Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jablek toho léta v břichu

Výběr: Print, Kid_A, Jinovata, vesuvanka
31. 03. 2005
27
0
5168
Autor
Tady

Tuším, že hodně z vás je nastaveno jarně, ale tahle báseň je ještě z podzimu.

 

Těžkne mi mošt

jablek toho léta v břichu

Těžce se rodí podzim a vyvaluje

kopce na roviny

 

A sněží chlad  a červenou

skrápí stromy  žlutou slunce

zkouší napodobit    Odírá stromy od vršků

zatímco zespod dává barvy

 

Těžkne mi víno po moštu

ten podzim   stíná hlavy

 

 

 


Crowley
29. 05. 2005
Dát tip
Tak tahle asi bude moje nejoblíbenější z tvých, moc dobrá.*

Tady
17. 05. 2005
Dát tip
tahle je taková.. klasická. každá má klady jinde.

pozorovatel
17. 05. 2005
Dát tip
možná je to subjektivní, ale mně stejně přijde ta noční vyrovnanější, přesná

pozorovatel
11. 05. 2005
Dát tip
ta noční je stejně lepší:)

Tady
07. 05. 2005
Dát tip
:o) no.. nejsem :o) ale díky za ocenění

Eilil
29. 04. 2005
Dát tip
Ano vzpomam si :o] basen u ktere me zaujal samotny prolog.. a pak uz se clovek jenom nechal unaset... bylo to velice prijemne.. :o] t

Tady
28. 04. 2005
Dát tip
květinko, jen tě chci upozornit, že křídla rostou jen velice zřídka na hlavě.

aha... .-)) a já jsem si říkala, že je to divné....děkuji za upozornění.... a btw: jen tak mezi řečí... co roste na hlavě? :-)) kromě vlasů? :-)

Rowenna
28. 04. 2005
Dát tip
dobrá, líbí se mi.

Tady
26. 04. 2005
Dát tip
spojení nevinnosti a jejího opaku je vždycky přednost :o)

chi.... no, když to tak bereš... skoro nevinnost a sama.... :-))

Tady
26. 04. 2005
Dát tip
nevinnost v tobě určitě není sama!

chi.... to určitě není.... raší mi něco na hlavě a křídla to nejsou... :-)

díky za vzpomínky na podzim..... je plná života....a vzpomínek t

Tady
24. 04. 2005
Dát tip
děkuju Ti, květinko. jsem rád, že ses stavila. napadá mě, že kdybychom si nepovídali pod Zborovým dílkem, trochu by mě pomýlil tvůj nevinně znějící nick :o)

Taky jsem ráda, že jsem se tady stavila a stavovat se budu, mám ještě nedostatky... chi, tak teď nevím, jestli to mám brát jako lichotku, nebo naopak... :-)))

Damien
23. 04. 2005
Dát tip
podzim stíná hlavy - hodně dobrý t.

vesuvanka
22. 04. 2005
Dát tip
skvěle vyjádřená atmosféra.... TIP a V

Tady
22. 04. 2005
Dát tip
díky díky, vesuvanko! :o)

výborné t.

Tady
22. 04. 2005
Dát tip
díky, Augustine

Tady
22. 04. 2005
Dát tip
přesně tak, Polly, a jak říkal jeden pán, když ti setnou hlavu, můžeš umřít.

Markel
22. 04. 2005
Dát tip
Barevný podzim, to je moje - T

ashentree
16. 04. 2005
Dát tip
do oblíbených musíš ;) ****t

Tady
16. 04. 2005
Dát tip
:o) když musím, tak musím. děkuju, ashi, za stavení se!

Tady
15. 04. 2005
Dát tip
Tos mě mile překvapil, kritikami ve 4.43 ráno.. díky, Alte

Evička
13. 04. 2005
Dát tip
těžkne mi život ... stínám hlavy ...kopce se vyvalují do roviny ... těžká exprese ...oslovilo ... tip

Jinovata
09. 04. 2005
Dát tip
mě přije moc pěkná

Tady
05. 04. 2005
Dát tip
Zbora: já už jsem přemýšlel, jestli mi pak neřekneš: hele, je to podobný téhle mé básni.. :o) Spíš jsem rád, když má někdo pocit, že už ji někde četl.

Tady
05. 04. 2005
Dát tip
chm, chm, Makčo, no dobře, trefuješ se. já o té nasládlosti vím a bojuju s ní, přijde mi falešná, ale odlišuju jí od smutku, na který mám (myslím) nárok, jako každý. doufám, že v téhle básni je to smutek a ne nasládlost. a jestli mi řekneš, že kvůli moštu, tak je to podpáskovka a nehraju s tebou, jasný? mno ale trochu to u mně bereš.. to mě ale těší. nemůžu ti vůbec slíbit, že tě nebudu zatahovat do svých básní, naopak. jinak klobouk dolů před tím, jak diskutuješ, a jak bereš výměnu názorů, kde to lítá, jako kdyby to byla ta nejzdvořilejší výměna názorů. no ale to jen tak na okraj, a ať se ti pěkně jarní.

Zbora
05. 04. 2005
Dát tip
Já zas radši, když se objeví něco, co mi nikoho nepřipomíná...co posunuje poezii někam dál...to mě baví...ale je to otázka názoru a závisí taky dost na náladě :o)

Makča
05. 04. 2005
Dát tip
nemyslela jsem konkrétně tuhle s tou "násladlostí" - je to takovej celkovej pocit z tvejch věcí - někdy ti to uteče někam no... Sklidim svý ovoce ať si vítr fouká šátek si utáhnu o trochu víc sklidím svý ovoce meluzína brouká hluboký tóny jak ve starým komíně honí se tiše a motá se jak po víně Sklidim svý ovoce do starejch košů a budu stát sama jak strom co vydal se z listů i plodů trochu skála trochu dáma ... (Sestry Steinovy) kousek z písničky pro radost..to že seš blázen jsem myslela v dobrým..já nemám patent na pravdu..ani nikdo...já a tvoje texty pouze komunikujeme...zdravím:-)

Tady
05. 04. 2005
Dát tip
u podzimu jsem rád, když to někomu věci připomene.. ale jindy bych chtěl, aby si čtenář řekl: tohle jsem nikdy nečet.. :o)

Tady
05. 04. 2005
Dát tip
ježiš makčo, jenže já jsem si taky dělal srandu s tím, že s tebou nebudu hrát. mě to od tebe nebolelo, od tebe jsou to takový holčičí štulce a líbí se mi to. tak se laskavě neomlouvej. jo, někdy mi to uteče. mám toho doma skříň. :o)

Makča
05. 04. 2005
Dát tip
Já jsem žena! na to pozor, ne žádná "holčičí":-)

Tady
05. 04. 2005
Dát tip
ale! že by? :o)

Zbora
04. 04. 2005
Dát tip
Nečetl jsi jí třeba někde?...kolikrát mám pocit, že to co vnímám je pro mě už dávno známé, jen nedokážu říci, proč :o) ...jinak samozřejmě trošku Skácel...hlavně atmosférou.

Tady
04. 04. 2005
Dát tip
Někdy během října jsem byl u letohrádku královny Anny, v zahradě, která je u zpívající fontány. Díval jsem se na strom, který měl neuvěřitelně jasně červené listy. Z jeho vrcholu už opadaly listy. A mošt.. mám hrozně rád a dopíjel jsem poslední, co jsem měl. S tím moštem jsou pak spojené ještě jiné vzpomínky, ztráty. Tak to je část inspirace spojené s touhle básní. Je celkem dost moje.. :o) moje vnímání je především vizuální. Nikde jsem ji nečetl, ale Skácela popřít nemůžu :o)

Zbora
04. 04. 2005
Dát tip
Nikde jsem nenapsal, že je vykradená, jen mi tou dobře vykreslenou atmosférou zřejmě něco připomněla...je milá...a z moštů já nejradši burčák :o)

Makča
04. 04. 2005
Dát tip
seš fakt blázen, někoho mi strašně připomínáš - no někoho opravdickýho aspoň, když už to nejsem já - všechno je dost obyčejný - slova, obrazy - takové nasládlé, naivní a já sladký nerada, ale u tebe to beru - aspoň trošku...budu o tom přemýšlet, ale moc mě do těch svejch básní nezatahuj jo? :-)

Podzimně náladová... pěkná *

Tady
01. 04. 2005
Dát tip
všechny: Hned se cítím jarněji :o) potěšily mě vaše reakce a ještě teď spokojeně mručím. Sn_vojáček: :o) ty máš často po ruce nějakou fakt pěknou básničku. Díky za ni. inlajn: zkoušel jsem napsat nějaký prolog, protože u básně Listí se na mě nalepilo jsem to dostával zprava zleva. Psal jsem to jako pokus o obranu před davem jarně naladěných houfů. Klackem bych se asi ubránil líp. Takže tahle "uzemněná" podzimní se ti líbila.. já si pořád myslím, že Listí se na mě nalepilo je lepší. Zvláštní, jak se komu co líbí. Zbora: beru to jako kompliment, protože svědomí mám čisté. Ale kdybys něco našel, dej vědět. :o)

inlajn
01. 04. 2005
Dát tip
..jo zvláštní...ale já si stojim za tim, že básnička se, kriucinál,nemá co vobhajovat v prologu a eště ty abys jí hájil nebo co.....ta se má, když už "hájit" SAMA SVEJMA SLOVAMA...HROME UŽ JEDNOU!!!! ZORRO

Mar_15
01. 04. 2005
Dát tip
Moc hezká *

* a dnes mi barvy ani nevadí - asi jsem divná

* moc pěkná... mně nevadí číst na jaře o podzimu, naopak... " Bláznivý jaro Vlasy rozcuchaný Na dolním toku hlásí záplavy Na polích u měst houfujou se vrány Hlava mi třeští Dnes mě popraví " ( R. M.) ...tahle je jarní, ale jinak dost podobná :o)

Alimra
31. 03. 2005
Dát tip
*

Artemisia
31. 03. 2005
Dát tip
úžasná *

Stella
31. 03. 2005
Dát tip
Moc krásná. t.

inlajn
31. 03. 2005
Dát tip
mošt nesnášim, ale text můžu. tip.

inlajn
31. 03. 2005
Dát tip
prolog je ale úděsnej...proč to vysvětlování???

Eilil
31. 03. 2005
Dát tip
vyborně podaná atmosféra.. t

Zbora
31. 03. 2005
Dát tip
Jako bych jí už někde, sakra, slyšel....t.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru