Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Přání

Výběr: Elyn
29. 03. 2005
5
1
3041
Autor
MAJKL65

        Jednou jsem stál s hlavou zakloněnou a naslouchal hvězdám, uprostřed letní noci, úplně sám s očima i srdcem dokořán. Obloha zářila jako by sám bůh dal do výkladní skříně všechny své šperky najednou jenom pro mě, jakoby chtěl říci to bohatství je nekonečné, tak vyber si tu, která se ti nejvíc líbí a pojmenuj ji jak chceš. Asi jsem dlouho chodil s hlavou skloněnou k zemi a neviděl, nebo se bál vidět, bál se setřít z očí nános prachu prázdných dní, blanku vlastní hloupé samolibé jistoty, bál jsem se pohlédnout hvězdám do tváře, nechtěl jsem slyšet bít svoje vlastní srdce jako na poplach, že každým úderem, který přeslechneme se vzdalujeme hvězdám, že každým snem, který neuskutečníme se vzdalujeme jeden od druhého a když nenasloucháme těm krásným večernicím, nemůžeme rozumět ani sami sobě. Stál jsem s hlavou zakloněnou  pod rozsvícenou pouliční lampou, která přilákala svým mdlým světlem stovky můr bušících hlavou do plastového krytu a těm, kterým se malým otvorem podařilo proniknout dovnitř byla dána vteřina poznání než shořely na prach. Bože byly jako my, deroucí se za každou cenu, jeden přes druhého k prvnímu světlu, které se zdá být na dosah a přitom nás spálí na popel v jednom oslnivém záblesku. Kéž by lampa zhasla a všichni bloudící naleznou cestu ke hvězdám, ke všem Buddhům rozsypaným po černé obloze, k těm vševidoucím moudrým očím a přestanou se bít do čela o ty průhledné zdi mezi námi, co parcelují ten nikde nekončící prostor na malá vězení pro jednoho. Přál jsem si to najednou tak silně, že lampa zhasla a stovky malých tvorečků se rozletěly do nekonečně veliké noci co voněla medem a zrajícím ovocem svobodni uvnitř sebe a navždy vysvobozeni…

1 názor

Eilil
29. 03. 2005
Dát tip
Moc krásná.. jako když se člověk bojí ryskovat a vzdát se svých zaběhlostí.. aby poznal něco lepšího krásnějšího.. co ho naplní.. a aby poznal svobodu.. moc se mi líbí jak se vyjadřuješ.. t

Sarrah
29. 03. 2005
Dát tip
Překrásná záležitost......TIP....a poděkování...

Lucynka7
29. 03. 2005
Dát tip
Nadherne...to si zaslouzi tipik *

Elyn
29. 03. 2005
Dát tip
pro dnešek a vůbec pro všechno... prostě jo. *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru