Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Holky

01. 08. 1999
0
0
2984
Autor
slavek

Ve špinavých uličkách postávaj
a čekaj na naději.
Čekaj na prince, co je vysvobodí
z vězení bulváru.
Čekaj na světlo, jež rozsvítí tmu.
Čekaj na slovo, jež zbortí ticho.

Jednou možná princ přijde, možná je odvede pryč. Možná, že tady, možná že jinde, na půdu úrodnou dopadne rýč. Myslíte, že já chtěla jsem šlapat? Že chtěla jsem bez lásky žít? Dávno jsme ztratila schopnost plakat, když musím na ulici jít. Osvobodit se, že prý je snadné, snad tomu vážně nevěříš? Po letech šlapání Ti hřebínek spadne, na záda přiroste Kristův kříž. Ne nechci šlapat na věky. Vždyť brzy budu stará. Budu mít na těle pihy jak ořechy, odporně budu vypadat nahá. Prosím Tě Bože, pomoc mi přestat. Zbav mě prosím těch pout. A prosím posluž si, chceš-li mě trestat, jen věnuj mi tichý, laskavý kout.
snoopy
25. 08. 1999
Dát tip
není to tak jednoduše špatné, všude jsou rozdíly.. vždyť se na tom nic nezměnilo po tisíciletí.. snad jen, že dnes už není tolik "dětí války".. všechno má uvnitř své úrovně.. od těch nejnižších až kamsi.. něco takového je těžké/nemožné rozsoudit a je chyba a trochu demagogie takhle zjednodušovat a ukazovat jen "zcenzurované" záběry.. je sice fakt, že na diskusi v celé šíři záběru opravdu nemám, ale přesto si myslím, že příčiny, důvody, prostředí, poptávka, mentalita, vědomí.. zkrátka nejde na to jít z jednoho konce..
ale básnička je to opravdu hezká, zajímavé rýmy

Bibša
06. 08. 1999
Dát tip
Zajímavé téma, slávku, myslíš to vážně? Vždycky je nějaké jiné východisko, než skončit na ulici jako šlapka !!! Já osobně ty holky nechápu, jo, jak říka Saša, uživit rodinu, děcka a byt ... i to se dá bez toho, aby slečna ( paní ) když se ohlédne za sebe, na svou minulost, měla v očích slzy a beznaděj a musela se stydět.

slavek
06. 08. 1999
Dát tip
Bibša. Já neříkám, že s nimi souhlasím, já se je pouze snažím pochopit a ne odsoudit. Koneckonců každý člověk hledá něco jako štěstí. Někdo jej třeba hledá i dost "zvláštním" způsobem, ale kdo může říct co je správné a co ne? Jsem snad lepší člověk jenom proto, že neprodávám svoje tělo? Nezaprodal jsem snad někdy svoji duši? Není to nakonec horší?
Nevím. Tohle tema je tak strašně široké, že se opravdu nedá popsat v jedné básni a pár kritikách.

BlackG
05. 08. 1999
Dát tip
Když poprvé ji zmlátil / aby šla šlapat
tehdy ještě brečela.
Pak ta léta / plná roztoužených chlapů
rychle uběhla.
Teď ztrhané rysy i tělo / odbyt vázne
a pro něj dávo šlape jiná........

Saša
05. 08. 1999
Dát tip
Někdo šel z recese,
někdo šel z nutnosti
uživit rodinu, děcka a byt...
Řemesla secese
někoho pohosti,
někdo si užije a kouká jít...
Někdo se povznese
nad ten roh hojnosti
snaží se vypadnout, normálně žít...

Stalker
02. 08. 1999
Dát tip
chápání a tolerance jsou věci kterých si na druhých velice cením. Je to dobrý dost dobrý...

Saxanka
02. 08. 1999
Dát tip
Je to krásná básen vo hnusných věcech
Nevím co k tomu víc říct

slavek
02. 08. 1999
Dát tip
Bolek: I tak se to dá říct..
Stalker: I já
Adarhaz: dodnes jsem neměl odvahu se na ní podívat.
Saxanka: Moc krásná není, ale přesto děkuji.

rybka
01. 08. 1999
Dát tip
něco jako soucit?..to může být jedině slavek :-)

slavek
01. 08. 1999
Dát tip
rybka: snažím se chápat.
:-)

Bolek
01. 08. 1999
Dát tip
Po letech šlapání na záda dopadne rýč!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru