Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Koré

07. 06. 2005
2
2
5668
Autor
JeanJoche

Jediné Proserpině, která zrovna chodí těchto krásných osm měsíců po zemi... ...ty zbylé čtyři tam dole jsou totiž vždycky k nevydržení!

           

 

 

     Bytosti nádherná, ty kráso omamující, uchvácen tebou padám v tvou nehynoucí  spanilost, jenž spaluje mne jak mráz květ lotosový. Sličná kvintesence půvabu ti koluje cévami elegancí znamenaného těla, co do mé náruče vášně plné hlavu svou skládá v myšlenkách ponurých a temných tak, jak jest tvůj vlas odstínu krkavčích křídel černý. Perutě dravců šlehají tě v tvář, tu sivou družku tvého žití, když ponořím ruce mé v záplavu těch chmurných opeřenců. Hejna jich vzlétnout k nebi bezmezné dokonalosti, kterou ve svém obličeji přiživuješ, a letkami zakryjí ti líce na dotek tak chladná, ve své podstatě však prostoupená  kapilárami žhnoucího temperamentu. A pak, až usednou ti na smyslných tvých rtech, až složí pera vlasů tvých na víčka těch černých dívčích očích, pak okusíš nepoznaného z mé lásky k tobě, spanilá Persefoné. Doteky na bělostné tváři mých rukou pročísnou vraní lokny a ty mne laskavě spálíš toužebným svým pohledem plným nezdolné fantaskní bezuzdnosti. Vidím tě sekat pokaždé dlouhými řasami v prostor, vždy když se linky víček setkají v letmém doteku vprostřed oční sféry černočerné panenky. Nepoznal jsem ničehož kouzelnějšího, načež ty klopíš cudně zrak, jak školačka nevinná, ač žena jsi plna živého entuziasmu. Snad ruměnec ti tento okamžik v tváře vehnal, neb líce se ti plní krví a barví tvou  běloskvoucí pleť témbrem rudých růží, těch květů, které máš toliko ráda. Zhluboka oddechuješ, rty se ti rosí kapkami vzrušení v chtivé bezmoci mně odolat. Zrychlený tep divého srdce tvého v hradbě sněhobílé hrudi, jež tiskne se k mému tělu, zběsile pulsuje ve snaze nepodlehnout zvířecí dychtivosti, ač si to sama bezděčně přeješ. Čirá krasavice, v kolenou se hroutím do klína tvé iluzorní smyslnosti, jsi pro mne pokušením, kterému nemohu vzdorovat. Tvá náruč svádí mne k nepřístojnostem, svíjíme se v blaženém objetí, má vílo. Naše ústa se spojují v bouřlivých polibcích, kdy ze tvých horkých rtů plápolá zběsilá touha po zakázané lásce. Celuji hladkou šíji tvou, ten val mezi intelektem mysli a sličností těla, mizím ve svodech tvých vnad, když kloužu konečky prstů po postavě tak úžasné, že každičký záhyb světlé pokožky by mohl plesat nad skutečností, že je součástí onoho nádherného celku, jenž honosí se jménem tak náramným, jakým Koré je, „mnohoznačná“. Nemůže býti svůdnějšího spojení chladné nedobytnosti se žhavou bohabojností. Jest studený mramor, po němž  plazí se úponky růží planých s ostrými trny obezřetnosti, jenž bodají ty, kteří pozor nedají si a hrubě zachází s rozkošnou nymfou. Pryč s takovými.

            Lásko má, rusalko překrásná, chvíle s tebou poklady světů veškerých nemohou nahradit mi, neb toliko drahých kovů a cenného kamení, jenž by vyvážilo momenty našeho souznění, v širém veškerenstvu není. Vždy když odcházíš po našich společných nocích, ztrácíš se mi nadlouho v denní realitě šedi, čekám na tvůj ladný návrat, v šatech naděje s postavou úžasnou, toužící po objetí, a obličejem nuancí sivých s vlasy havraních rýdováků.

Krásko, přijď brzy.

Tys jediná, tys bohyně. 

 


2 názory

JeanJoche
19. 08. 2012
Dát tip
To mne těší o to víc...;)

má to ducha prokletého básníka*

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
Koré je ta antická socha dívky, nemýlim-li se... Já bych do sochy zamilovaná být nechtěla.... je moc studená a příliš málo hybná.... Spíš nevim, proč se takovýhle věci ještě píšou.... dneska.... vášeň a emoce by se z toho daly vyždímat na litry, ale v podstatě tam vidim samý klišé.... bouřlivé polibky, realita šedi, bezmezná dokonalost..... hmm..... myslim, že i dřívávějš to psávali líp....

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Pokud to na Tebe takto zapůsobilo, nemůžu být jinak než šťastný, ač ta kritika není příliš optimistická...Přesto díky Jinak, nevím, je-li Koré zrovna socha dívky, ale je to jiné jméno pro Persefonu(Proserpinu)

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
aha.... tak Koré a pak byl ještě muž... taky na K ale nevybavim si jméno..... sousoší.... Persefoné je jistě úžasná postava... díky ní tu máme jaro léto podzim zimu :-)

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Nejsem si jistý, ale ty ženské byly nejspíš "karyatidy" v korintském slohu...snad...nejsem historik... Přesně...proto je pro mne tak chladně žhavé...není to až oxymóron?!;) Jednoduše mnohoznačná...

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
co ono? ta persefoné? :-) já ji taky ráda ... a Thanatos je ještě dobrej

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Svým způsobem ano...3/4 roku dcera Země a zbylá 1/4 královna Podsvětí...úžasný paradox... Thanatos - ten příběh neznám, ale Freud tak nazýval "pud smrti"... dával ho do kontrastu s Hypnem...

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
ano, ale to ještě nevysvětluje, proč jsou tu ta čtyři roční období :-) to má zase souvislost s Deméter... ani moc neni žádný příběh... byl to posel/bůh/anděl/ smrti... velká mrazivá křídla....

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
:) Jak se to vezme...nebýt Persefony, neměla by Deméter důvod si takhle pohrávat...ovšem to by tím prvotním důvodem mohl být i Hádes a fakt, že bysme Hádovi měli děkovat za čtvero ročních období, je k smíchu:) Jinak kecám hlouposti, Freudovo opozitum k Thantovi byl Eros, Hypnos se mi tam nějak vplantal... Přesto si Thanta z mytologie vůbec nevyvuju...Nějaká křídlatá smrt...hmmm...určitě musí vypadat úchvatně...

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
Ale Deméter si nepohrává :-) Ona se buď raduje z příchodu své dcery, z jejího dočasného soužití s ní, pak pláče po odchodu a nakonec zima, kdy je persefoné zpět v podsvětí..... Thanatos si šel pro Sysifa a ten ho zavřel do sudu... neznáš tu českou pohádku? Jak kohoutům nepadaly krky? :o)

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
btw když už jsme u Erose, mam tu taky nick _Psyché_ :o)

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Vidíš to...já se na tohle dívám úplně jinak... spíš jako milostný trojúhelník těch tří... přičemž mrcha je zrovna Deméter, která těm dvěma nedopřeje chvíli klidu a z čiré sobeckosti chce mít svou dceru jen pro sebe... Tu pohádku znám, ale netušil jsem, že Sysifos byl taká bestie... Dobře mu tak... ještě z toho vyšel dobře...:)

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
z čiré sobeckosti? Když se jí dcerka prochází po louce, udělá se puklina a z ní vyleze hnusnej velkej Hádés a vezme ji do říše mrtvých?... mně to jako sobeckost nepřijde... Persefoné si vybrat nemohla :o) Nevim jak to vidíš, ale takhle je to v pověstech :) Tak ta pohádka je parafráze na Sysifa :) Ani nebyl bestie, spíš vyčůranej, třeba takovej Tantalos rozřezal svýho syna, což je podle mě bestiální..:-)

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
A musím říct, že ta fotka je naprosto překrásná...tak si představují skutečnou Psyche...

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Já vím, jak je to v té legendě... Ale jak se to v té době dalo jinak udělat...Vem si Jindřicha a Boženu...taky ji musel unést...Jak hnusnej velkej Hades... Lord Podsvětí, chudák sedí tam sám v šíré pustině z jedné strany vrčící Kerberos z druhé gondoliér Charon...tož si chtěl taky zašpásovat...a věřím, že i Persefona si nakonec zvykla a byla ráda, že má jedno ze tří vládců Všehomíra... Máš pravdu...Tantalos to bylo dílo...to je síla i na mně...

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
Komu by se nelíbilo, já bych si do podsvětí taky zašla... ale furt to neznamená že je deméter sobecká jako žena se jí zastanu jo.. a u Tantala je zase zajímavá ta Deméter, která ujedla kus ramení lopatky... aspoň myslim že to byla ona :-))) jo díky... mam psyché moc ráda

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
No právě... a já se jakožto muž musím zastat osamoceného Háda... Ačkoliv se říká, že to udělala ze smutku ze ztráty Koré, já bych tomu nevěřil, jakožto bohyně Země sežere, na co přijde...Holt zákon přírody;)

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
aha, ale šlo to i nějakou slušnou cestou ne? ne si jen tak majetnicky vzít, co se mi zachce..... Byla roztržitá a nedávala pozor... mně někdo ukrást dítě, tak sem taky mimoň..... jakožto bohyně? ostatní se toho ani nedotkli... páč to byli b o h o v é , oni ucítili hned :o)

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Slušnou...snad jo...ale to by se o něm pak nemluvilo v bájích...to víš, musel před ní nějak zamachrovat;) Ukrást dítě?! Vždyť to byl její bratr...prostě se strejda přijel podívat jak se má jeho oblíbená neteř, no...A stará Deméter je z toho evidentně hin, že hned musí zmrazit celou úrodu...

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Btw. Máš poměrně zajímavé složení děl...až bude někdy čas, tak si je s radostí projdu...;)

Nicollette
07. 06. 2005
Dát tip
hele, nezlehčuj to! :o) co ty víš o ztrátě dítěte..... ne prosim tě, nic si neprocházej, zkazíš si vkus :o) měj se

JeanJoche
07. 06. 2005
Dát tip
Máš recht...Co já vím o ztrátě dítěte... Ale na ty dílka se stejně kouknu... Hezký zbytek dne...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru