech, smskářů zvláště ;-)

Makča
25. 03. 2005
Dát tip
no jo, včera jsem to trochu žrala:(, namísto omluvy raději kritizuj, můžeš, musíš, měl bys. zdar:-)

Makča
24. 03. 2005
Dát tip
urazil jsi mě snad jedině poslední větou, co to je za žvásty o protekčních dílech? miluju objektivní zápornou kritiku a když se přihodí, jsem fascinována a nadšena * hlubšího jsem nemyslela nic, je to vzkaz pro mojí kamarádku a jen taková blbost se zamýšleným pozitivním nábojem, pravdu díš, ale fenomén protekčnosti je tvůj problém, ne můj, do toho mě netahej, to je podpásovka. * to vše je o té poslední doušce, bojovníku na nesprávném poli:-)

papouch
22. 03. 2005
Dát tip
to "blbečku" patřilo mně? ... Asi jo, že, kdo se cítí, ten se vtípí, potrefená kejhá, komu není v apatyce, atakdále, žeáno .. tak zase budu bez kafe, inu což.. :-)

Dirty
22. 03. 2005
Dát tip
to je fakt pro mě??? je to pěkné ;)

Makča
22. 03. 2005
Dát tip
dirty: jsou i jiné peťky, ale i pro tebe:-)

Pilar
22. 03. 2005
Dát tip
to je krásné, vrhnu se na zahradničení podle návodu :)) t

papouch
21. 03. 2005
Dát tip
to kafe bych si dal .)

slonovina2
21. 03. 2005
Dát tip
tip´.........................

Evička
21. 03. 2005
Dát tip
Vařím kávu, ženy! :-))) ano, je zas čas! ****

Fouckault
21. 03. 2005
Dát tip
:)

D

Rowenna
21. 03. 2005
Dát tip
tak jo, jdu na kafe. :-)

Acheron
21. 03. 2005
Dát tip
...nešlo nečíst dál po tom úchvatném neologismu "vyrozených". T

Samicka007
21. 03. 2005
Dát tip
velmi velmi prima*

Emms_
21. 03. 2005
Dát tip
Víš co mě děsně moc zaujalo? . ten prolog ! ! ! ! ... ju, za tenhle Tip*/

ale tfuj, to kavickovanie ;)

Makča
21. 03. 2005
Dát tip
díky děcka, ne že by to za ty výběry stálo, ale udělali jsme si parádní radost. * nejsem tady za služku, to kafe si uvař sám, blbečku! (pokud jde o kávu, je to radost na kost, ne?) * zdar a sílu!

Tady
21. 03. 2005
Dát tip
:o) *

* jo, poslušně hlásím, že se snažím sázet malebné obrázky...ale nějak mi vždycky vyrostou jen mrtvolky...asi to bude tím, že je nezalévám kafem...moje zelené čaje jsou na ně asi moc velký smrťáky... :o)

malebný obrázky jistě - leší sázet je než malovat vyúsměvovalo mě to, blíž k jednomu konci*

Makča
20. 03. 2005
Dát tip
chce to cígo a panáka a tu zahradu s ženskejma..chce to revoluci v evoluci, abysme nebyly tak emocionálně založený a se netrápily:-) * hezkej první jarní den

Jinovata
20. 03. 2005
Dát tip
pěkný to je

Makča
20. 03. 2005
Dát tip
Jin: ňáký dobrý kluky taky berem:-)

Jinovata
20. 03. 2005
Dát tip
ti se maj ;-(

Pokusák
20. 03. 2005
Dát tip
*T

Makča
20. 03. 2005
Dát tip
no jako že já bych tě tam protlačila... :-)

Zbora
20. 03. 2005
Dát tip
Parádní.t.

Jinovata
20. 03. 2005
Dát tip
to jsi na mě hodná :o)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru