Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Anti

Výběr: zaki
06. 06. 2005
13
0
3375

...anti..a... a a a a a a

 

Poznám jedného týpka čo nemá nikdy voľný byt a šuká svoju ženskú na dámskych hajzloch a ďalšieho čo píše básne a hovorí tomu poézia.

 

A vážne si myslí že to má nejakú úroveň.

 

Kokot! Prerušil ma Karol.

 

Ale ja som sa nenechal.

 

Na dlaniach som mal drobné jazvy a chcelo sa mi kričať a v očiach som mal určite ten divný pohľad čo mi každý vyčíta.

 

Je to na piču. Básníci. Umelci. Čo hľadajú zmysle života v jablkovej vôni a...

 

Na daj si pivo. Ponúkol ma Karol. A ja som nedokázal odolať tomu opitému ksichtu.

 

Dal som si dúšok a podoprel si hlavu.

 

Už som ticho. Zamrmlal som a rozmýšľal o všetkých tých veciach čo ma bežne napadajú.

 

A pil pivo po dúškoch a kým Maťo grcal pred krčmou.

 

Sme sa dohodli

že

 Všetky naše budúce ženské budú mať smutné oči a hrozne veľké kozy.

 

 

 


Skafararix
18. 12. 2005
Dát tip
...teraz skutocne neviem a vazne by ma to zaujimalo...kto nakolko a ako ovplyvnil koho - jazon a assurballit....hmmm...velmi fajne je to

...ze ma jazon nejako ovplyvnil odmietam... ...ak ma v tomto style niekto ovplyvnil tak nebohy Minim_Sladkyj...a jeho nebohe...Skurvene bociany...usmev...

...to len tak verejne vyjadrenie...do spravy som vysvetlil uz..

charliedva
03. 11. 2005
Dát tip
Pedagogika sa po stáročia usilovala o formuláciu základných pravidiel, ktoré by zaistili efektívnosť výučby. Tak postupne vznikal a rozvíjal sa systém pedagogických princípov (zásad), t. j. najvšeobecnejších noriem podmieňujúcich úspech pedagogickej práce. O ich formuláciu sa s úspechom pokúsili J. A. Komenský, J. H. Pestalozzi, A. Diesterweg, K. D. Ušinskij, H. Spencer a ďalší pedagógovia. Pojem vyučovacej zásady Podstatu vyučovacej zásady je správne chápať ako požiadavku. Vyučovacie zásady sú najvšeobecnejšie alebo najzákladnejšie požiadavky, ktoré v súlade s cieľmi výchovnovzdelávacieho procesu a jeho základnými zákonitosťami určujú jeho charakter. Vzťahujú sa na všetky stránky výučby, t. j. na učiteľovu vyučovaciu činnosť, na formy výučby, metódy výučby a na materiálne didaktické prostriedky, ďalej na poznávaciu činnosť žiaka, na učivo atď. Počet vyučovacích zásad nie je a nemôže byť raz a navždy stanovený, pretože zásady sa neustále vyvíjajú, menia sa a dopĺňajú s tým, ako rastú poznatky o vyučovaní. Stále je tu úsilie o najnovšie formulovanie a dotváranie zásad, napr. optimálnosť, tvorivosť, systémovosť, atď. Vo vyučovaní sa zásady navzájom prelínajú a jedna druhú podporujú. Rozlišujeme objektívnu a subjektívnu stránku vyučovacích zásad: -objektívnou stránkou rozumieme to, že sú odvodené z objektívnych zákonitostí vyučovacieho procesu, -subjektívnou stránkou rozumieme to, že ich uplatňovanie závisí od učiteľa, od jeho kvalifikácie, prípravy na vyučovanie, zodpovednosti za výsledky vyučovania a pod. Na základe didaktických zásad sa stanovujú didaktické pravidlá, ktoré obsahujú pokyny pre správne a účinné vedenie výučby, špecifikujú a konkretizujú didaktické zásady. Sú menej všeobecné než zásady, lebo konkrétnejšie naznačujú postup k cieľu. Zásada uvedomelosti a aktivity Vyjadruje požiadavku, aby žiaci k učebnej činnosti pristupovali uvedomele a aby vlastnou aktívnou činnosťou získavali nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky. Iba také vyučovanie a učenie je plnohodnotné, pri ktorom sa žiak stotožní s jeho úlohami a cieľmi, ak k úlohám, požiadavkám a cieľom nepristupuje formálne, z donútenia a ak je v tomto procese aktívny. Uvedomelosť neznamená iba to, aby žiak vedel, čo sa učí, prečo sa učí, ale predovšetkým to, aby si k tomuto vytvoril kladný vzťah. To predpokladá uvedomovať si cieľ, výsledok a metódy, ktoré k nemu vedú, vyvinúť úsilie na dosiahnutie cieľa, osvojovať si nové vlastnou činnosťou. Uvedomele osvojené poznatky charakterizuje to, že sú hlboko pochopené a žiak na základe nich dokáže niečo urobiť- vysvetliť, inak formulovať, vie ich aplikovať v praxi. Aktivita sa týka viacerých stránok – myšlienkovej (analýza, syntéza, systemizácia vedomostí, ich triedenie), citovej i vôľovej. Význam aktivity spočíva v tom, že rozvíja schopnosti žiakov, ich samostatnosť, iniciatívu a tvorivosť. Uvedomelosť a aktivita sa musia prelínať celým vyučovacím procesom. Uplatňovanie zásady uvedomelosti a aktivity si vyžaduje zo strany učiteľa: -využívať vstupné a priebežné motivačné metódy, -využívať predchádzajúce vedomosti a poznatky žiakov z mimoškolského, nezámerného učenia, -uplatňovať adekvátne vyučovacie metódy vo vzťahu k obsahu a povahe učiva, ale aj k vekovým osobitostiam žiakov, -uplatňovať aktívnu a tvorivú činnosť žiakov s využívaním problémových metód vyučovania, -umožniť žiakov využívať získané vedomosti a zručnosti v konkrétnych činnostiach, v praktickej činnosti, -umožniť žiakom realizáciu vlastných tvorivých a netradičných prístupov, -sústavne kontrolovať a hodnotiť dosahované výsledky, na základe zisteného korigovať a usmerňovať ďalšie činnosti žiakov, -klásť na žiakov primerané požiadavky, -rešpektovať individuálne osobitosti žiakov. Zásada názornosti Vyjadruje požiadavku, aby žiak získaval nové vedomosti, spôsobilosti, zručnosti a návyky na základe konkrétneho zmyslového vnímania predmetov a javov. Význam zásady názornosti vyplýva z podstaty poznávania ako procesu. Na začiatku poznávacieho procesu je priama zmyslová skúsenosť, potom sa tvoria predstavy, a až potom pojmy. Z konkrétnych operácií s vecami vznikajú myšlienkové operácie. Voľba druhu názoru závisí od viacerých činiteľov: -od vekových osobitostí žiakov (čím je ročník nižší, tým viac pozornosti treba venovať názornému vyučovaniu), -od povahy učiva vyučovacieho predmetu, -od fázy vyučovacieho procesu (inú funkciu má názor pri motivácii, inú pri vytváraní nových vedomostí a inú pri fixácii vedomostí a zručností a pod.). Uplatňovanie názoru si vyžaduje venovať pozornosť aj psychologickým požiadavkám. Ide najmä o nasledovné: -primeranosť názoru (množstvo pomôcok neznamená, resp. nemusí znamenať prínos pre pochopenie učiva, zanedbávanie názoru vedie zasa k nejasným vedomostiam, k nekonkrétnym predstavám), prílišné preceňovanie názoru brzdí rozvoj vyšších poznávacích procesov, -ak má názornosť plniť ciele, potom podľa možností treba do procesu vnímania zapojiť čo najviac zmyslov, -názor musí byť primeraný vyučovaciemu cieľu. Funkciu názoru okrem učebných pomôcok a rôznej didaktickej techniky plnia: -pozorovanie skutočných predmetov a javov, -nepriamy názor (kresby, fotografie, diafilmy, filmy, atď.), -názorné predstavy (vyvolané rozprávaním, príbehmi), -vzťahové prežívanie (prežívanie vzťahov, citového napätia, odvahy, a pod.).

...a ja na teba akoze posobim ako blazon...hmmm....chapem... ...ale na psychiatrii som nahodou uz dva roky nebol...

zaki
14. 06. 2005
Dát tip
myslimj to v tom dobrom slova zmysle...:)

...ved mna to inak chapat ani nenapadlo...

zaki
14. 06. 2005
Dát tip
esteze tak..

...tak a nikdy nie inak...

zaki
14. 06. 2005
Dát tip
to ti nepoviem...:)

...ale no tak...nerob drahoty...

zaki
14. 06. 2005
Dát tip
to sa neda definovat ked je niekto blazon, proste na teba tak posobi...:)

zaki
13. 06. 2005
Dát tip
si blazon...:)

zaki...ja nie som blazon to ty...usmev... ...vdaka... ... a este preco som blazon???....

lady1kazoo
09. 06. 2005
Dát tip
"Na dlaniach som mal drobné jazvy a chcelo sa mi kričať a v očiach som mal určite ten divný pohľad čo mi každý vyčíta." -sa mi najviac paci inak neviem,citam viackrat,ale stracam sa.....vcelku je to vsak dost zaujimave

...je to krik...iba...

sidonia
09. 06. 2005
Dát tip
dobrej konec.. není nad to mít jasno *t

misty
07. 06. 2005
Dát tip
ja len jazykove okienko... zmyslY zivota...zmysel - dub...duby - zmysly... ...inak mas lepsie...mozno este posledna veta...sa da..

...slang...

misty
07. 06. 2005
Dát tip
pekna vyhovorka...

...ze...

Ariela
07. 06. 2005
Dát tip
typicky ty :)))) * hovori sa napadne mi..nie napadne ma...to len v ramci toho jazykoveho okna :)

...ale mna napadaju...az som z nich cely modry...

Zann
07. 06. 2005
Dát tip
je to fajn... klasicky

Renas
07. 06. 2005
Dát tip
mňa to rozosmialo. je to perfektné. hlavne ten konec. smutné oci a velke kozy. cha chá a basnici su banda hnidopichov.najlepsie su poetky*

rekvizitar...uz chod do paze s tymi usmevmi...

Bix
06. 06. 2005
Dát tip
ďalšie mimikry?

...ani nie...vravim budem mazat...len zbavenie sa zbytocnych myslienok... ...taka indispozicia...

Nicollette
06. 06. 2005
Dát tip
ten konec je výbornej... hl. tahle mi sedla jako nikdy co se tebe týče *

Bix
06. 06. 2005
Dát tip
brániš sa a už ani nie je čomu

nicy...sadla...som prekvapeny.. bixy...nebranim...ona to je vlastne reakcia...som ti vravel jeden basnick...raul22...co kydal na minima....na tom druhom severe... ...a branil sa tak ze jeho basne maju uroven...na rozdiel od minima... ...a vdaka...obom...

Nicollette
06. 06. 2005
Dát tip
minimovo básně nemaj úroveň? :o)

...vraj nie...

Nicollette
06. 06. 2005
Dát tip
že vraj bylo by hodně odvážné říci že mi tahle věc minima trochu připomněla?...:-)) aha a proč to tady řešíš? moc sem to nepochopila, jako vždycky, cos psal bix

niky...vid...som ti vravel...

Po posledních událostech je jasné, že Písmáka vlastní a spravuje párek samolibých, upjatých a arogantních despotů. Opět bylo pár dobrých autorů nuceno odejít. Převážná většina tu však dál dřepí jak ovce. Proč? Jsou přece jiné servery, kde vládne mnohem větší svoboda - Literra, Totem, Minimax, Blueworld a další. Tím, že zde setrváváte, vyjadřujete těmto dvěma despotům podporu a současně se chováte nesolidárně k těm, kteří museli odejít. Zamyslete se nad tím!!!

....pal do paze...

Nicollette
06. 06. 2005
Dát tip
viď si mi neodpověděl .-))) Rexi - drž píču (mužu že joo)

niky...som vysvetloval pohnutky co ma k tomu viedli... ...reakcia...na poznamku...mimikry??... ...je to jedno... ...a mozes...

Nicollette
06. 06. 2005
Dát tip
děkuju, páč když už sme mluvili o M. tak on by to taky řekl a ták pohnutky.... v pořádku:o)

cufktish
06. 06. 2005
Dát tip
t

...zo života - totiž, si viem predstaviť, že ma dačo také pristihne - teda také pocity atď... teda fajn... ...btw: ako syntax, uz mas po tom?

aikon
06. 06. 2005
Dát tip
hmm..som si dovolil viac tvojich diel precitat..no toto je jedno z tych slabsich (bez urazky) ale isty standard si predsa len zachovalo : "šuká svoju ženskú, kokot, je to na picu, daj si pivo, hrozne velke kozy.. 8) ..je to, ako ked vztah prechadza do prijemne zabehanej rutiny *

green...nie...az deviateho... aikon...moze byt...ale tak sa mi javi...ze sa mi podarilo vytvorit jemne kontroverzne dielko...vid. reakcie teba a nicolette... ...obom vdaka...

aikon
06. 06. 2005
Dát tip
"ze sa mi podarilo vytvorit jemne kontroverzne dielko" ..a nie jedno 8) nemas zac

je super ty pako, co chces mazat, ti jednu maznem asi ;)

minim...vdaka...uvidim... ...mimochodom...pozri si niekedy autorku...Agnoya...zatial este nic...ale ta ked sa vypise...tak to podla mna bude dost dobre... ...koniec reklamneho bloku...

obluda
06. 06. 2005
Dát tip
noo.. smutne oci a velke kozy - s tym sa da stotoznit, ale inak nereze...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru