Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svatý muž

20. 06. 2005
3
0
1775
Autor
Marty73

Vždy prahnul po světě sněhobílých čistých emocí. Jeho vnímání světa bylo ale naopak vystaveno pokřivenému zrcadlu vlastních pochybností. Pochybností o sobě, o světě, o bohu, ve kterého nevěřil, o řízku se salátem, co měl k obědu, o včerejší poradě a dnešním sexu. Těm stavům smíšeného dobře namíchaného šílenství říkal zmršený pocity.

Nejhorší na celé situaci bylo, že si to uvědomoval. Málokdo si užívá čistých pocitů a radostí. To solitérní vědomí pokřivenosti ho silně znepokojovalo. Dnem i nocí přemýšlel, jak s tím naložit.

Věřil, že prapříčinou problému je strach, a že sponzorem strachu je čas, který mu vždy dovolí přijít. Strach vždycky přisurfoval na písčitých vlnkách, tikťak a tik a ťak, a už zdálky na něj mával svou usmolenou lepkavou pacičkou. Díky mýtickým mystickým mytologickým pořadům v televizi si odvodil, že by ho mohlo zachránit bezčasí. Ve svých jogínských prolejzačkách začal trávit většinu dne. Ztratil práci, opustila ho žena a on ve svém osamělém domě pomalu a zdařile chátral.

Po čase daly jeho vousy vědět kolemjdoucím, že v tom zbořeništi pořád někdo žije. Ze zvědavosti ho lidé začali navštěvovat. Zvěstoval jim poupata radosti, která v něm bujně kvetla živena vydatným hnojivem bezčasí. Kolem něj začala usedat na červánkových polštářích skupinka učedníků a následovníků. A zpráva o jeho svatosti se rozlétla do celého světa.


Godfrey
24. 07. 2005
Dát tip
No, zdá se, že jsem to nepochopil, musím si to přečíst ještě jednou, někdy jindy a ne v takovou pozdní večerní hodinu.

Mrakula
21. 06. 2005
Dát tip
Myslím, že co mělo být řečeno, skutečně řečeno bylo. Miluju duchaplný hříčky. Mrakul dává tipa. (Kéž by se stejně kvalitní dílka ocitla v klubu čítačů povídek, když už tam holdují esemeskám a nekousnou nic delšího.)

Mrakula
21. 06. 2005
Dát tip
Myslím, že co mělo být řečeno, skutečně řečeno bylo. Miluju duchaplný hříčky. Mrakul dává tipa. (Kéž by se stejně kvalitní dílka ocitla v klubu čítačů povídek, když už tam holdují esemeskám a nekousnou nic delšího.)

Marty73
20. 06. 2005
Dát tip
věřme nevěřme skutečný překlep.

andromeda
20. 06. 2005
Dát tip
já dám tip, nakonec se k těm poupatům radosti přeci dopracoval...

Alojs
20. 06. 2005
Dát tip
dneska jsem už něco podobného četl (teď nemyslím myšlenku, ale formu). Tamto jsem neotipoval, protože mi to přišlo zbytečně dlouhý. Tady je to dostačující. Celkově vzato to jde. A co jde, to se tipne. zdravím a stav se někdy taky :-) Lojza

Marty73
20. 06. 2005
Dát tip
díky za tipy, cílem byla především hra se slovy, popis vnitřních pocitů se snahou o maximální plastičnost a záživnost líčení děje, když se toho v podstatě ani moc nestane. Alojs: Určitě se stavím, mám to jako restík někde ve svých smíšených pocitech. :)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru