Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Kde domov můj

05. 12. 2000
12
0
2044
Autor
Valéry

Když na ulici vítr balí psí hovna do papírů a z oken baráků křičí rvačky flašky kontra peněženky hádej kdo zvítězí ? Když v parku kluci co neumí do pěti počítat skládají své padesátky a kila na chlast a cigára pro holku co za ně souloží. Když déšť na střeše močí do hrnce na stole a elektrika po nahém drátě valí do rádia na baterky až se z něj zakouří. Když tohle vidím tak ať jsem kde jsem už jen pár kroků a jsem doma, u své konzervy s večeří.
Zly
18. 04. 2003
Dát tip
gut/ Rowenna: dobře dobře

Rowenna
17. 04. 2003
Dát tip
Jo. A s dovolením, ač asi ne blízko Ostravě, řadím do klubu.

ikarka
07. 01. 2003
Dát tip
pane jo ! *

FLO
07. 06. 2001
Dát tip
Jo! Pohoda, náladička z ulice, jakobych procházela sídlištěm, svým domovem. Jo,tohle je můj domov.*

Sala
21. 03. 2001
Dát tip
Zemský ráj to na pohled :-))))))))))))))))

Sala
20. 03. 2001
Dát tip
tak tady žijem...už jen pár kroků od...hezky česky... :-)))

zolli
28. 02. 2001
Dát tip
Božíííííínku!

kalinka
20. 02. 2001
Dát tip
huh! si mě dostala! Tak nějak mě napadlo, že bych si taky v tobě mohla počíst, když už na mě vydáváš tolik energie, abys mě trošku "nakopla":o) . takže za á/díky ti za to za bé/díky za každou takovou Valéry za cé/bez ohledu a jakékoliv souvislosti s á/ i bé/ típ za to,cos napsala. Už ten název by si zasloužil extra tip!:o) /pro případ, že Valéry je chlap a ne ženská, tak se kořim, ale dneska nemam na to, to zjišťovat!:o)/

inventor
11. 01. 2001
Dát tip
(mhm)

IVANOL
10. 01. 2001
Dát tip
*§*

Jákob
12. 12. 2000
Dát tip
Slyším k tomu hlas Toma Waitse

Bříza
11. 12. 2000
Dát tip
Kucí :c)!!! co (z)Vás všechno ne(vy)(na)padne ... - chtěl bych mít tyhle problémy... holt to nebude v Karlíně, ale v Ďáblicích ... ;c) aneb - viz Sadaf ..

Miracleion
11. 12. 2000
Dát tip
Viz Sadaf. Jinak tohle není příliš můj cup of tea (asi je to přece jen pro mne svět "tam venku"), ale dokázal jsi mi ukázat pohled, který vím že existuje, ale ještě jsem neměl možnost být do něj uveden. Díky za to. Strašně by mne zajímalo, jak by to jako tklivé blues znělo - rád si poslechnu.

per_zay
06. 12. 2000
Dát tip
hmm...líbí..*)

Vyjan
06. 12. 2000
Dát tip
Valery: možná jsem se dal trochu unést, ten koitální vulgarismus by tam asi byl opravdu moc tvrdý. Beru zpět. Ale když déšť močí, to je tak strašně sterilní. Nemohl by aspoň čůrat?

Sadaf
05. 12. 2000
Dát tip
Valéry, mráz po zádech...syrovej život, a pravdivej...mám chuť na blues...tohle dost smim...díky...TIP...

Cavalera
05. 12. 2000
Dát tip
viz. Sadaf ..

rire
05. 12. 2000
Dát tip
ŤAP. Pro někoho reál, pro někoho dublon, pro někoho jen "tam venku". Ale na k hudbě to opravdu táhne mocnou silou. ŤAPŤAP. ***

Print
05. 12. 2000
Dát tip
Sadaf to opravdu řekl výstižně! *!

Albireo
05. 12. 2000
Dát tip
Síla! *

Vyjan
05. 12. 2000
Dát tip
Nevím, nevím, mě to moc nebere. Nemám z toho pocit drsné reality, spíš kašírovaných kulis. Jako bych se díval na dva prolnuté obrázky: pohled prokletého básníka a pohled důstojnice armády spásy. Navíc jsem pro stylovou čistotu (když drsně, tak drsně, bez výjímek): jsou-li tu psí "hovna", tak pak ať holka "mrdá" a déšť "chčije".

pauper
05. 12. 2000
Dát tip
Je to velmi pusobive, snad nefalsovane a za zminovanou stylovou cistotu bych se opravdu primluvil. To soulozeni jeste jde, ale mocici dest je oproti hovnum opravdu eufemismus. I tak s tipem :-)

clovrdik
05. 12. 2000
Dát tip
hmm, syrovost dost stylyzovaná, asi fakt kvůli té stylové nečistotě ( fuj, to je výraz, co ? )

maty
05. 12. 2000
Dát tip
V životě se to tak asi všechno děje,ne že bych před tím zavírala oči,ale je to hrozné...Tip

Valéry
05. 12. 2000
Dát tip
Dovolím si vložit se do polemiky. Tady skutečně nejde o drsnou realitu, ale o realitu obyčejnou, každodenní. Ale nejsou to ani kašírované kulisy, jsou to skutečně běžné věci které se denně dějí, jsou jenom dané k sobě. – A stylová nečistota? Myslím že doslovně přepisovat výrazy ulice není nutné. Tady ta nedoslovnost navíc chtěla naznačit určitou distanc, ironii. ‚Prokletý básník‘ :-) se na svoji ulici dívá s odstupem. Kdyby sem bezmyšlenkovitě patřil použil by výraz „mrdá“. Jenže on i v té holce vidí ženu která by, podle věku, si měla ještě jenom vyměňovat neobratné polibky ( s jedním chlapcem) nebo se milovat na bílých prostěradlech (také jenom s jedním). Básníci :-) jsou prostě naivové. Jo, ještě. Drsnost výrazů „psí hovna“ a „mrdá“ necítím jako stejně silné. Psí hovna jsou pro mě mnohem přijatelnější. – Ale teď už fuj a pryč od toho. Obrázek důstojnice armády spásy mě pobavil, to by mě tedy nenapadlo. Jo a díky za přijetí. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru